| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Milli Saraylar ve Tarihi Yapılar | İMÇ418 | 8 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Parısa GÜNEŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Mimarlık tarihi süresince farklı dönemlerde, farklı amaçlar için inşa edilen saraylar hakkında bilgi sahibi olur. Saray yapısının genel özelliklerini ve mekân kurgusunun öğrenilmesi amaçlanır. |
| Ders İçeriği |
Milli Saraylar Başkanlığı’nca Saray, köşk ve kasır özelliğine sahip yapıların tarihsel gelişimi, mekân organizasyonları, yapı-çevre ilişkileri incelenecektir. |
| Ders Kaynakları |
“Osmanlı Saraylarında Resim Sanatı”.2021. T.C. CUMHURBAŞKANLIĞI, Milli Saraylar Başkanlığı. İstanbul.
“Dolmabahce Palace”. 2022. T.C. CUMHURBAŞKANLIĞI, Milli Saraylar Başkanlığı, İstanbul. “Saraylarda Cam Sanatı”. T.C. CUMHURBAŞKANLIĞI, Milli Saraylar Başkanlığı. İstanbul. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 10 | 30 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 5 | 15 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 2 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 97 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,80 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, dersin amacı ve içeriklerinin anlatılması, gerekli materyallerin paylaşılması | Ders |
| 2 | Milli Sarayların tanımı | Ders |
| 3 | Tarihi yapılarda koruma kavramları | Ders |
| 4 | Saray, köşk ve kasır kavramları | Ders |
| 5 | Topkapı Sarayı yapısı ve mekân özellikleri | Ders |
| 6 | Dolmabahçe Sarayı yapısı ve mekân özellikleri | Ders |
| 7 | Beylerbeyi Sarayı yapısı ve mekân özellikleri | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Yıldız Sarayı yapısı ve mekân özellikleri | Ders |
| 10 | Küçüksu Kasrı yapısı ve mekân özellikleri | |
| 11 | Ihlamur Kasrı yapısı ve mekân özellikleri | |
| 12 | Beykoz Mecidiye Kasrı yapısı ve mekân özellikleri | Ders |
| 13 | Aynalıkavak Kasrı yapısı ve mekân özellikleri | Ders |
| 14 | Maslak Kasrı yapısı ve mekân özellikleri | Ders |
| 15 | Final Sınavı | Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Saray, köşk ve kasır yapılarını tür olarak ayırt edebilir. | |||
| Saray, köşk ve kasır yapılarının plan organizasyonlarını bilir. | |||
| Milli sarayların tarihçesini ve yapım amacını bilir. Saray yapılarının özelliklerini kavrar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Saray, köşk ve kasır yapılarını tür olarak ayırt edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Saray, köşk ve kasır yapılarının plan organizasyonlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Milli sarayların tarihçesini ve yapım amacını bilir. Saray yapılarının özelliklerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |