Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevre Biyoteknolojisi | KIM5010 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH |
Ders Veren | |
Amaç |
Çevre biyoteknolojisinin genel ilkeleri, çevresel biyodinamik süreçler, ve çevre kirliliği hakkında öğrencilere bilgi sunmak. Çevre ile ilgili çalışmalarda biyolojik kökenli materyallerin kullanımı ile ilgili öğrencilere güncel uygulamaları aktarmak ve literatür bilgisi kazandırmak |
Ders İçeriği |
Çevre Biyoteknolojisi: Genel Bir Bakış, Hava, toprak ve su kirliliği, Çevresel Biyokemodinamik Süreçler, Klasik Arıtım Yöntemleri ve Biyoteknoloji, Biyodegredasyon ve Biyodönüşüm, Biyoremediasyon ve Biyoakümülasyon, Fitoremediasyon, Çevre Biyoteknolojisinde Enzimler, Mavi-yeşil bakterilerin çevre biyoteknolojisindeki önemi, Mayaların Çevre Biyoteknolojisindeki Önemi, Metan ve hidrojen biyogaz üretimi, Çevre biyoteknolojisinde nanoteknolojik uygulamalar |
Ders Kaynakları |
Environmental Biotechnology
Fundamentals to Modern Techniques, ISBN 9781032224497
398 Pages 26 B/W Illustrations
Published November 30, 2022 by CRC Press
Environmental Biotechnology A Biosystems Approach 2nd Edition - September 11, 2015 Author: Daniel A. Vallero Hardback ISBN: 9780124077768 9 7 8 - 0 - 1 2 - 4 0 7 7 7 6 - 8 Environmental Biotechnology: Concepts and Applications Editor(s):Priv.-Doz. Dr. Hans-Joachim Jördening, Prof. Dr. Josef Winter 2004, ISBN:9783527305858 |Online ISBN:9783527604289 |DOI:10.1002/3527604286, Wiley‐VCH Verlag GmbH & Co. KGaA |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevre Biyoteknolojisi: Genel Bir Bakış | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
2 | Hava, toprak ve su kirliliği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Çevresel Biyokemodinamik Süreçler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
4 | Klasik Arıtım Yöntemleri ve Biyoteknoloji | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Biyodegredasyon ve Biyodönüşüm | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
6 | Biyoremediasyon ve Biyoakümülasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
7 | Fitoremediasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
8 | Ara sınav, Çevre Biyoteknolojisinde Enzimler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
9 | Mavi-yeşil bakterilerin çevre biyoteknolojisindeki önemi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
10 | Mayaların Çevre Biyoteknolojisindeki Önemi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
11 | Metan ve hidrojen biyogaz üretimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
12 | Çevre biyoteknolojisinde nanoteknolojik uygulamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
13 | Çevre biyoteknolojisi uygulamalarında sistematik yaklaşım ve güncel uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
13 | Çevre biyoteknolojisi uygulamalarında sistematik yaklaşım ve güncel uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çevre biyoteknolojisi uygulamalarında sistematik yaklaşım ve güncel uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mayaların çevre biyoteknolojisindeki önemi hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mavi-yeşil bakterilerin çevre biyoteknolojisindeki önemi hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Çevre biyoteknolojisinde nanoteknolojik uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Biyodegredasyon, biyodönüşüm, fitoremediasyon süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevre biyoteknolojisi uygulamalarında sistematik yaklaşım ve güncel uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mayaların çevre biyoteknolojisindeki önemi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mavi-yeşil bakterilerin çevre biyoteknolojisindeki önemi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre biyoteknolojisinde nanoteknolojik uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyodegredasyon, biyodönüşüm, fitoremediasyon süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |