Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Organik Sentezlerde Reaktif Kullanımı | KIM5036 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adem SARIHAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Organik sentez süreçlerinde kullanılan reaktif türleri incelenmesi ve reaktif kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak |
Ders İçeriği |
İndirgeyici ve Yükseltgeyici Reaktifler, indirgen ve yükseltgen reaktiflerin sınıflandırılması ve reaksiyonları; Koruyucu ve Aktive Edici Gruplar, eliminasyon, asilleme, eter oluşumu reaksiyonları için koruyucu ve aktive edici reaktifler, diollerin, aminlerin, karbonil grubunun korunması için koruyucu reaktifler, karboksil grubunun, karbonil grubunun, sülfoksit grubunun aktivasyonu, sülfonilleme reaktifleri; C-C Bağı Oluşumu İçin Kullanılan Reaktif ve Katalizörler, asetilen ve allenler, alüminyum, bor, bakır, siyano, izosiyanat, diazo, azido, dienler, dienofiller, enolatlar, epoksitler, halo bileşikleri, iminler, ketenler, lityum, magnezyum, fosfor, sülfür, çinko, nikel; Asidik ve Bazik Reaktifler, asidik ve bazik katalizörler, lewis asitlerinin kullanımı, hidroliz ve enzimatik reaktifler. |
Ders Kaynakları |
ORGANİK SENTEZ PRATİKLERİ, DOÇ DR. SEMİHA TULUS
Organik Kimya Reaksiyon Mekanizmaları, Prof. Dr. Metin Balcı |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İndirgeyici ve Yükseltgeyici Reaktifler, indirgen ve yükseltgen reaktiflerin sınıflandırılması ve reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Koruyucu ve Aktive Edici Gruplar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Eliminasyon, asilleme, eter oluşumu reaksiyonları için koruyucu ve aktive edici reaktifler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Diollerin, aminlerin, karbonil grubunun korunması için koruyucu reaktifler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Karboksil grubunun, karbonil grubunun, sülfoksit grubunun aktivasyonu, sülfonilleme reaktifleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | C-C Bağı Oluşumu İçin Kullanılan Reaktif ve Katalizörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Asetilen ve allenler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Alüminyum, bor, bakır | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Siyano, izosiyanat | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Diazo, azido, dienler, dienofiller, enolatlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Epoksitler, halo bileşikleri, iminler, ketenler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Lityum, magnezyum, fosfor, sülfür, çinko, nikel | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Asidik ve Bazik Reaktifler, asidik ve bazik katalizörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Lewis asitlerinin kullanımı, hidroliz ve enzimatik reaktifler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Organik sentezlerde kullanılan reaktifleri tanımak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Organik sentezlerde reaktif kullanımı yöntemlerini anlamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Reaktif türleri ve özelliklerini kavramak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Organik sentezlerde kullanılan reaktifleri tanımak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Organik sentezlerde reaktif kullanımı yöntemlerini anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Reaktif türleri ve özelliklerini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |