| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Lorentzian Geometri II | MAT5051 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Lorentzian geometri ve Minkowski uzayı hakkında öğrencilerin temel bilgiler edinmeleri ve bu bilgileri kullanabilmelerini sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Lorentz uzayında yüzeyler, spacelike, timelike ve null yüzeyler, null olmayan yüzeyler için eğrilikler, Lorentz manifoldu |
| Ders Kaynakları |
O’Neill, B., “Yarı Riemann Geometri” , Academic Press, New York, London, 468p., 1983.
Walrave, J. “Minkowski uzayında eğriler ve yüzeyler, Doktora tezi” Leuven, K.U. Fen Fakültesi, Leuven (1995). |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,45 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | 3- boyutlu Lorentz-Minkowski uzayında yüzeyler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 1 | 3- boyutlu Lorentz-Minkowski uzayında yüzeyler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 1 | 3- boyutlu Lorentz-Minkowski uzayında yüzeyler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | 3- boyutlu Lorentz-Minkowski uzayında yüzey örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | 3- boyutlu Lorentz-Minkowski uzayında yüzey örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | 3- boyutlu Lorentz-Minkowski uzayında null olmayan yüzeyler için Gauss eğriliği ve ortalama eğrilik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | 3- boyutlu Lorentz-Minkowski uzayında null olmayan yüzeyler için Gauss eğriliği ve ortalama eğrilik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Lorentz manifoldları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Lorentz manifoldları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Lorentz uzaklığı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | Schwarzchild uzay-zaman ve Kerr uzay-zaman | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Sabit eğrilikli uzaylar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Sabit eğrilikli uzaylar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Lorentz uzayında yüzeyleri ve yüzeylerin causal karakterlerini öğrenmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Lorentz uzayında yüzey teorisi ile ilgili kavramları öğrenmek ve Öklid uzayında yüzeyler ile karşılaştırabilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Lorentz uzayında yüzeyleri ve yüzeylerin causal karakterlerini öğrenmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ;
| Lorentz uzayında yüzey teorisi ile ilgili kavramları öğrenmek ve Öklid uzayında yüzeyler ile karşılaştırabilmek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4,5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4,5 |