EN
  • Anasayfa
  • KIM5034 Organik Kimyada Yapı Tayini (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
KIM5034 - Organik Kimyada Yapı Tayini
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Organik Kimyada Yapı Tayini KIM5034 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Bilge EREN
Ders Veren
Amaç

Organik bileşiklerin yapı tayininde kullanılan spektroskopik teknikleri temel prensipleri, uygulama tekniği ve bilinmeyen bir numunenin yapısının aydınlatılmasında kullanılmasının kavratılması

Ders İçeriği

Spektroskopi, Organik bileşiklerin yapı tayininde kullanılan teknikler; Elementel analiz, Ultraviyole-Görünür Spektroskopisi (UV-Vis), Infrared Spektoskopisi (IR), Nükleer manyetik rezonans spektroskopisi (NMR) ve Kütle spektroskopisi yöntemlerinin genel prensibi, spektrometresi, tekniği, yapı değerlendirmesi, spektrumları etkileyen faktörler, uygulama örnekleri. NMR, IR, UV ve kütle spektrumlarının ortak yorumu ile yapı tayini örnekleri.

Ders Kaynakları Organik Kimyada Spektroskopik Yöntemler, Ender Erdik, Gazi Kitabevi, 2007, 5. Baskı, ISBN: 9789757313045
Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi, Metin Balcı, METU Press, 2000.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 7 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 30 1 30
Ödev 1 Ödev 1 30 1 30
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 193
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,57
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Spektroskopinin temelleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
2 Ultraviyole-Görünür Spektroskopisi (UV-Gör) Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
2 Ultraviyole-Görünür Spektroskopisi (UV-Gör) Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
4 Infrared Spektoskopisi (IR) Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
4 Infrared Spektoskopisi (IR) Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
6 1H-Nükleer manyetik rezonans spektroskopisi (NMR) Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
6 1H-Nükleer manyetik rezonans spektroskopisi (NMR) Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
8 1H-Nükleer manyetik rezonans spektroskopisi (NMR), Arasınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
6 1H-Nükleer manyetik rezonans spektroskopisi (NMR) Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
10 13C-Nükleer manyetik rezonans spektroskopisi (13C-NMR) Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
10 13C-Nükleer manyetik rezonans spektroskopisi (13C-NMR) Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
12 Kütle spektroskopisi Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
13 NMR, IR, UV ve kütle spektrumlarının ortak yorumu ile yapı tayini Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
13 NMR, IR, UV ve kütle spektrumlarının ortak yorumu ile yapı tayini Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilinmeyen bir organik bileşiğin yapısını aydınlatmada hangi spektroskopik teknikleri kullanarak ne tür bilgiler elde edebileceğini bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
NMR, IR, UV ve kütle spektrometrelerini kullanarak sentez ettiği bir organik bileşiğin spektrumlarını elde eder. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Bir organik bileşiğin yapısını NMR, IR, UV ve kütle spektrumlarını bir arada yorumlayarak aydınlatır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Bilinmeyen bir organik bileşiğin yapısını aydınlatmada hangi spektroskopik teknikleri kullanarak ne tür bilgiler elde edebileceğini bilir. 5 4 4 4 5 3 5 5 4 4
NMR, IR, UV ve kütle spektrometrelerini kullanarak sentez ettiği bir organik bileşiğin spektrumlarını elde eder. 5 4 4 4 4 3 5 5 4 4
Bir organik bileşiğin yapısını NMR, IR, UV ve kütle spektrumlarını bir arada yorumlayarak aydınlatır. 5 4 4 4 5 3 5 5 4 4