Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyoteknoloji | KIM5009 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH |
Ders Veren | |
Amaç |
Biyoteknolojinin temel ilkeleri ve tarihçesi, Biyoteknolojik uygulamalar, Biyoteknolojik Ürünler: Antibiyotikler ve diğer metabolitler, Biyomateryaller; Doku Mühendisliği; Biyouyumluluk, Kök Hücreler, Biyoteknoloji Ürünlerinin İlaç Salınım Yönleri, Proteomikler, Rekombinant Proteinler, Çevre Biyoteknolojisi, Adli Moleküler Biyoloji, Biyoteknolojide biyoetik konularında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamak |
Ders İçeriği |
Biyoteknolojinin temel ilkeleri ve tarihçesi, Biyoteknolojik uygulamalar, Biyoteknolojik Ürünler: Antibiyotikler ve diğer metabolitler, Biyomateryaller; Doku Mühendisliği; Biyouyumluluk, Kök Hücreler, Biyoteknoloji Ürünlerinin İlaç Salınım Yönleri, Proteomikler, Rekombinant Proteinler, Çevre Biyoteknolojisi, Adli Moleküler Biyoloji, Biyoteknolojide biyoetik, |
Ders Kaynakları |
Biotechnology Applying the Genetic Revolution, 2015, David P. Clark and Nanette J. Pazdernik, Elsevier
Biotechnology Foundations - 2nd Edition, Jack O'Grady, 2013, OpenStax CNX, Biotechnology and Pharmacy, John M. Pezzuto, Springer, 1993 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyoteknolojinin temel ilkeleri ve tarihçesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
2 | Biyoteknolojik uygulamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
3 | Bitki, Gıda ve Medikal Biyoteknoloji | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
4 | Biyoteknolojik Ürünler: Enzimler, | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
5 | Biyoteknolojik Ürünler: Antibiyotikler ve diğer metabolitler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
6 | Biyomateryaller; Doku Mühendisliği; Biyouyumluluk | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
7 | Kök Hücreler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav, Biyoteknoloji Ürünlerinin İlaç Salınım Yönleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
9 | Proteomikler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
10 | Rekombinant Proteinler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
11 | Çevre Biyoteknolojisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
12 | Adli Moleküler Biyoloji | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
13 | Biyoteknolojide biyoetik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
14 | Biyoteknolojinin sağlık, çevre, enerji ve üretim alanlarında kullanımı ile ilgili güncel literatür örnekleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyoteknolojinin temel ilkeleri ve tarihçesi hakkında bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Biyoteknolojik uygulamalar hakkında bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Biyoteknolojik ürünler ve üretim prosesleri ile ilgili bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Biyoteknolojinin sağlık, çevre, enerji ve üretim alanlarında kullanımı ile ilgili güncel literatür örnekleri hakkında bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Biyoteknoloji ile ilgili güncel literatür bilgisini takip edebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyoteknolojinin temel ilkeleri ve tarihçesi hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyoteknolojik uygulamalar hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyoteknolojik ürünler ve üretim prosesleri ile ilgili bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyoteknolojinin sağlık, çevre, enerji ve üretim alanlarında kullanımı ile ilgili güncel literatür örnekleri hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyoteknoloji ile ilgili güncel literatür bilgisini takip edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |