EN
  • Anasayfa
  • SHİ217 Suçluluk ve Sosyal Hizmet (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SHİ217 - Suçluluk ve Sosyal Hizmet
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Suçluluk ve Sosyal Hizmet SHİ217 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMETLER
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Nilgün DALİ
Ders Veren
Amaç

Suçluluk alanında sosyal hizmetin amacı, suçlunun rehabilitasyonun sağlanmasıdır. Toplumun düzen ve refahını sağlamak için, toplumu oluşturan bireyleri suça yönelten sebepleri ortaya koymak ve mümkün mertebe suçun önlenmesi için gereken tedbirleri almak ve uygulamak; suçlu kitlenin toplumla kaynaşmasını sağlamak için sosyal hizmet alanında rehabilite edici unsurları kullanmak amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

"Çocuk Hakları Sözleşmesi" ve "İnsan Hakları Bildirgesi" bağlamında suça yönelen çocuk, genç ve yetişkinlerin hakları ve ihtiyaçları. Makro, mezzo, mikro düzey sosyal sistemlerle ilişkili olarak suçluluğun nedenleri. Bütüncü (generalist) sosyal hizmet yaklaşımı içinde çocuk, kadın ve yetişkin suçluluğuna müdahale. Çocuk ve ceza adaleti sistemlerinin özellikleri ve refah, eğitim, sağlık ve sosyal güvenlik sistemleriyle ilişkileri. Çocuk genç, kadın ve yetişkin suçlularla önleyici ve rehabilite edici sosyal hizmet modelleri.

Ders Kaynakları Akgün, R. (2021). Adli Sosyal Hizmet - Teoriden Pratiğe. Ankara: Nika.
Güdek, S.Ç. (2016). Suçluluk ve Suç Davranışı Adli Sosyal Çalışma. Nobel Tıp Kitabevleri
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel Giriş ve Tanıtım Ders Tartışmalı Ders
2 Sapma, Suç ve Kriminoloji Kavramları Ders Tartışmalı Ders
3 Suçlu Davranışın Ölçülmesi Ders Tartışmalı Ders
4 Suçlu Davranışın Açıklanması Ders Tartışmalı Ders
5 Suç ve Suçluluk Kuramları Ders Tartışmalı Ders
6 Suç Türleri Ders Tartışmalı Ders
7 Suç Türlerinin Dünya´da ve Türkiye´deki Dağılımı Ders Tartışmalı Ders
8 Suçu Etkileyen Faktörler Ders Tartışmalı Ders
9 Suçluluk ve Sosyal Hizmet İlişkisi Ders Tartışmalı Ders
9 Suçluluk ve Sosyal Hizmet İlişkisi Ders Tartışmalı Ders
11 Suça ve Suçluluğa Yönelik Sosyal Hizmet Müdahalesi Ders Tartışmalı Ders
12 Suçu Önlemede Sosyal Hizmetin Rolü Ders Tartışmalı Ders
13 Suça Bulaşmış Kişilere Yönelik Sosyal Hizmet Faaliyetleri Ders Tartışmalı Ders
14 Kadın ve Yetişkin Suçlularla Önleyici Ve Rehabilite Edici Sosyal Hizmet Modelleri Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci suç ve suçluluğun anlamlarını analiz edebilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenci bireyleri suça iten sebepleri açıklayabilir. Yazılı Sınav Problem Çözme Beyin Fırtınası Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenci suçun işlenmesini azaltabilme yollarını tasarlayabilir. Yazılı Sınav Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci sosyal hizmet mesleğinin suçlu bireyleri rehabilite edici yollarını açıklayabilir. Yazılı Sınav Problem Çözme Benzetim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Öğrenci suça itilmiş bireylerin haklarını açıklayabilir. Yazılı Sınav Problem Çözme Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci suç ve suçluluğun anlamlarını analiz edebilir. 1 - - - 5 4 - - - - - - - - 2
Öğrenci bireyleri suça iten sebepleri açıklayabilir. 2 - 4 3 4 4 - - - 3 - - - 2 4
Öğrenci suçun işlenmesini azaltabilme yollarını tasarlayabilir. 2 2 - - - - - - 3 - - 4 3 - 3
Öğrenci sosyal hizmet mesleğinin suçlu bireyleri rehabilite edici yollarını açıklayabilir. 5 3 - - 5 - - 5 - 3 - - 4 2 -
Öğrenci suça itilmiş bireylerin haklarını açıklayabilir. 5 - 3 - - - 3 5 - 5 4 - - - -
Ortalama Değer 3 1 1,4 0,6 2,8 1,6 0,6 2 0,6 2,2 0,8 0,8 1,4 0,8 1,8