Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Heterosiklik Kimya II | KIM5015 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa ARIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Heterohalkalı bileşiklerin isimlendirilmesinin, kimyasının, sentez yöntemlerinin ve biyolojik sistemlerdeki rolünün öğrenciye kazandırılması - Öğrencinin basit ya da kompleks heterohalkalı sistemleri tanıması |
Ders İçeriği |
Piridin ve Türevleri, Pirilyum Tuzları ve İlgili Bileşikler, Tiyopirilyum Tuzları ve İlgili Bileşikler Diazinler ve Türevleri, Oksazinler ve Tiazinler, Triazin, Oksadiazin, Tiyadiazin ve Tetrazinler, Pirol, Furane ve Türevleri, Tiyofen ve Türevleri, Diazol ve Türevleri, Oksazol ve İzoksazol, Tiyazoller, İzotiyazoller, Triazoller, Oksadiazoller, Tiyadiazoller, Tetraazoller ve Pentaazoller. |
Ders Kaynakları |
Heterosiklik Kimya, John A. Joule, Keith Mills
Mart 2017 / 2. Baskı / 199 Syf. / Ciltli
Derleme ders notları, S. Türe Heterohalkalı Bileşikler, KTÜ Yayınları, 1985, A. A. İkizler İleri Organik Kimya, Bölüm Ave B, New York, 1984, Carey, F. A.; Sundberg, R. J. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Aromatik ve non-aromatik heterosiklik sistemler, yapıları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Gösterim Sözlü |
2 | Heterosiklik Sentez Yöntemleri (perisiklik-elektrosiklik raksiyonlar) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Gösterim Sözlü |
3 | Piridin türevlerinin elde ediliş yöntemleri ve reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Gösterim Sözlü |
4 | Pirilyum tuzları ve ilgili bileşiklerin adlandırılması ve özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Gösterim Sözlü |
5 | Pirilyum tuzlarının sentezi ve reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Gösterim Sözlü |
6 | Tiyopirilyum tuzları ve ilgili bileşikler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Gösterim Sözlü |
7 | Diazinler ve türevlerinin adlandırılması, özellikleri, sentezi ve reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Gösterim Sözlü |
8 | Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Gösterim Sözlü |
9 | Oksazinler ve tiazinler: Özellikleri, sentezi ve reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Gösterim Sözlü |
10 | Pirol ve türevlerinin yapıları,özellikleri,elde edilişleri ve reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Gösterim Sözlü |
11 | Furan ve türevlerinin yapıları,özellikleri,elde edilişleri ve reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Gösterim Sözlü |
12 | Tiyofen ve türevlerinin yapıları,özellikleri,elde edilişleri ve reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Gösterim Sözlü |
13 | Diazoller, Oksazoller ve İzoksazoller, Tiyazoller, İzotiyazoller ve Triazoller | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Gösterim Sözlü |
14 | Oksadiazoller, Tiyadiazoller, Tetraazoller ve Pentaazoller | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Gösterim Sözlü |
15 | Dönem sonu sınavı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Heterosiklik aromatik ve non-aromatik bileşiklerin yapılarını ve karekterizasyonu yapabilmek | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Heterosiklik bileşiklerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini ve en önemli reaksiyonlarını açıklayabilmek | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Heterosiklik bileşiklerin sentezlenmelerinde kullanılan yöntemleri açıklayabilmek | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çeşitli sistemlerde bulunan heterohalkalı bileşikleri sentezleyebilme becerisine sahip olmak. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Heterosiklik bileşiklerin sentez yöntemlerinin ve biyolojik sistemlerdeki rolünün öğrenciye kazandırılması | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Heterosiklik aromatik ve non-aromatik bileşiklerin yapılarını ve karekterizasyonu yapabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Heterosiklik bileşiklerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini ve en önemli reaksiyonlarını açıklayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Heterosiklik bileşiklerin sentezlenmelerinde kullanılan yöntemleri açıklayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çeşitli sistemlerde bulunan heterohalkalı bileşikleri sentezleyebilme becerisine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Heterosiklik bileşiklerin sentez yöntemlerinin ve biyolojik sistemlerdeki rolünün öğrenciye kazandırılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |