Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Beslenme İlkeleri | AŞÇ109 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, Sözlü, Soru cevap, Tartışmalı |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Merve BİLİR |
Ders Veren | Öğr. Gör. Merve BİLİR |
Amaç |
Öğrencinin Beslenmenin temel ilkeleri ve temel uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Beslenmenin temel kavramları, besin öğleri (karbonhidratlari proteinler, yağlar, vitaminler, mineraller ve su), enerji metobolizması, besin grupları (et, süt,yumurta, kurubaklagil, tahıllar), yemek planlama konularından oluşmaktadır. |
Ders Kaynakları |
BULDUK S., Beslenme İlkeleri ve Mönü Planlama, Detay Yayıncılık, 2005
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Beslenmeye Genel Bakış | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Sağlıklı Bir Diyet Planlama | |
3 | Sindirim, Emilim ve Taşıma | |
4 | Karbonhidratlar (şekerler, nişastalar ve diyet lifleri) ve yağlar; trigliseridler, fosfolipidler ve steroller . | |
5 | Proteinler, aminoasitler ve metabolizma | |
6 | Enerji dengesi ve vücut kompozisyonu Kilo yönetimi: şişmanlık, zayıflık | |
7 | Suda çözünen vitaminler, yağda çözünen vitaminler, antioksidanlar | |
8 | Genel Tekrar, Ara sınav | |
9 | Su ve majör mineraller, iz mineraller | |
10 | Şişmalık - Zayıflık | |
11 | Yaşam Boyu Beslenme | |
12 | Besin Grupları | |
13 | Yaşam boyu egzersiz | |
14 | Menü Planlama |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrencilere, beslenme konusunda bilgi verme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Besin bileşenlerin yapıları ve etki mekanizmalarını hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Besin öğelerinin sindirilmeleri ve günlük önerilen tüketim miktarları konusunda bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kronik hastalıklarda beslenme, obezite ve diyet | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çeşitli yaş grupları ve özel durumlarda insanların beslenme şekilleri konularında bilgi verme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrencilere, beslenme konusunda bilgi verme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Besin bileşenlerin yapıları ve etki mekanizmalarını hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Besin öğelerinin sindirilmeleri ve günlük önerilen tüketim miktarları konusunda bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kronik hastalıklarda beslenme, obezite ve diyet | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çeşitli yaş grupları ve özel durumlarda insanların beslenme şekilleri konularında bilgi verme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |