Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | KIM5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | KİMYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa ARIK Doç. Dr. Adem SARIHAN |
Ders Veren | Prof. Dr. Bilge EREN Doç. Dr. Adem SARIHAN Doç. Dr. Zerrin PAT Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH |
Amaç |
Öğrencinin yüksek lisans eğitiminin teorik derslerini tamamlamasından sonra bir öğretim üyesi danışmanlığında kimya alanında belirlenen özgün bir konuya yönelik olarak bağımsız bir çalışma yürütebilmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Tez konusunun belirlenmesi için gözlem yapma, literatür tarama, hipotez oluşturma, uygun deneysel yöntemleri belirleme, hipotezi belirlenen yöntemler ve deneysel çalışmalarla test etme, sonuçları bilimsel olarak yorumlanma ve elde edilen tüm verilerin tez formatında sunumu. |
Ders Kaynakları |
Uluslarası ve Ulusal bilimsel makaleler, Veri tabanları (WOS, Science Direct, Ulakbim, Google scholar, YÖK tez merkezi vd.)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 7 | 18 | 126 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 14 | 112 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 14 | 56 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 40 | 1 | 40 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 2 | 60 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 30 | 2 | 60 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 510 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tez konusunun ve hedeflerin belirlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
2 | Tez konusu ile ilgili literatür taraması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
3 | Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi ve çalışmanın planlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
4 | Deneylerde kullanılacak metotların belirlenmesi ve gerekli materyallerin hazırlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
5 | Tez konusu ile ilgili teorik/deneysel çalışmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
5 | Tez konusu ile ilgili teorik/deneysel çalışmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
5 | Tez konusu ile ilgili teorik/deneysel çalışmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
5 | Tez konusu ile ilgili teorik/deneysel çalışmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
9 | Elde edilen sonuçların literatüre uygunluğunun kontrolü, tekrar veya ek deneyler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
9 | Elde edilen sonuçların literatüre uygunluğunun kontrolü, tekrar veya ek deneyler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
11 | Çalışma sonuçların değerlendirilmesi ve yorumlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
11 | Çalışma sonuçların değerlendirilmesi ve yorumlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
13 | Çalışma sonuçlarını yazım kurallarına uygun olarak yazılması ve makale/bildiri/tez formatında sunulması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
13 | Çalışma sonuçlarını yazım kurallarına uygun olarak yazılması ve makale/bildiri/tez formatında sunulması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tez konusu kapsamında literatür taraması yapabilir | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Literatür bilgilerini değerlendirerek çalışma metodu belirler ve deneyleri planlar. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Elde ettiği bulguları tartışır ve sonuçlarını rapor haline getirebilir ve savunabilir. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tez konusu kapsamında literatür taraması yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Literatür bilgilerini değerlendirerek çalışma metodu belirler ve deneyleri planlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Elde ettiği bulguları tartışır ve sonuçlarını rapor haline getirebilir ve savunabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |