| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bağlam ve Sanat | İMÇ321 | 5 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Parısa GÜNEŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu derste bağlam konusunun değişken ölçeklerinin kavramsal ve uygulamalı olarak ele alınması ve tasarımın bağlamla ilişkisinin irdelenmesi, araştırılması ve yorumlanması amaçlanmaktadır |
| Ders İçeriği |
Bu derste tasarım yoluyla ve deneyimler üzerinden bağlamsal ilişkiler araştırılmaktadır. Öğrenci merkezli ve stüdyo çalışması ağırlıklı olan derste dünyanın farklı bağlamsallıklarına mimari tasarım düşünce ve araçlarıyla yaklaşılmaktadır. Muhtelif mekânsallıkların deneyimlendiği teknik geziler, farklı perspektiflerle verilen seminerler ve tasarım araçlarının deneysel olarak kullanıldığı stüdyo çalışmalarından oluşmaktadır. Dersin, katılımcıların kendi bağlam çözümlemeleri üzerinden kurdukları bağları ifade ettiği, ölçeklerarası ve şeylerarası bağlamların çok yönlü tartışıldığı bir süreç olması hedeflenmektedir. Böylece stüdyo bağlam çözümlemelerinin, temsilin ve tasarımın birbirine dönüşümünün ortamını sağlamaktadır |
| Ders Kaynakları |
Allen, Stan. (2017). Alan Koşulları. Çeviren: Göksun Akyürek. İçinde Yeni Bir Gündem İnşa
Etmek, editör A. Krista Sykes, ss. Küre Yayınları.
Allen, Stan. (2017). Alan Koşulları. Çeviren: Göksun Akyürek. İçinde Yeni Bir Gündem İnşa Aykaç, Gülşah. (2018). Bir Ev Ziyaretinin Düşündürdükleri. manifold https://manifold.press/bir-evziyaretinin-dusundurdukleri Allen, Stan. (2017). Alan Koşulları. Çeviren: Göksun Akyürek. İçinde Yeni Bir Gündem İnşa Bergson, Henri. (2021). Süre ve Eşzamanlılık, Einstein’in Teorisi Hakkında. Sunuş Yazısı, Ali Osman Gündoğan, s:11-17, Fol Yayın. Allen, Stan. (2017). Alan Koşulları. Çeviren: Göksun Akyürek. İçinde Yeni Bir Gündem İnşa Bilgin, İhsan. (2020). Mimarın Soluğu: Peter Zumthor Mimarlığı Üzerine Denemeler. Metis.Osman Gündoğan, s:11-17, Fol Yayın. Allen, Stan. (2017). Alan Koşulları. Çeviren: Göksun Akyürek. İçinde Yeni Bir Gündem İnşa Simmel, Georg. (2005). Metropol ve Zihinsel Yaşam. Çeviren: Ahmet Aydoğan. İçinde Şehir ve Cemiyet, derleyen Ahmet Aydoğan, ss. 167-84. İstanbul, İz Yayıncılık. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | 1 Dersin tanıtımı, kapsamı ve temel kavramlar. Giriş: Bağlam Üzerine Tartışmalar | Ders |
| 2 | 2 "Yer ve Yeryüzü Bağlamı Stüdyo Çalışması: Yere-Özgü Sanat" | Ders |
| 3 | 3 "Teknik Gezi Yere-Özgü Sanat" | Saha / Arazi Çalışması |
| 4 | 4 "Maddi ve Maddesi Olmayan Bağlam Stüdyo Çalışması: Yere-Özgü Sanat" | Ders |
| 5 | 5 "Teknik Gezi Yüzeyler ve Mekânsallık" | Ders Saha / Arazi Çalışması |
| 6 | Yüzeyler ve Fiziksel Bağlam Mekânsal Düzen ve Düzenekler Stüdyo Çalışması: Yüzeyler ve Mekânsallık" | Ders Saha / Arazi Çalışması |
| 7 | 7 "Yüzey Okumaları Stüdyo Çalışması: Yüzeyler ve Mekânsallık" | Ders |
| 8 | 8 Ara Sınav | Ders |
| 9 | 9 "Teknik Gezi Toprak Parçaları" | Ders Saha / Arazi Çalışması |
| 10 | 10 "Zamana Yerleşmek Stüdyo Çalışması: Toprak Parçaları" | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 11 | 11 "Bağlam Olarak Bağlantısallık Stüdyo Çalışması: Toprak Parçaları" | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 12 | 12 "Teknik Gezi Muhit" | Ders Saha / Arazi Çalışması |
| 13 | 13 Kentsel Bağlam (lar)la Yakınlaşmak Stüdyo Çalışması: Kent kayıtları | Ders Vaka Çalışması |
| 14 | 14 Evin bağlamı Stüdyo Çalışması: Kent kayıtları | Ders Vaka Çalışması |
| 14 | 15 Final Sınavı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Farklı dönem anlayışlarının kentlerde mekânsal düzenlemeye olan etkilerini tespit eder ve irdeler. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Kentsel oluşum ve değişim süreçlerini politik, mekânsal, ekonomik ve sosyolojik bağlamda sorgulama yapar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Tarih boyunca kent algısında görülen değişimleri çözümleyebilme yetisine sahiptir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Farklı dönem anlayışlarının kentlerde mekânsal düzenlemeye olan etkilerini tespit eder ve irdeler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kentsel oluşum ve değişim süreçlerini politik, mekânsal, ekonomik ve sosyolojik bağlamda sorgulama yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tarih boyunca kent algısında görülen değişimleri çözümleyebilme yetisine sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |