| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tasarım Stüdyosu VI | İMÇ404 | 8 | 4 + 4 | 10,0 |
| Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP Prof. Dr. Parısa GÜNEŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu derste, daha önce alınan temel bilgiler ve iç mimarlık ve çevre tasarımı ilke ve yaklaşımlarını kullanarak gerçek bir alana ilişkin proje çalışması gerçekleştirmek, öğrencinin doğrudan katıldığı uygulamalı bir eğitim vermek amaçlanmıştır. |
| Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında, bir çalışma alanı belirlenerek tüm aşamalarıyla tasarlanmakta ve çeşitli ölçeklerde paftalar hazırlanmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Francis D., K.Ching İç Mimarlık, Architectural Graphic Standarts (Student Edition)
American Master Works 20th Century House, NA 7208, F68, 1995
The Twentieth Century American House, NA 7208, F73, 1995 Houses & Housing, NA 737, M665, A4, 1994 C. Harris & Dines. N.,1998. Time- Saver Standards for Landscape Architectere: Design and Construction Data. Page 240-2, 240-24. McGraw–Hill Publishing Company, New York. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 7 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 7 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 10 | 40 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 10 | 40 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 4 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 14 | 1 | 14 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 232 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 9,10 | |||
| AKTS | 10,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş ve ders içeriğinin ve dönem boyu çalışılacak projenin tanıtılması | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Araştırma ve Sunum | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
| 3 | Tasarım Fikrinin Geliştirilmesi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 4 | 1/100 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 4 | 1/100 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 4 | 1/100 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 7 | Ara Değerlendirme | Gösterim Seminer Sözlü |
| 8 | 1/50 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 8 | 1/50 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 8 | 1/50 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 11 | 1/20 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 11 | 1/20 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 13 | Detay proje kritikleri (1/10, 1/5, 1/1) | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 13 | Detay proje kritikleri (1/10, 1/5, 1/1) | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Mekansal sorunların analizi ve çözümüne ilişkin beceriler kazanma | |||
| İnsan-mekan ilişkilerini sorgulama becerisi kazanma | |||
| Grafik sunum becerileri kazanma | |||
| Farklı ölçeklerde projelendirme ve pafta hazırlama bilgisi kazanma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mekansal sorunların analizi ve çözümüne ilişkin beceriler kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İnsan-mekan ilişkilerini sorgulama becerisi kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Grafik sunum becerileri kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Farklı ölçeklerde projelendirme ve pafta hazırlama bilgisi kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |