| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bina Bilgisi | İMÇ221 | 3 | 2 + 2 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bina Bilgisi dersinin amacı, İç mimarlık ve çevre tasarımı eğitiminin ikinci yılında iç mimarlık ile ilgili temel bilgilerin verilmesidir. Bu temel bilgilerin verilmesiyle birlikte öğrencinin tasarım süreci gibi zor bir süreci sistematize etmeyi öğrenmesi; tasarım gibi soyut bir kavramı farklı açılardan algılamasının sağlanması hedeflenmektedir. |
| Ders İçeriği |
Bina sınıflandırılması, bina tasarımında insan ve eşya ölçülerinin önemi, eşyaların şekil ve boyutları, bina yerleşim ve yönlendirilmesine ilişkin bilgiler, mekânların yönlendirilmesi, boyutlandırılması, ilişkilendirilmesi, aydınlatılması ve iklimlendirilmesine ilişkin bilgi ve yaklaşımlar, bina projelerinin tasarlanmasına ilişkin esaslar, bina elemanlarının boyutsal ve fonksiyonel özellikleri. |
| Ders Kaynakları |
Bina Bilgisi Kitabı- Yaşar Bahri ERGEN Milli Eğitim Basımevi
ARCAN,E.F.,EVCİ F.,1992 Mimari TasarımaYaklaşım,İstanbul:İki K YE. HASOL, Doğan, Mimarlık Sözlüğü, İstanbul: YEM Yayın, 1993. GÜR, Şengül Öymen, Mekan Örgütlenmesi, Trabzon, 1996. NEUFERT, Ernst, Architects’ Data, London: Crosby Lockwood Staples, ÖZER, Bülent, Yorumlar: Kültür, Sanat, Mimarlık, İstanbul: YEM Yayın,1993. Mimarlığın Öyküsü, İstanbul: Kabalcı Yayınevi, 2000. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Mekan kavramı ve mekansal hiyerarşinin açıklanması | Ders |
| 2 | Konut kavramı ve tarihsel süreçteki gelişimi | Ders |
| 3 | Mekanın deneyimlenmesi: Binaya yaklaşım, giriş, mekansal hiyerarşi,mekanlar arası ilişkiler, mekanları birbirine bağlayan düşey ve yatay dolaşım elemanları: | |
| 4 | Mimari Form ve Mekan Organizasyonu: Mekanda Açılmalar; Düzlemlerde Açılmalar; merkezi, lineer, radyal, gruplanmış, gridal anlayışlarla oluşturulmuş organizasyonlar | |
| 5 | Binalarda düşey ve yatay dolaşım elemanlarının ve özelliklerinin tanıtılması | Ders |
| 6 | Farklı bina tipolojilerinde düşey ve yatay dolaşım elemanlarının, özelliklerinin ve ilişkilerinin tanıtılması | Ders |
| 7 | Tasarımı etkileyen doğal ve yapısal faktörlerin irdelenmesi | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | asarımı etkileyen sosyo-ekonomik faktörlerin irdelenmesi | Ders |
| 10 | Tüketim ve mimarlık ilişkilerinin irdelenmesi, tüketim olgusu ve eyleminin mimarlığa yansımalarının tartışılması | Ders |
| 11 | Sürdürülebilirlik ve mimarlık ilişkilerinin irdelenmesi, sürdürülebilirlik gerekliliklerinin mimarlık alanında kullanımının tartışılması | Ders |
| 12 | Öğrenci çalışmaları Sunum | Ders |
| 12 | Öğrenci çalışmaları Sunum | Ders |
| 12 | Öğrenci çalışmaları Sunum | Ders |
| 15 | Final Sınavı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrencinin fiziksel ve sosyal çevre faktörlerinin mimari tasarım ve ürünler için önemini kavraması ; | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Öğrencinin temel mekansal öğeleri ve bu öğelerin bina organizasyon şemasındaki yerini tanıması ; | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Öğrencinin mimari tasarım problemlerini bütüncül bir yaklaşım ile ele alma becerisini kazanması ; | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Öğrencinin günlük yaşamda yer alan güncel kavramların mimarlık ile ilişkisini kurabilme becerisini kazanması ; | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrencinin fiziksel ve sosyal çevre faktörlerinin mimari tasarım ve ürünler için önemini kavraması ; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrencinin temel mekansal öğeleri ve bu öğelerin bina organizasyon şemasındaki yerini tanıması ; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrencinin mimari tasarım problemlerini bütüncül bir yaklaşım ile ele alma becerisini kazanması ; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrencinin günlük yaşamda yer alan güncel kavramların mimarlık ile ilişkisini kurabilme becerisini kazanması ; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |