Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Su Arıtım Yöntemleri | KIM5039 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz-yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Zerrin PAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Su kirliliği ve nedenlerini öğrenmek. Suların arıtımında uygulanan temel prensipler, analiz ve arıtım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Su arıtımında uygulanan mevcut yöntemlerin avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi sahibi olmak ve farklı tip atıksuların çevreye verdiği zararlar hakkında bilgi edinilmesi amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Su kirliliği; Su arıtımında temel prensipler; Kirletici tipleri, Kalıcı organik kirleticiler ve türleri; atıksuların çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkileri, su ve atıksu arıtım yöntemlerinin karşılaştırılması, tekstil ve metal içeren atıksuların karakteristik özellikleri ve arıtılma yöntemleri, Sanayi atıksularının arıtılmasında uygulanan mevcut arıtma teknolojilerinin avantaj ve dezavantajları, Su arıtım teknolojilerinde fiziksel, kimyasal ve biyoteknolojik yöntemlerin karşılaştırılması. |
Ders Kaynakları |
F. Baltacı, (2000) Su Analiz Metotları, İçmesuyu ve Kanalizasyon Dairesi Başkanlığı.
Atık Suların Arıtılması, Ahmet Samsunlu, Birsen Yayınevi, Mayıs 2006. Su Tasfiyesi Prof.Dr. Veysel EROĞLU, İTÜ YAYINLARI,1995 Atıksu arıtma sistemlerinin tasarım esasları, Cilt 1-2, Dokuz Eylül Üniversitesi yayınları, Hikmet Toprak, 2011 Su kimyası ve Kimyasal Temel İşlemler, Prof.Dr. Ahmet GÜNAY, 2008 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Su kirliliği; Su arıtımında temel prensipler; | Ders |
2 | Kirletici tipleri, Kalıcı organik kirleticiler ve türleri; | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Kirletici tipleri, Kalıcı organik kirleticiler ve türleri; | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Sulardan numune alma va saklama yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Atıksuların çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Atıksuların çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Su ve atıksu arıtım yöntemlerinin karşılaştırılması, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Su ve atıksu arıtım yöntemlerinin karşılaştırılması, Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Tekstil ve metal içeren atıksuların karakteristik özellikleri ve arıtılma yöntemleri, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Tekstil ve metal içeren atıksuların karakteristik özellikleri ve arıtılma yöntemleri, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Sanayi atıksularının arıtılmasında uygulanan mevcut arıtma teknolojilerinin avantaj ve dezavantajları, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Sanayi atıksularının arıtılmasında uygulanan mevcut arıtma teknolojilerinin avantaj ve dezavantajları, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Su arıtım teknolojilerinde fiziksel, kimyasal ve biyoteknolojik yöntemlerin karşılaştırılması. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Su arıtım teknolojilerinde fiziksel, kimyasal ve biyoteknolojik yöntemlerin karşılaştırılması. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Su kirliliği ve nedenlerini öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Su arıtımında uygulanan fiziksel, kimyasal ve biyoteknolojik yöntemleri karşılaştırır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Farklı tür (tekstil, metal ve/veya diğer sanayi) atıksuların fiziksel ve kimyasal analizlerinin nasıl yapıldığını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Su arıtımında uygulanan mevcut yöntemlerin avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi sahibi | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Su kirliliği ve nedenlerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Su arıtımında uygulanan fiziksel, kimyasal ve biyoteknolojik yöntemleri karşılaştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı tür (tekstil, metal ve/veya diğer sanayi) atıksuların fiziksel ve kimyasal analizlerinin nasıl yapıldığını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Su arıtımında uygulanan mevcut yöntemlerin avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi sahibi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |