| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sensörler ve Uygulamaları | KIM5038 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KİMYA - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Sensörler ve transduserlerin fiziksel temelleri ile çalışma prensiplerini anlamak ve güncel teknolojik uygulamaları hakkında temel bilgileri edinmek |
| Ders İçeriği |
Sensör ve transdüserlerin prensipleri. Sensör ve transdüserlerin karakteristikleri. Manyetik sensörler, Sıcaklık sensörleri, Optik sensörler, Biyosensörler, Kimyasal sensörler, Transdüser çeşitleri, Piezoelektrik transdüserler, Kapasitif transdüserler, Elektromagnetik transdüserler, Optik transdüserler. |
| Ders Kaynakları |
Handbook of Modern Sensors, Physics, Designs, and Applications, Jacob Fraden, Springer
Sensors and Transducers, Characteristics, Applications, Instrumentation, Interfacing, M. J. Usher , D. A. Keating, Springer |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 1 | 30 |
| Final | Final | 35 | 1 | 35 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sensörler ve Transduserler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
| 2 | Sensör Sistemlerinde Sınıflandırma, Sinyaller, Ölçüm Birimleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
| 3 | Sensör Karakteristikleri: Transfer Fonksiyonu, Doğruluk, Duyarlık, Tekrarlanabilirlik, Kalibrasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
| 4 | Algılamanın Fiziksel Karakteristikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
| 5 | Manyetik Sensörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
| 6 | Sıcaklık Sensörleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
| 7 | Optik Sensörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
| 8 | Ara Sınav ve Optik Sensörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
| 9 | Sensör Malzemeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
| 10 | Gas sensörler, pH sensörler, Iyon seçici sensörler, alkol sensorü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
| 11 | Elektrokimyasal Sensörler ve Uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
| 12 | Kütle Duyarlı Sensörler ve Uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
| 13 | Genel Analitik Uygulamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
| 14 | Ticari Sensörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sensör dizaynında kullanılan materyaller hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Sensörler ve sensör sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Gaz sensörleri, nem sensörleri ve basınç sensörleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Sıcaklık sensörleri, manyetik sensörleri ve optik sensörler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Transducer uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sensör dizaynında kullanılan materyaller hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | ;
| Sensörler ve sensör sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | ;
| Gaz sensörleri, nem sensörleri ve basınç sensörleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | ;
| Sıcaklık sensörleri, manyetik sensörleri ve optik sensörler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | ;
| Transducer uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 4 | 3 | 3,8 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |