Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Organik Kimya | KIM5021 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bilge EREN |
Ders Veren | |
Amaç |
Organik reaksiyon oluşumuna sebep olan faktörleri mekanistik yaklaşımlar yaparak moleküler orbital çakışmaları ile açıklayabilme. Karbonil grubu kimyası ve karbonil grubunun nükleofilik yer değiştirme, katılma ve enolat reaksiyonlarını kullanarak yeni bileşikler tasarımı hakkında bilgi sahibi olmak. |
Ders İçeriği |
Nükleofiller ve elektrofiller, Moleküler orbitaller, orbital çakışmaları ile reaksiyon oluşumu, kıvrımlı oklar, Karbonil grubuna nükleofilik katılmalar; hidrür, siyanür, NaBH4, su, alkol, bisülfit, organometalik bileşiklerin katılması, karbonil grubunda nükleofilik yerdeğiştirme, Organometalik reaktifler, sentez yolları ve özellikleri, Organometalik bileşiklerle C-C bağı oluşturma, Karbonil grubuna konjuge katılmalar, Karbonil grubunun alfa-konumunun reaktivitesi, Enol ve enolat reaksiyonları, kondenzasyon reaksiyonları, Aktif Hidrojen Bileşiklerinin ileri tepkimeleri. |
Ders Kaynakları |
Organic chemistry, J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, Oxford University press, 2001
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 1 | 30 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Organik reaksiyonlar; nükleofiller, elektrofiller, orbital çakışmaları, asidik-bazik davranış | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
1 | Organik reaksiyonlar; nükleofiller, elektrofiller, orbital çakışmaları, asidik-bazik davranış | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
3 | Karbonil grubuna nükleofilik katılma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
3 | Karbonil grubuna nükleofilik katılma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
5 | Organometalik bileşiklerle C-C bağı oluşturma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
5 | Organometalik bileşiklerle C-C bağı oluşturma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
7 | Karbonil grubuna konjuge katılmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
8 | Karbonil grubuna konjuge katılmalar, Arasınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
9 | Karbonil grubunda nükleofilik yerdeğiştirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
9 | Karbonil grubunda nükleofilik yerdeğiştirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
11 | Karbonil grubunun alfa-konumunun reaktivitesi, Enol ve enolat reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
12 | Karbonil grubunun kondenzasyon reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
13 | Aktif Hidrojen Bileşiklerinin ileri tepkimeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
14 | Enolat tepkimelerinin uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nükleofilik ve elektrofilik türleri tespit eder, karbonil grubu ile yapabileceği sentezleri öngörür. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bir reaksiyondaki asidik ve bazik türleri tanımlar, kuvvetlerine etki eden faktörleri ve verebilecekleri olası reksiyonu tahmin eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Karbonil grubunun enolat tepkimeleri ve kondenzasyon tepkimelerini öngörür | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nükleofilik ve elektrofilik türleri tespit eder, karbonil grubu ile yapabileceği sentezleri öngörür. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
Bir reaksiyondaki asidik ve bazik türleri tanımlar, kuvvetlerine etki eden faktörleri ve verebilecekleri olası reksiyonu tahmin eder. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
Karbonil grubunun enolat tepkimeleri ve kondenzasyon tepkimelerini öngörür | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |