EN
  • Anasayfa
  • KIM5021 İleri Organik Kimya (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
KIM5021 - İleri Organik Kimya
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İleri Organik Kimya KIM5021 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Bilge EREN
Ders Veren
Amaç

Organik reaksiyon oluşumuna sebep olan faktörleri mekanistik yaklaşımlar yaparak moleküler orbital çakışmaları ile açıklayabilme. Karbonil grubu kimyası ve karbonil grubunun nükleofilik yer değiştirme, katılma ve enolat reaksiyonlarını kullanarak yeni bileşikler tasarımı hakkında bilgi sahibi olmak.

Ders İçeriği

Nükleofiller ve elektrofiller, Moleküler orbitaller, orbital çakışmaları ile reaksiyon oluşumu, kıvrımlı oklar, Karbonil grubuna nükleofilik katılmalar; hidrür, siyanür, NaBH4, su, alkol, bisülfit, organometalik bileşiklerin katılması, karbonil grubunda nükleofilik yerdeğiştirme, Organometalik reaktifler, sentez yolları ve özellikleri, Organometalik bileşiklerle C-C bağı oluşturma, Karbonil grubuna konjuge katılmalar, Karbonil grubunun alfa-konumunun reaktivitesi, Enol ve enolat reaksiyonları, kondenzasyon reaksiyonları, Aktif Hidrojen Bileşiklerinin ileri tepkimeleri.

Ders Kaynakları Organic chemistry, J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, Oxford University press, 2001
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 10 2 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 30 1 30
Ödev 1 Ödev 1 30 1 30
Final Final 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 194
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,61
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Organik reaksiyonlar; nükleofiller, elektrofiller, orbital çakışmaları, asidik-bazik davranış Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
1 Organik reaksiyonlar; nükleofiller, elektrofiller, orbital çakışmaları, asidik-bazik davranış Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
3 Karbonil grubuna nükleofilik katılma Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
3 Karbonil grubuna nükleofilik katılma Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
5 Organometalik bileşiklerle C-C bağı oluşturma Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
5 Organometalik bileşiklerle C-C bağı oluşturma Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
7 Karbonil grubuna konjuge katılmalar Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
8 Karbonil grubuna konjuge katılmalar, Arasınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
9 Karbonil grubunda nükleofilik yerdeğiştirme Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
9 Karbonil grubunda nükleofilik yerdeğiştirme Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
11 Karbonil grubunun alfa-konumunun reaktivitesi, Enol ve enolat reaksiyonları Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
12 Karbonil grubunun kondenzasyon reaksiyonları Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
13 Aktif Hidrojen Bileşiklerinin ileri tepkimeleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
14 Enolat tepkimelerinin uygulamaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Nükleofilik ve elektrofilik türleri tespit eder, karbonil grubu ile yapabileceği sentezleri öngörür. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Bir reaksiyondaki asidik ve bazik türleri tanımlar, kuvvetlerine etki eden faktörleri ve verebilecekleri olası reksiyonu tahmin eder. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Karbonil grubunun enolat tepkimeleri ve kondenzasyon tepkimelerini öngörür Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Nükleofilik ve elektrofilik türleri tespit eder, karbonil grubu ile yapabileceği sentezleri öngörür. 5 5 4 4 4 3 4 4 3 4
Bir reaksiyondaki asidik ve bazik türleri tanımlar, kuvvetlerine etki eden faktörleri ve verebilecekleri olası reksiyonu tahmin eder. 5 5 4 4 4 3 4 4 3 4
Karbonil grubunun enolat tepkimeleri ve kondenzasyon tepkimelerini öngörür 5 5 4 4 4 3 4 4 3 4