EN
  • Anasayfa
  • AŞÇ106 Yiyecek İçecek Yönetimi (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
AŞÇ106 - Yiyecek İçecek Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yiyecek İçecek Yönetimi AŞÇ106 2 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
AŞÇILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Merve BİLİR
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı öğrencilere yiyecek içecek işletmeciliği konusunda temel bilgileri öğretmektir. Yiyecek içecek işletmelerinde hizmet pazarlaması, ürün gelişimi, maliyet kontrolü aşamalarını öğretmek amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Yiyecek içecek yönetimi, fiyatlama, mönü planlaması.

Ders Kaynakları Sökmen A. (2010). Yiyecek ve İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği, Ankara: Detay Yayıncılık.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yiyecek İçecek Sektörü Tartışmalı Ders
2 Yiyecek İçecek Yönetiminin Kapsamı ve Önemi Tartışmalı Ders
3 Yiyecek içecek hizmetlerinin verildiği işletmeler ve özellikleri Tartışmalı Ders
4 Yiyecek İçecek işletmelerinde bütçeleme Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yiyecek içecek sektörünün ve tüketicisinin özelliklerini tanımlayabilecek, Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Satın alma sürecini ve depolama sürecini açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Otel mutfaklarında üretim planlamasını ve üretim sistemlerini açıklayabilecek, Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Yiyecek içecek sektörünün ve tüketicisinin özelliklerini tanımlayabilecek, - - - - - - - - - - - -
Satın alma sürecini ve depolama sürecini açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - -
Otel mutfaklarında üretim planlamasını ve üretim sistemlerini açıklayabilecek, - - - - - - - - - - - -