EN
  • Anasayfa
  • İMÇ317 Proje Sunum Teknikleri (2025 - 2026 / 5. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ317 - Proje Sunum Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Proje Sunum Teknikleri İMÇ317 5 2 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ozan PEKER
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ozan PEKER
Amaç

Görseller ile zenginleştirilmiş anlatım yanı sıra farklı örneklerin gösterilmesi amacıyla farklı tasarımcıların çalışmalarının incelenmesi ve farklı programların tanıtımı yoluyla öğrenciye her türlü proje sunumunda kullanabileceği teknikler konusunda bilginin verilmesidir.

Ders İçeriği

Sözlü sunumdan, proje sunum pafta düzeni ve içerik yanı sıra sunum için kullanılan tüm tekniklerin anlatılmasıdır.

Ders Kaynakları Bayraktar, N., ve ark., 2012. Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım. Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-605-133-275-8, Ankara. Gürüz, D., Eğinli, A., T.,2010. Etkili Sunum Teknikleri. Detay Yayıncılık, ISBN 978-605-5681-84-5, Ankara.
Vandyke, Scott; 1986; PDA Publishers Corporation Mesa Arizona. Walker, Thedore; 1977 ; Plan Graphics PDA Publishers Box 3075 İndiana
Jonathan Poore, (1994). Interior Color By Design
Maureen Mitton (2004). Interior Design Visual Presentation.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Ödev 2 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
20
Temel Meslek Dersleri
20
Uygulama Dersleri
40
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 4 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 4 4
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 4 4
Uygulama 1 Uygulama 1 1 4 4
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 80
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,14
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin amacı, tanımı, kapsamı ve yürütülme biçimi hakkında bilgi verilmesi, istenilenlerin anlatımı Ders
2 Sözlü sunum teknikleri denemeleri ve karakalem çalışması anlatımı Ders
3 Geleneksel yöntemlerle üretilmiş proje örnekleri üzerinden üstünlük ve zayıf yönlerinin belirlenmesi Ders
4 Bitmap ve Vektör tabanlı grafikler. Pixel tabanlı çalışan yazılımlarda temel kavramlar. Photoshop Arayüzü. Temel araçlar. Layerlar Ders
5 Seçim araç ve yöntemler. Kolaj çalışması. Ders
6 Renk modelleri, renk modları, çözünürlük. RGB ve CMYK renk modlarında çalışmak. Renk parlaklık, kontrst ayarları. Curves, levels araçları Ders
7 Maskeleme teknikleri, kanallar ve alfa kanalı. Ders
8 Ara Değerlendirme Ders
9 İllüstrasyon teknikleri. Ders
10 Perspektif araçları Ders
11 3B uygulaması ve Akıllı nesneler. Ders
12 Pafta ve sunu tasarımı Ders
13 Öğrenci Sununmları Ders
14 Öğrenci Sunumları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Proje çizim ve sunum sürecinde görselliği yüksek proje sunumları, paftalar hazırlayabilme
Mezuniyet öncesi mesleki yaşamda başarılı olabilmelerini sağlayacak cesareti kazanma
Düşünceyi çizerek anlatabilecek beceriyi kazanma
Farklı teknikler ve yeni yaklaşımlardan haberdar olma
Proje çizim ve sunum sürecinde görselliği yüksek proje sunumları, paftalar hazırlayabilme
Mezuniyet öncesi mesleki yaşamda başarılı olabilmelerini sağlayacak cesareti kazanma
Düşünceyi çizerek anlatabilecek beceriyi kazanma
Farklı teknikler ve yeni yaklaşımlardan haberdar olma
; ; ; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Proje çizim ve sunum sürecinde görselliği yüksek proje sunumları, paftalar hazırlayabilme 3 3 5 3 3 2 5 1 4 2 5 5 2
Mezuniyet öncesi mesleki yaşamda başarılı olabilmelerini sağlayacak cesareti kazanma 3 2 5 3 4 2 2 1 4 1 2 3 1
Düşünceyi çizerek anlatabilecek beceriyi kazanma 5 3 5 3 5 3 5 1 4 2 3 3 1
Farklı teknikler ve yeni yaklaşımlardan haberdar olma 5 3 5 3 4 3 3 2 5 3 3 2 2
Proje çizim ve sunum sürecinde görselliği yüksek proje sunumları, paftalar hazırlayabilme 5 2 5 3 3 5 2 2 5 2 2 1 1
Mezuniyet öncesi mesleki yaşamda başarılı olabilmelerini sağlayacak cesareti kazanma 5 3 5 3 2 2 2 1 1 1 1 1 1
Düşünceyi çizerek anlatabilecek beceriyi kazanma 5 3 5 3 5 3 5 2 4 2 3 3 2
Farklı teknikler ve yeni yaklaşımlardan haberdar olma 5 4 4 4 4 3 3 3 4 4 3 3 2
Ortalama Değer 4,5 2,88 4,88 3,12 3,75 2,88 3,38 1,62 3,88 2,12 2,75 2,62 1,5