| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Teknik Çizim ve Perspektif I | İMÇ103 | 1 | 2 + 4 | 8,0 |
| Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze - Teorik ve Uygulama |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN |
| Amaç |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı ve planlama çalışmalarında bir düşüncenin veya sonradan oluşturulmuş tasarımın çizgisel anlatımını öğrencilerimize öğretmek, teknik ve estetik mesleki becerilerini arttırmak. |
| Ders İçeriği |
Çizim tekniği ve grafik gösterim tekniklerinin öğrenilmesi ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar. |
| Ders Kaynakları |
İç Mimarlıkta Teknik Resim Yazar: Tahsin Canbulat Yayınevi: Remzi Kitabevi
Mimarlıkta Teknik Resim Yazar: Fehmi Kızıl, Orhan Şahinler Yayınevi: YEM Yayın Mimari Eskiz El Kitabı Yazar: Parisa Güneş, Adive Begül Bulut, İlkcan İrdelp Yayınevi: Akademisyen Kitabevi |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 7 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 7 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 2 | 7 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 7 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 7 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 7 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
| AKTS | 8,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgi verilmesi. Çizim tekniği ve malzemeler hakkında bilgi verilmesi. | Ders |
| 2 | Çizim araç ve gereçlerin tanıtılması. Çizim hazırlıkları, çizgi ve yazı çalışması. Derste uygulamalı ödev | Ders |
| 3 | Çizim yüzeyini kullanımı, kalem seçimi, çizim standartları, çizim sırası, Derste uygulamalı ödev. | Ders |
| 4 | Geometrik çizimlerin (Çizgi, Çember ve yaylar, elips ve ovaller, parabol ve hiperbol) çizimi. Derste uygulamalı ödev. | Ders |
| 5 | Geometrik çizimlerin (Üçgenler, Düzgün Çokgenler) çizimi. Derste uygulamalı ödev. | Ders |
| 6 | Geometrik çizimlerin (Hacimler) çizimi. Derste uygulamalı ödev. | Ders |
| 7 | Geometrik çizimler, hacimler ve izdüşüm çizimi. Derste uygulamalı ödev. | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Geometrik çizimler, hacimlerin kesit ve görünüşlerinin çizilmesi. Ölçülendirme. Derste uygulamalı ödev. | Ders |
| 10 | Çizim üzerinden kesit ve görünüş çizilmesi. Derste uygulamalı ödev. | Ders |
| 10 | Çizim üzerinden kesit ve görünüş çizilmesi. Derste uygulamalı ödev. | Ders |
| 12 | 3D modeller üzerinden kesit ve görünüş çizilmesi. Derste uygulamalı ödev. | Ders |
| 12 | 3D modeller üzerinden kesit ve görünüş çizilmesi. Derste uygulamalı ödev. | Ders |
| 14 | İzdüşüm, paralel ve izometrik perspektif çizilmesi. Derste uygulamalı ödev. | Ders |
| 14 | İzdüşüm, paralel ve izometrik perspektif çizilmesi. Derste uygulamalı ödev. | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bir fikri çizgi ile ifade edebilme yeteneğini kazandırma. | |||
| Çizim araç ve gereçlerini tanıma, kullanabilme cesaretini kazandırma. | |||
| Tasarım anlayışının, kusursuz ve eksiksiz olarak üretime dönüşmesini ve çizim ilkelerinin eksiksiz bilinmesini sağlamak | |||
| Bir projenin temel ögelerini plan üzerinde okuyabilir, çizebilir. | |||
| Mimari çizim ekipmanlarını etkin bir şekilde kullanabilir. Ölçek kavramını bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bir fikri çizgi ile ifade edebilme yeteneğini kazandırma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Çizim araç ve gereçlerini tanıma, kullanabilme cesaretini kazandırma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tasarım anlayışının, kusursuz ve eksiksiz olarak üretime dönüşmesini ve çizim ilkelerinin eksiksiz bilinmesini sağlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bir projenin temel ögelerini plan üzerinde okuyabilir, çizebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Mimari çizim ekipmanlarını etkin bir şekilde kullanabilir. Ölçek kavramını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |