Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Mutfak Kültürü | AŞÇ110 | 2 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Cevdet SÖKMEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı öğrencilerinin aşağıda yer alan kazanımlara sahip olmasıdır. 1. Türk mutfağının tarihçesini açıklamak. 2. Türk mutfağını tanımlar. 3. Türk mutfağının teşkilat yapısını açıklar. 4. Türk mutfağı ile uluslararası diğer mutfaklar ile farklarını ilişkilendirir. 5. Türk mutfağında kullanılan araç ve gereçleri tanımlamak. |
Ders İçeriği |
Mutfak Tarihine Giriş; Çorbalar, Tarihsel Gelişim; Yumurtalar, Mutfak Mimarisi; Etler Mutfak Araçları; Sakatatlar, Pişirme Teknikleri; Kümes Hayvanları, Sofra Düzenleri ve Servisi; Deniz Ürünleri Yemek Yeme Adabı; Taze Sebze ve Meyveler, Davet Yemekleri ve ikramları; Salatalar, Geçiş Dönemleri; Garnitürler, Salçalar, Taratorlar, Kutsal Günler; Pilavlar, Neşeli Günler; Hamur İşleri, Orta Asya’dan günümüze Türk mutfağı ile ilgili kaynaklar; Tatlılar Yemekler ve Uygulamaları genel değerlendirme; İçecekler |
Ders Kaynakları |
• Halıcı, N., Türk Mutfağı, 2009, Oğlak Yayıncılık, İstanbul.
• Yardımcı Ders Kitapları: Tezcan, M., Türk Yemek Antropolojisi Yazıları, 2000, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mutfak Tarihine Giriş; Çorbalar | Ders |
2 | Tarihsel Gelişim; Yumurtalar | Ders |
3 | Mutfak Mimarisi; Etler | Ders |
4 | Mutfak Araçları; Sakatatlar | Ders |
5 | Pişirme Teknikleri; Kümes Hayvanları | Ders |
6 | Sofra Düzenleri ve Servisi; Deniz Ürünleri | Ders |
7 | Yemek Yeme Adabı; Taze Sebze ve Meyveler | Ders |
8 | Davet Yemekleri ve ikramları; Salatalar | Ders |
9 | Geçiş Dönemleri; Garnitürler, Salçalar, Taratorlar | Ders |
10 | Kutsal Günler; Pilavlar | Ders |
11 | Neşeli Günler; Hamur İşleri | Ders |
12 | Orta Asya’dan günümüze Türk mutfağı ile ilgili kaynaklar; Tatlılar | Ders |
13 | Yemekler ve Uygulamaları genel değerlendirme; İçecekler | Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk mutfağının tarihsel gelişimini açıklayabilecektir. Çeşitli dönemlere göre Türk mutfağında tüketilen ürünleri açıklayabilecektir. Türk mutfağına özgü geleneksel mekanları ve gıda esnafını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk mutfağının tarihsel gelişimini açıklayabilecektir. Çeşitli dönemlere göre Türk mutfağında tüketilen ürünleri açıklayabilecektir. Türk mutfağına özgü geleneksel mekanları ve gıda esnafını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |