Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karbon Karbon Bağ Oluşumu | KIM5024 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adem SARIHAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Karbon-karbon bağı oluşumları, kimyagerlerin basit yapı taşlarından karmaşık moleküller oluşturmasına izin veren reaksiyonlar olduğundan, organik sentezde çok önemli bir rol oynar. Bu reaksiyonların gerçekleşmesi için, bir fonksiyonel grubun mevcut olması gerekir ve reaksiyon, bu fonksiyonel grupta veya yakınında gerçekleşecektir. Bu nedenle, bu ders öğrencilere fonksiyonel gruplar kapsamında makromoleküler organik bileşikler oluşturmak için çeşitli C-C bağı oluşturma yöntemlerini kapsamlı bir şekilde öğretecektir. |
Ders İçeriği |
Karbokatyon, enolat, asetilid ve organometalik alkillenme tepkimeleri; karbonil katılma ve yer değiştirme tepkimeleri; Aldol ve Claisen tepkimeleri; Wittig ve Michael katılma tepkimeleri; perisiklik Reaksiyonlar; ve Friedel-Crafts ve Benzeri Reaksiyonlar |
Ders Kaynakları |
Prof. Dr. Hilmi NAMLI-Organik Kimya Ders Notları
Covalent Bond - Prof. Dr. If you know, Beşergil Karbon-Karbon Bağ oluşumu, Reaksiyon yöntemleri, M. Acer 2014 Organik Kimya, Solomons-T.W. Graham Prof. Dr. Hilmi NAMLI-Organik Kimya Ders Notları Covalent Bond - Prof. Dr. If you know, Beşergil Karbon-Karbon Bağ oluşumu, Reaksiyon yöntemleri, M. Acer 2014 Organik Kimya, Solomons-T.W. Graham |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Karbanyon Alkillemesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
2 | Enolat Alkillemesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
3 | Asetilid/Siyanür Alkillemesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
4 | Organometalik Reaksiyonlar/Organometalik Alkillemesi | |
5 | Karbonil Katılma/Yer Değiştirme Reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
6 | Aldol ve Benzeri Reaksiyonlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
7 | Claisen ve Benzeri Reaksiyonlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
8 | Wittig Tip Reaksiyonlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
9 | Asetilid/Siyanür Reaksiyonlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
10 | Konjuge Katılma Reaksiyonları, Michael Tip Katılmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
11 | Alkenlerin, Alkinlerin ve Aromatik Bileşiklerin Reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
12 | Perisiklik Reaksiyonlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
13 | Organometalik Konjuge Katılmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
14 | Friedel-Crafts ve Benzeri Reaksiyonlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler C-C bağı oluşturmanının önemini kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Alkillenme, katılma ve yer değiştirme tepkimelerini detaylıca öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Karbokatyon, enolat, asetilid, Aldol ve Claisen tepkimelerini öğrenir ve uygular | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Perisiklik-elektrosiklik tepkimelerini öğrenir ve uygular | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Wittig, Michael katılama tepkimelerini öğrenir ve uygular | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Friedel-Crafts ve Benzeri Reaksiyonları öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler C-C bağı oluşturmanının önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alkillenme, katılma ve yer değiştirme tepkimelerini detaylıca öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karbokatyon, enolat, asetilid, Aldol ve Claisen tepkimelerini öğrenir ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Perisiklik-elektrosiklik tepkimelerini öğrenir ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Wittig, Michael katılama tepkimelerini öğrenir ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Friedel-Crafts ve Benzeri Reaksiyonları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |