Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Organik Kimyada Yapı Tayini | KIM5034 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bilge EREN |
Ders Veren | |
Amaç |
Organik bileşiklerin yapı tayininde kullanılan spektroskopik teknikleri temel prensipleri, uygulama tekniği ve bilinmeyen bir numunenin yapısının aydınlatılmasında kullanılmasının kavratılması |
Ders İçeriği |
Spektroskopi, Organik bileşiklerin yapı tayininde kullanılan teknikler; Elementel analiz, Ultraviyole-Görünür Spektroskopisi (UV-Vis), Infrared Spektoskopisi (IR), Nükleer manyetik rezonans spektroskopisi (NMR) ve Kütle spektroskopisi yöntemlerinin genel prensibi, spektrometresi, tekniği, yapı değerlendirmesi, spektrumları etkileyen faktörler, uygulama örnekleri. NMR, IR, UV ve kütle spektrumlarının ortak yorumu ile yapı tayini örnekleri. |
Ders Kaynakları |
Organik Kimyada Spektroskopik Yöntemler, Ender Erdik, Gazi Kitabevi, 2007, 5. Baskı, ISBN: 9789757313045
Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi, Metin Balcı, METU Press, 2000. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 7 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 1 | 30 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Spektroskopinin temelleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
2 | Ultraviyole-Görünür Spektroskopisi (UV-Gör) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
2 | Ultraviyole-Görünür Spektroskopisi (UV-Gör) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
4 | Infrared Spektoskopisi (IR) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
4 | Infrared Spektoskopisi (IR) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
6 | 1H-Nükleer manyetik rezonans spektroskopisi (NMR) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
6 | 1H-Nükleer manyetik rezonans spektroskopisi (NMR) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
8 | 1H-Nükleer manyetik rezonans spektroskopisi (NMR), Arasınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
6 | 1H-Nükleer manyetik rezonans spektroskopisi (NMR) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
10 | 13C-Nükleer manyetik rezonans spektroskopisi (13C-NMR) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
10 | 13C-Nükleer manyetik rezonans spektroskopisi (13C-NMR) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
12 | Kütle spektroskopisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
13 | NMR, IR, UV ve kütle spektrumlarının ortak yorumu ile yapı tayini | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
13 | NMR, IR, UV ve kütle spektrumlarının ortak yorumu ile yapı tayini | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilinmeyen bir organik bileşiğin yapısını aydınlatmada hangi spektroskopik teknikleri kullanarak ne tür bilgiler elde edebileceğini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
NMR, IR, UV ve kütle spektrometrelerini kullanarak sentez ettiği bir organik bileşiğin spektrumlarını elde eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bir organik bileşiğin yapısını NMR, IR, UV ve kütle spektrumlarını bir arada yorumlayarak aydınlatır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilinmeyen bir organik bileşiğin yapısını aydınlatmada hangi spektroskopik teknikleri kullanarak ne tür bilgiler elde edebileceğini bilir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 |
NMR, IR, UV ve kütle spektrometrelerini kullanarak sentez ettiği bir organik bileşiğin spektrumlarını elde eder. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Bir organik bileşiğin yapısını NMR, IR, UV ve kütle spektrumlarını bir arada yorumlayarak aydınlatır. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 |