| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Karşılaştırmalı Tefsir Metinleri | TİB5073 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Vedat YETKİN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kur’an ayetlerini farklı tefsirlerden incelemek, bir ayetin müfessirler tarafından ele alınışındaki incelikleri kavramak, konuyla ilgili gerekli çıkarımlarda bulunmak, rivayet ve dirayet tefsirleriyle diğer tefsirler arasındaki farkları belirlemek |
| Ders İçeriği |
Klasik ve günümüzde yazılan tefsirlerden, belirli bir konuda seçilmiş parçaların karşılaştırılarak analizini yapar. |
| Ders Kaynakları |
التفسير المقارن دراسة تطبيقية
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 30 | 1 | 30 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı Tefsir Yönteminin Tanımı, Tarihi Süreci Ve Önemi | Ders |
| 1 | Karşılaştırmalı Tefsir Yönteminin Tanımı, Tarihi Süreci Ve Önemi | Ders |
| 3 | Müfessirlerin İhtilaf Sebepleri: Kur'an Nassı ile ilgili | Ders |
| 4 | Müfessirlerin İhtilaf Sebepleri: Müfessir ile ilgili | Ders |
| 5 | Müfessirlerin İhtilaf Sebepleri: Tefsirin Alanlarıyla ilgili | Ders |
| 6 | Karşılaştırmalı Tefsir Yönteminde Araştırma Teknikleri | Ders |
| 6 | Karşılaştırmalı Tefsir Yönteminde Araştırma Teknikleri | Ders |
| 8 | Karşılaştırmalı Tefsir Yöntemi Bakara Süresinden Ayet Uygulamaları | Ders |
| 8 | Karşılaştırmalı Tefsir Yöntemi Bakara Süresinden Ayet Uygulamaları | Ders |
| 10 | Karşılaştırmalı Tefsir Yöntemi Ali İmran Süresinden Ayet Uygulamaları | Ders |
| 11 | Karşılaştırmalı Tefsir Yöntemi Nisa Süresinden Ayet Uygulamaları | Ders |
| 12 | Karşılaştırmalı Tefsir Yöntemi Maide Süresinden Ayet Uygulamaları | Ders |
| 13 | Karşılaştırmalı Tefsir Yöntemi Enam Süresinden Ayet Uygulamaları | Ders |
| 14 | Karşılaştırmalı Tefsir Yöntemi Araf Süresinden Ayet Uygulamaları | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Toplumsal konuları ayetler bağlamında değerlendirir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Ayetlerin tefsirlerdeki yorumlarını analiz eder | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Ayetleri günümüz şartları açısından değerlendirir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Toplumsal konuları ayetler bağlamında değerlendirir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Ayetlerin manevi içeriğini destekleyen diğer ayetlerle olan irtibatını kurar | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Ayetlerin tefsirlerdeki yorumlarını analiz eder | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Ayetlerin ahlak kurallarıyla olan bağlantısını anlar ve yorumlar | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Ayetleri günümüz şartları açısından değerlendirir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Ayetlerin manevi içeriğini destekleyen diğer ayetlerle olan irtibatını kurar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Ayetlerin ahlak kurallarıyla olan bağlantısını anlar ve yorumlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Toplumsal konuları ayetler bağlamında değerlendirir | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | ;
| Ayetlerin tefsirlerdeki yorumlarını analiz eder | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Ayetleri günümüz şartları açısından değerlendirir | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ;
| Toplumsal konuları ayetler bağlamında değerlendirir | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | ;
| Ayetlerin manevi içeriğini destekleyen diğer ayetlerle olan irtibatını kurar | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ayetlerin tefsirlerdeki yorumlarını analiz eder | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Ayetlerin ahlak kurallarıyla olan bağlantısını anlar ve yorumlar | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | ;
| Ayetleri günümüz şartları açısından değerlendirir | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ;
| Ayetlerin manevi içeriğini destekleyen diğer ayetlerle olan irtibatını kurar | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ayetlerin ahlak kurallarıyla olan bağlantısını anlar ve yorumlar | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3,9 | 4,5 | 3,5 | 4,4 | 3,8 | 4,4 | 4,8 | 4 | 4 | 4,8 | 4 | 4 |