Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık İşletmelerinde Performans Yönetimi | SAY419 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Performans ve performans yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmek; sağlık işletmelerinde performans ölçme ve değerlendirme yapabilmek; sağlık işletmelerinde performansa dayalı ücret uygulamalarını değerlendirebilmek; sağlık sektöründe performans yönetimi konusunda güncel gelişmeleri değerlendirebilmek. |
Ders İçeriği |
Bu dersin içeriği; performans yönetimi süreci, sağlık hizmetlerinde program değerlendirme ve performans ölçümü, performans yönetim sistemleri, sağlık kurumlarında performans ölçüm metotlarından oluşmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Ümit Öztürk (2009), Performans Yönetimi, Alfa Yayınları, İstanbul.
Atila Karahan ve Ersan Özgür (2011), Hastanelerde Performans Yönetimi ve Veri Zarflama Analizi, Nobel Yayınları, Ankara. Richard Luecke (2010), Performans Yönetimi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. Ali Ildır (2008), Sağlık İşletmelerinde Maliyet Analizi ve Performans Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Performans ve performans yönetimi kavramı | Ders |
2 | Performans yönetimi süreci | Ders |
3 | Performans ölçme ve değerlendirme | Ders |
4 | Performansa dayalı ücret | Ders |
5 | Bireysel ve kurumsal performans | Ders |
6 | Performans yönetiminde karşılaşılan sorunlar | Ders |
7 | Sağlık hizmetlerinde performans değerlendirme modelleri | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Sağlık hizmetlerinde performansa dayalı ücret sistemleri | Ders |
10 | Sağlık Bakanlığı performans yönetimi modeli | Ders |
10 | Sağlık Bakanlığı performans yönetimi modeli | Ders |
12 | Kamu sağlık işletmelerinde performans yönetimi uygulamaları | Ders |
13 | Özel sağlık işletmelerinde performans yönetimi uygulamaları | Ders |
14 | Performans yönetiminde güncel konular | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Performans ve performans yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Sağlık işletmelerinde performans ölçümü konusunda bilgi sahibi olur ve performans değerlendirmesi yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Sağlık işletmelerinde performans değerlendirme konusunda bilgi sahibi olur ve performans kriterlerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Sağlık işletmelerinde performansa dayalı ücret sistemlerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Sağlık sektöründe performans yönetimi konusunda güncel gelişmeleri açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Performans ve performans yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Sağlık işletmelerinde performans ölçümü konusunda bilgi sahibi olur ve performans değerlendirmesi yapabilir. | 2 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Sağlık işletmelerinde performans değerlendirme konusunda bilgi sahibi olur ve performans kriterlerini açıklayabilir. | 2 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Sağlık işletmelerinde performansa dayalı ücret sistemlerini açıklayabilir. | 3 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Sağlık sektöründe performans yönetimi konusunda güncel gelişmeleri açıklayabilir. | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |