| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Anahtarlama Lineer Sistemlerin Kararlılığı | MAT5003 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Bengi YILDIZ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı Anahtarlamalı dinamik sistemler: Anahtarlamalı sinyaller, Anahtarlamalı diziler, Anahtarlamalı lineer sistemlerin çözümleri; Kararlılık, Asimptotik kararlılık, Eksponansiyel kararlılık, Lyapunov teoremleri; Ortak Lyapunov fonksiyonları: Ortak kuadratik Lyapunov fonksiyonları, Anahtarlamalı kuadratik Lyapunov fonksiyonları, Parçalı tanımlı Lyapunov fonksiyonları, Çok katlı Lyapunov fonksiyonları; Anahtarlamalı sistemlerin kararlaştırılması: Anahtarlamalı sistemlerin kuadratik kararlaştırılması, Anahtarlamalı sistemlerin parçalı kuadratik kararlaştırılması konularında temel bilgileri vermektir. |
| Ders İçeriği |
Anahtarlamalı dinamik sistemler: Anahtarlamalı sinyaller, Anahtarlamalı diziler, Anahtarlamalı lineer sistemlerin çözümleri; Kararlılık, Asimptotik kararlılık, Eksponansiyel kararlılık, Lyapunov teoremleri; Ortak Lyapunov fonksiyonları: Ortak kuadratik Lyapunov fonksiyonları, Anahtarlamalı kuadratik Lyapunov fonksiyonları, Parçalı tanımlı Lyapunov fonksiyonları, Çok katlı Lyapunov fonksiyonları; Anahtarlamalı sistemlerin kararlaştırılması: Anahtarlamalı sistemlerin kuadratik kararlaştırılması, Anahtarlamalı sistemlerin parçalı kuadratik kararlaştırılması. |
| Ders Kaynakları |
Liberzon, Daniel. Switching in systems and control. Vol. 190. Boston: Birkhauser, 2003.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Temel tanım ve kavramlar | Ders |
| 2 | Anahtarlamalı dinamik sistemler: Anahtarlamalı sinyaller | Ders |
| 3 | Anahtarlamalı dinamik sistemler: Anahtarlamalı diziler | Ders |
| 4 | Anahtarlamalı dinamik sistemler: Anahtarlamalı lineer sistemlerin çözümleri | Ders |
| 5 | Kararlılık, Asimptotik kararlılık, Eksponansiyel kararlılık | Ders |
| 6 | Lyapunov teoremleri | Ders |
| 7 | Ortak Lyapunov fonksiyonları: Ortak kuadratik Lyapunov fonksiyonları | Ders |
| 8 | Ortak Lyapunov fonksiyonları: Anahtarlamalı kuadratik Lyapunov fonksiyonları | Ders |
| 9 | Ortak Lyapunov fonksiyonları: Parçalı tanımlı Lyapunov fonksiyonları | Ders |
| 10 | Ortak Lyapunov fonksiyonları: Çok katlı Lyapunov fonksiyonları | Ders |
| 11 | Uygulamalar | Ders |
| 12 | Anahtarlamalı sistemlerin kararlaştırılması: Anahtarlamalı sistemlerin kuadratik kararlaştırılması | Ders |
| 13 | Uygulamalar Anahtarlamalı sistemlerin kararlaştırılması: Anahtarlamalı sistemlerin parçalı kuadratik kararlaştırılması | Ders |
| 14 | Uygulamalar | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Anahtarlama Lineer Sistemler hakkında temel tanım ve kavramları anlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Anahtarlama Lineer Sistemlerin kararlılığını öğrenir ve uygulamada kullanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |