Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyoistatistik | SAY307 | 5 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | Doç. Dr. Sabahat COŞKUN |
Amaç |
Ders istatistik bilim dalı çerçevesinde sağlık bilimleri için gerekli olan temel istatistik kültürünü oluşturmak ve bu kapsamda sağlık alanında kullanılacak temel istatistik, teknik ve analizleri hemşire adayları için gerekli içerikte öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
İstatistiğin sağlık hizmetlerindeki kullanımı , Veri analizi için SPSS istatistiksel paket programının tanıtımı , Veri kalitesinin sağlanması, boş ve aykırı değerlerle başa çıkılması , Verilerin sınıflandırılması, Merkezi eğilim ve yaygınlık ölçütleri, Evren ortalaması ve oranı güven sınırlarının belirlenmesi, Teorik dağılımlar (binomiyal, poisson, normal dağılım)Hipotez testleri ve varsayımları, Parametrik hipotez testleri, Parametrik olmayan hipotez testleri, Ki-kare analizi ve türleri, Korelasyon analizi ve türleri, Tek ve çok değişkenli regresyon analizleri, Güvenirlik analizi, Faktör analizi, Kümeleme analizi, Kovaryans analizi (Ancova), Çok değişkenli varyans analizi (Manova). |
Ders Kaynakları |
Uygulamalı İstatistik 1
Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, 2008, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara Erhan Ayşan, 2009, İnternet Desteğinde Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul Osman Hayran, 2012, Sağlık Bilimlerinde Araştırma Ve İstatistik Yöntemler, Nobel Tıp Kitabevi Semra Erdoğan, Nursen Nahcivan, Nihal Esin (2014), Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul Sabahat Güven Tezcan (2017), Temel Epidemiyoloji, Hipokrat Kitabevi,Ankara Niyazi Karasar, 2008, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Kitabevi, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 40 | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş ve dersin amacının tanıtılması | Ders |
2 | Hemşirelikte araştırma kullanımı Araştırma sürecine giriş | Ders |
3 | Literatür tarama | Ders |
4 | Etik konular | Ders |
5 | Problem seçme Araştırmanın amaç, soru ve hipotezlerini belirleme | Ders |
5 | Problem seçme Araştırmanın amaç, soru ve hipotezlerini belirleme | Ders |
7 | Nicel araştırma yöntemleri | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Örnekleme yöntemleri | Ders |
10 | Veri türleri Veri toplama yöntemleri | Ders |
11 | Temel istatistiksel yöntemler | Ders |
12 | Tanımlayıcı Araştırmalar | Ders |
13 | Deneysel ve Yarı Deneysel Araştırmalar | Ders |
14 | İstatistiksel Kavramlar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Araştırma yöntemlerini ve sürecini açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bilgi ve bilim kavramları ile bilimsel araştırma hakkında genel bilgi edinebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Veri analizi ve veri analizinde kullanılan istatistiksel yöntemleri öğrenebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Araştırma etiğinin önemini kavrayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bilimsel araştırma sonuçlarının rapora dönüştürülmesini öğrenebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma yöntemlerini ve sürecini açıklayabilir. | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 1 | 5 | 2 | 5 | 3 |
Bilgi ve bilim kavramları ile bilimsel araştırma hakkında genel bilgi edinebilir. | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 5 | 3 |
Veri analizi ve veri analizinde kullanılan istatistiksel yöntemleri öğrenebilir. | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 5 | 3 |
Araştırma etiğinin önemini kavrayabilir. | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 5 | 3 |
Bilimsel araştırma sonuçlarının rapora dönüştürülmesini öğrenebilir. | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 5 | 3 |