| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Proje Sunum Teknikleri | İMÇ317 | 5 | 2 + 2 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ozan PEKER |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ozan PEKER |
| Amaç |
Görseller ile zenginleştirilmiş anlatım yanı sıra farklı örneklerin gösterilmesi amacıyla farklı tasarımcıların çalışmalarının incelenmesi ve farklı programların tanıtımı yoluyla öğrenciye her türlü proje sunumunda kullanabileceği teknikler konusunda bilginin verilmesidir. |
| Ders İçeriği |
Sözlü sunumdan, proje sunum pafta düzeni ve içerik yanı sıra sunum için kullanılan tüm tekniklerin anlatılmasıdır. |
| Ders Kaynakları |
Bayraktar, N., ve ark., 2012. Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım. Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-605-133-275-8, Ankara.
Gürüz, D., Eğinli, A., T.,2010. Etkili Sunum Teknikleri. Detay Yayıncılık, ISBN 978-605-5681-84-5, Ankara.
Vandyke, Scott; 1986; PDA Publishers Corporation Mesa Arizona. Walker, Thedore; 1977 ; Plan Graphics PDA Publishers Box 3075 İndiana Jonathan Poore, (1994). Interior Color By Design Maureen Mitton (2004). Interior Design Visual Presentation. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Ödev 2 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
20
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
20
|
|
Uygulama Dersleri
|
40
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 4 | 56 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 4 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 4 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 4 | 4 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 4 | 4 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı, tanımı, kapsamı ve yürütülme biçimi hakkında bilgi verilmesi, istenilenlerin anlatımı | Ders |
| 2 | Sözlü sunum teknikleri denemeleri ve karakalem çalışması anlatımı | Ders |
| 3 | Geleneksel yöntemlerle üretilmiş proje örnekleri üzerinden üstünlük ve zayıf yönlerinin belirlenmesi | Ders |
| 4 | Bitmap ve Vektör tabanlı grafikler. Pixel tabanlı çalışan yazılımlarda temel kavramlar. Photoshop Arayüzü. Temel araçlar. Layerlar | Ders |
| 5 | Seçim araç ve yöntemler. Kolaj çalışması. | Ders |
| 6 | Renk modelleri, renk modları, çözünürlük. RGB ve CMYK renk modlarında çalışmak. Renk parlaklık, kontrst ayarları. Curves, levels araçları | Ders |
| 7 | Maskeleme teknikleri, kanallar ve alfa kanalı. | Ders |
| 8 | Ara Değerlendirme | Ders |
| 9 | İllüstrasyon teknikleri. | Ders |
| 10 | Perspektif araçları | Ders |
| 11 | 3B uygulaması ve Akıllı nesneler. | Ders |
| 12 | Pafta ve sunu tasarımı | Ders |
| 13 | Öğrenci Sununmları | Ders |
| 14 | Öğrenci Sunumları | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Proje çizim ve sunum sürecinde görselliği yüksek proje sunumları, paftalar hazırlayabilme | |||
| Mezuniyet öncesi mesleki yaşamda başarılı olabilmelerini sağlayacak cesareti kazanma | |||
| Düşünceyi çizerek anlatabilecek beceriyi kazanma | |||
| Farklı teknikler ve yeni yaklaşımlardan haberdar olma | |||
| Proje çizim ve sunum sürecinde görselliği yüksek proje sunumları, paftalar hazırlayabilme | |||
| Mezuniyet öncesi mesleki yaşamda başarılı olabilmelerini sağlayacak cesareti kazanma | |||
| Düşünceyi çizerek anlatabilecek beceriyi kazanma | |||
| Farklı teknikler ve yeni yaklaşımlardan haberdar olma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Proje çizim ve sunum sürecinde görselliği yüksek proje sunumları, paftalar hazırlayabilme | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 | 1 | 4 | 2 | 5 | 5 | 2 | ;
| Mezuniyet öncesi mesleki yaşamda başarılı olabilmelerini sağlayacak cesareti kazanma | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 2 | 3 | 1 | ;
| Düşünceyi çizerek anlatabilecek beceriyi kazanma | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 | ;
| Farklı teknikler ve yeni yaklaşımlardan haberdar olma | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | ;
| Proje çizim ve sunum sürecinde görselliği yüksek proje sunumları, paftalar hazırlayabilme | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | ;
| Mezuniyet öncesi mesleki yaşamda başarılı olabilmelerini sağlayacak cesareti kazanma | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Düşünceyi çizerek anlatabilecek beceriyi kazanma | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | ;
| Farklı teknikler ve yeni yaklaşımlardan haberdar olma | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 4,5 | 2,88 | 4,88 | 3,12 | 3,75 | 2,88 | 3,38 | 1,62 | 3,88 | 2,12 | 2,75 | 2,62 | 1,5 |