EN
  • Anasayfa
  • SAY307 Biyoistatistik (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SAY307 - Biyoistatistik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Biyoistatistik SAY307 5 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL
Ders Veren Doç. Dr. Sabahat COŞKUN
Amaç

Ders istatistik bilim dalı çerçevesinde sağlık bilimleri için gerekli olan temel istatistik kültürünü oluşturmak ve bu kapsamda sağlık alanında kullanılacak temel istatistik, teknik ve analizleri hemşire adayları için gerekli içerikte öğretmeyi amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

İstatistiğin sağlık hizmetlerindeki kullanımı , Veri analizi için SPSS istatistiksel paket programının tanıtımı , Veri kalitesinin sağlanması, boş ve aykırı değerlerle başa çıkılması , Verilerin sınıflandırılması, Merkezi eğilim ve yaygınlık ölçütleri, Evren ortalaması ve oranı güven sınırlarının belirlenmesi, Teorik dağılımlar (binomiyal, poisson, normal dağılım)Hipotez testleri ve varsayımları, Parametrik hipotez testleri, Parametrik olmayan hipotez testleri, Ki-kare analizi ve türleri, Korelasyon analizi ve türleri, Tek ve çok değişkenli regresyon analizleri, Güvenirlik analizi, Faktör analizi, Kümeleme analizi, Kovaryans analizi (Ancova), Çok değişkenli varyans analizi (Manova).

Ders Kaynakları Uygulamalı İstatistik 1
Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, 2008, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara
Erhan Ayşan, 2009, İnternet Desteğinde Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul
Osman Hayran, 2012, Sağlık Bilimlerinde Araştırma Ve İstatistik Yöntemler, Nobel Tıp Kitabevi
Semra Erdoğan, Nursen Nahcivan, Nihal Esin (2014), Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul
Sabahat Güven Tezcan (2017), Temel Epidemiyoloji, Hipokrat Kitabevi,Ankara
Niyazi Karasar, 2008, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Kitabevi, Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Final Final 40 1 40
Toplam İş Yükü (Saat) 130
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş ve dersin amacının tanıtılması Ders
2 Hemşirelikte araştırma kullanımı Araştırma sürecine giriş Ders
3 Literatür tarama Ders
4 Etik konular Ders
5 Problem seçme Araştırmanın amaç, soru ve hipotezlerini belirleme Ders
5 Problem seçme Araştırmanın amaç, soru ve hipotezlerini belirleme Ders
7 Nicel araştırma yöntemleri Ders
8 Ara sınav Ders
9 Örnekleme yöntemleri Ders
10 Veri türleri Veri toplama yöntemleri Ders
11 Temel istatistiksel yöntemler Ders
12 Tanımlayıcı Araştırmalar Ders
13 Deneysel ve Yarı Deneysel Araştırmalar Ders
14 İstatistiksel Kavramlar Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Araştırma yöntemlerini ve sürecini açıklayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bilgi ve bilim kavramları ile bilimsel araştırma hakkında genel bilgi edinebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Veri analizi ve veri analizinde kullanılan istatistiksel yöntemleri öğrenebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Araştırma etiğinin önemini kavrayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bilimsel araştırma sonuçlarının rapora dönüştürülmesini öğrenebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Araştırma yöntemlerini ve sürecini açıklayabilir. 2 3 2 3 4 3 3 5 2 3 1 5 2 5 3
Bilgi ve bilim kavramları ile bilimsel araştırma hakkında genel bilgi edinebilir. 2 3 2 3 4 3 3 5 2 3 2 5 2 5 3
Veri analizi ve veri analizinde kullanılan istatistiksel yöntemleri öğrenebilir. 2 3 2 3 4 3 3 5 2 2 2 5 2 5 3
Araştırma etiğinin önemini kavrayabilir. 2 3 2 3 4 3 3 5 2 2 2 5 2 5 3
Bilimsel araştırma sonuçlarının rapora dönüştürülmesini öğrenebilir. 2 3 2 3 4 3 3 5 2 2 2 5 2 5 3