Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Polimerik Membranlar ve Filtrasyon Süreçleri | KIM5041 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adem SARIHAN |
Ders Veren | Doç. Dr. Adem SARIHAN |
Amaç |
Polimerik membranların yapılarının, özelliklerinin, hazırlanma süreçlerinin, karakterizasyonlarının, performans testlerinin ve filtrasyon süreçlerinin öğrenilmesi |
Ders İçeriği |
1. Polimerik membranların yapılarının ve özelliklerinin öğrenilmesi 2. Polimerik membranların hazırlanma süreçlerinin ve karakterizasyonlarının öğrenilmesi 3. Membran performans testlerinin ve filtrasyon süreçlerinin öğrenilmesi |
Ders Kaynakları |
Baker, R. W., Membrane Technology and Applications, New York, J. Wiley, 2004
Mulder, M., Basic Principles of Membrane Technology, Kluwer Academic Pub. The Nederlands, 2004 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 10 | 100 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Membran teknolojisine giriş | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Polimerik membranlar ve kullanım alanları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Membran hazırlamada kullanılacak polimerler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Membran hazırlama teknikleri-1 | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Membran hazırlama teknikleri-2 | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Membran karakterizasyon teknikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Membran performans özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Mikrofiltrasyon süreçleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Ultrafiltrasyon süreçleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Nanofiltrasyon süreçleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Tez ozmoz | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Membran kirlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Membran otopsisi | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Membran kirlenme kontrol süreçleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Membran kavramı ve özelliklerinin öğrenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Polimerik membran hazırlama süreçlerini öğrenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Membran karakterizasyon işlemleri hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Membran filtrasyon süreçleri hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Membran kirlenmesi ve kirlenme kontrol süreçlerini öğrenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Membran kavramı ve özelliklerinin öğrenme | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | - | 1 |
Polimerik membran hazırlama süreçlerini öğrenme | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Membran karakterizasyon işlemleri hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | 4 | - | 2 | - | - | - | - |
Membran filtrasyon süreçleri hakkında bilgi sahibi olma | - | - | 2 | - | - | 2 | - | - | 3 | - |
Membran kirlenmesi ve kirlenme kontrol süreçlerini öğrenme | - | - | - | - | - | - | 3 | 2 | 3 | - |