EN
  • Anasayfa
  • KIM5010 Çevre Biyoteknolojisi (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
KIM5010 - Çevre Biyoteknolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çevre Biyoteknolojisi KIM5010 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH
Ders Veren
Amaç

Çevre biyoteknolojisinin genel ilkeleri, çevresel biyodinamik süreçler, ve çevre kirliliği hakkında öğrencilere bilgi sunmak. Çevre ile ilgili çalışmalarda biyolojik kökenli materyallerin kullanımı ile ilgili öğrencilere güncel uygulamaları aktarmak ve literatür bilgisi kazandırmak

Ders İçeriği

Çevre Biyoteknolojisi: Genel Bir Bakış, Hava, toprak ve su kirliliği, Çevresel Biyokemodinamik Süreçler, Klasik Arıtım Yöntemleri ve Biyoteknoloji, Biyodegredasyon ve Biyodönüşüm, Biyoremediasyon ve Biyoakümülasyon, Fitoremediasyon, Çevre Biyoteknolojisinde Enzimler, Mavi-yeşil bakterilerin çevre biyoteknolojisindeki önemi, Mayaların Çevre Biyoteknolojisindeki Önemi, Metan ve hidrojen biyogaz üretimi, Çevre biyoteknolojisinde nanoteknolojik uygulamalar

Ders Kaynakları Environmental Biotechnology Fundamentals to Modern Techniques, ISBN 9781032224497 398 Pages 26 B/W Illustrations Published November 30, 2022 by CRC Press
Environmental Biotechnology A Biosystems Approach 2nd Edition - September 11, 2015 Author: Daniel A. Vallero Hardback ISBN: 9780124077768 9 7 8 - 0 - 1 2 - 4 0 7 7 7 6 - 8
Environmental Biotechnology: Concepts and Applications Editor(s):Priv.-Doz. Dr. Hans-Joachim Jördening, Prof. Dr. Josef Winter 2004, ISBN:9783527305858 |Online ISBN:9783527604289 |DOI:10.1002/3527604286, Wiley‐VCH Verlag GmbH & Co. KGaA
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çevre Biyoteknolojisi: Genel Bir Bakış Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
2 Hava, toprak ve su kirliliği Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
3 Çevresel Biyokemodinamik Süreçler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
4 Klasik Arıtım Yöntemleri ve Biyoteknoloji Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
5 Biyodegredasyon ve Biyodönüşüm Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
6 Biyoremediasyon ve Biyoakümülasyon Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
7 Fitoremediasyon Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
8 Ara sınav, Çevre Biyoteknolojisinde Enzimler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
9 Mavi-yeşil bakterilerin çevre biyoteknolojisindeki önemi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
10 Mayaların Çevre Biyoteknolojisindeki Önemi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
11 Metan ve hidrojen biyogaz üretimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
12 Çevre biyoteknolojisinde nanoteknolojik uygulamalar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
13 Çevre biyoteknolojisi uygulamalarında sistematik yaklaşım ve güncel uygulamaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
13 Çevre biyoteknolojisi uygulamalarında sistematik yaklaşım ve güncel uygulamaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çevre biyoteknolojisi uygulamalarında sistematik yaklaşım ve güncel uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Mayaların çevre biyoteknolojisindeki önemi hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Mavi-yeşil bakterilerin çevre biyoteknolojisindeki önemi hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Çevre biyoteknolojisinde nanoteknolojik uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Biyodegredasyon, biyodönüşüm, fitoremediasyon süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Çevre biyoteknolojisi uygulamalarında sistematik yaklaşım ve güncel uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - -
Mayaların çevre biyoteknolojisindeki önemi hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - -
Mavi-yeşil bakterilerin çevre biyoteknolojisindeki önemi hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - -
Çevre biyoteknolojisinde nanoteknolojik uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - -
Biyodegredasyon, biyodönüşüm, fitoremediasyon süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - -