EN
  • Anasayfa
  • MAT8000 Tez Çalışması (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
MAT8000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması MAT8000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Tuğba YURDAKADİM
Ders Veren Prof. Dr. Osman Zeki OKUYUCU Prof. Dr. Önder Gökmen YILDIZ Doç. Dr. Mehmet SOLGUN Prof. Dr. Tuğba YURDAKADİM Prof. Dr. İlker İNAM Dr. Öğr. Üyesi Bengi YILDIZ
Amaç

Öğrencilere tez çalışmalarını yürütmelerinde yol göstermek, konuların kapsamlı bir şekilde öğrenilmesinde izlenecek aşamalara ışık tutmak ve Lisansüstü çalışmaların tüm bilimsel etik kurallarına uygun olarak yazılarak akademik çalışma kültürünün oluşturulması.

Ders İçeriği

Matematik alanında yapılacak lisansüstü çalışma konusunu kapsayacak literatür çalışmasının yapılması. Tez konusunun belirlenerek planlanması. Çalışma süresince öğrenciye gerekli konuların öğretilerek deneyim kazanması. Çalışmadan elde edilen verilerin değerlendirilmesi ve yazılması.

Ders Kaynakları Tez konusu ile ilgili makaleler.
Tez konusunu kapsayan kitaplar.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
25
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
25
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
25
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
25
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 6 14 84
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 6 14 84
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 6 14 84
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 6 14 84
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 6 14 84
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 14 1 14
Ödev 1 Ödev 1 14 1 14
Final Final 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 504
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 19,76
AKTS 0,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Etik kurallar çerçevesinde literatür taramalarının yapılması Ders Küçük Grup Tartışması
2 Ön araştırma yapılarak tez konusunun belirlenmesi Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
3 Tez konusuyla ilgili literatür taramalarının yapılması Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
3 Tez konusuyla ilgili literatür taramalarının yapılması Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
5 Tez konusu ile ilgili materyallerin belirlenmesi Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
6 Sonuçların yorumlanması ve yazılması Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
6 Sonuçların yorumlanması ve yazılması Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
6 Sonuçların yorumlanması ve yazılması Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
6 Sonuçların yorumlanması ve yazılması Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
6 Sonuçların yorumlanması ve yazılması Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
11 Tez çalışmasının değerlendirilmesi Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
11 Tez çalışmasının değerlendirilmesi Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
11 Tez çalışmasının değerlendirilmesi Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
11 Tez çalışmasının değerlendirilmesi Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilimsel etik kurallarına uygun olarak araştırma yapmayı öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tez ile ilgili konuları anlar Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Gerekli laboratuvar çalışmalarını yapar Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Gerekli teorik hesaplamaları yapar Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sonuçları yazarak değerlendirir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Bilimsel etik kurallarına uygun olarak araştırma yapmayı öğrenir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tez ile ilgili konuları anlar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Gerekli laboratuvar çalışmalarını yapar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Gerekli teorik hesaplamaları yapar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Sonuçları yazarak değerlendirir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ortalama Değer 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5