Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mikrodalga Organik Sentez | KIM5029 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bilge EREN |
Ders Veren | |
Amaç |
Mikrodalga ışınının özelliklerini, mikrodalga ısıtma teorisini, mikrodalga destekli sentez yöntemlerini ve organik sentezlerde kullanımının klasik metotlara üstünlüklerini öğretmek. |
Ders İçeriği |
Mikrodalga kullanımının gelişimi, mikrodalgalar, mikrodalga geçirgen/yansıtıcı/absorblayıcı madadeler, ısınma mekanizmaları; dipol dönme/iyonik iletim, Süper Isıtma Etkisi, kayıp açı, gecikmiş kaynama noktası, sıcaklığa bağlı mikrodalga etki, özel mikrodalga etki ve mekanistik açıklamalar, seçicilik, mikrodalga sentez yöntemleri; çözücülü, çözücüsüz, basınçlı, katı destekli sistemler, mikrodalga fırının yapısı, modlar, tek modlu ve çok modlu fırınlar, klasik senteze karşı mikrodalga sentez, mikrodalga ile hızlandırılmış reaksiyon örnekleri, biyolojik sistemler üzerine mikrodalgaların etkisi, CEM Mars6 mikrodalga cihazının uygulamaları. |
Ders Kaynakları |
Microwaves in Organic Synthesis, Second Edition, 2008, Editor: André Loupy, WILEY‐VCH
Mikrodalga destekli organik senteze giriş, Bahittin Kahveci, Musa Özil, Emre Menteşe, 2015, Gazi Kitabevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 1 | 30 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kimyada mikrodalga kullanımının tarihi gelisimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Mikrodalga ışının özellikleri ve madde ile etkilesimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Mikrodalga ısıtma teorisi ve mekanizmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Mikrodalga-çözücü etkilesimi ve süper ısıtma etkisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Organik sentezlerde mikrodalga etkiler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Özel mikrodalga etki ve mekanistik açıklamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
7 | Mikrodalga destekli sentez yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
8 | Mikrodalga destekli sentez yöntemleri ve Arasınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
9 | Mikrodalga fırının iç yapısı ve çalısma prensibi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
10 | Organik sentezlerde kullanılan mikrodalga cihazları, tek modlu ve çok modlu sistemler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
11 | Organik sentezlerde mikrodalga kullanımının sagladıgı yararlar, klasik yöntemle kıyası | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
12 | Mikrodalga kullanımı ile gerçekleştirilmiş organik sentezlere örnekler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
13 | Biyolojik sistemlerde mikrodalga etki | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
14 | CEM Mars6 mikrodalga cihazının uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mikrodalga ışının özelliklerini, maddeler üzerine etkilerini ve ısıtma teorisini tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Organik tepkimerdeki özel mikrodalga etkileri mekanistik kavramlarla izah edebilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bir mikrodalga fırının iç yapısını ve çalışma prensibini bilir ve laboratuvar ortamındaki bir md sentez cihazını kullanarak md kullanımının klasik yöntemlere üstünlüğünü belirler | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Organik sentezlerde uygulanan mikrodalga sentez yöntemlerini, faydalı yönlerini ve klasik yönteme üstünlüklerini tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mikrodalgaların kısa ve uzun vadede biyolojik sistemler üzerindeki olası etkilerini tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mikrodalga ışının özelliklerini, maddeler üzerine etkilerini ve ısıtma teorisini tanımlar | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 |
Organik tepkimerdeki özel mikrodalga etkileri mekanistik kavramlarla izah edebilir | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 |
Bir mikrodalga fırının iç yapısını ve çalışma prensibini bilir ve laboratuvar ortamındaki bir md sentez cihazını kullanarak md kullanımının klasik yöntemlere üstünlüğünü belirler | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 |
Organik sentezlerde uygulanan mikrodalga sentez yöntemlerini, faydalı yönlerini ve klasik yönteme üstünlüklerini tanımlar | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 |
Mikrodalgaların kısa ve uzun vadede biyolojik sistemler üzerindeki olası etkilerini tanımlar | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 |