Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sensörler ve Uygulamaları | KIM5038 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH |
Amaç |
Sensörler ve transduserlerin fiziksel temelleri ile çalışma prensiplerini anlamak ve güncel teknolojik uygulamaları hakkında temel bilgileri edinmek |
Ders İçeriği |
Sensör ve transdüserlerin prensipleri. Sensör ve transdüserlerin karakteristikleri. Manyetik sensörler, Sıcaklık sensörleri, Optik sensörler, Biyosensörler, Kimyasal sensörler, Transdüser çeşitleri, Piezoelektrik transdüserler, Kapasitif transdüserler, Elektromagnetik transdüserler, Optik transdüserler. |
Ders Kaynakları |
Handbook of Modern Sensors, Physics, Designs, and Applications, Jacob Fraden, Springer
Sensors and Transducers, Characteristics, Applications, Instrumentation, Interfacing, M. J. Usher , D. A. Keating, Springer |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Ödev 1 | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 13 | 39 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 28 | 1 | 28 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sensörler ve Transduserler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
2 | Sensör Sistemlerinde Sınıflandırma, Sinyaller, Ölçüm Birimleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
3 | Sensör Karakteristikleri: Transfer Fonksiyonu, Doğruluk, Duyarlık, Tekrarlanabilirlik, Kalibrasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
4 | Algılamanın Fiziksel Karakteristikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
5 | Manyetik Sensörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
6 | Sıcaklık Sensörleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
7 | Optik Sensörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
8 | Ara Sınav ve Optik Sensörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
9 | Sensör Malzemeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
10 | Gas sensörler, pH sensörler, Iyon seçici sensörler, alkol sensorü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
11 | Elektrokimyasal Sensörler ve Uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
12 | Kütle Duyarlı Sensörler ve Uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
13 | Genel Analitik Uygulamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
14 | Ticari Sensörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sensör dizaynında kullanılan materyaller hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Sensörler ve sensör sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Gaz sensörleri, nem sensörleri ve basınç sensörleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Sıcaklık sensörleri, manyetik sensörleri ve optik sensörler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Transducer uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sensör dizaynında kullanılan materyaller hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sensörler ve sensör sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Gaz sensörleri, nem sensörleri ve basınç sensörleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sıcaklık sensörleri, manyetik sensörleri ve optik sensörler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Transducer uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |