Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Davranış ve Protokol | AŞÇ229 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Merve BİLİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, sosyal davranış ve protokol kurallarının tarihsel gelişimi, sosyal yaşama ve iş ortamına uyumda protokol kurallarını bilme ve uygulamanın önemi dersin amacını oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders; Sosyal Davranış Ve Protokol Tanımları Ve Özelliği, Sosyal Ve Duygusal Öğrenme, Sosyal Davranış Ve Protokol Kuralları, Tanışma Ve Tanıştırılma Ve İş Ortamında Görgü Kuralları, Hitaplar Ve Selamlaşma, Karşılama Ve Uğurlama, Sosyal Ortama Göre Dış Görünüş Kuralları, Sözlü İletişimde Protokol Kuralları, Ara Sınav, Yazılı İletişimde Protokol Kuralları, Makamda Davranış Kuralları ve Üstlerle İlişkiler, Masa Düzeninde, Davet ve Ziyafetlerde Protokol Kuralları, İş görüşmeleri ve Toplantı Protokolü, Özür Dileme, Protokol Yazıları ve Yönetici Asistanlığı Protokolü, E-mail Görgü Kuralları ve Protokol İlkeleri, Final Sınav; konularını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
1. Aytürk, N. (2011). Protokol Bilgisi. Nobel Yayıncılık, Ankara.
2. Ünlütürk, A. (2002). Sosyal Davranış Kuralları ve Protokol. Dost Kitapevi, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriği, işlenişi ve değerlendirilmesi hakkında genel bilgi | Ders |
2 | Sosyal yaşama ve iş ortamına uyumda protokol kurallarını bilme ve uygulamanın önemi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Sosyal davranış ve protokol kuralları | Ders |
4 | Dış Görünümün Önemi ve Giyim | Ders Rol Yapma / Drama |
5 | Tanışma ve Tanıştırılma | Ders Rol Yapma / Drama |
6 | Hitaplar ve Selamlaşma, Karşılama ve Uğurlama | Ders Rol Yapma / Drama |
7 | Makamda Davranış Kuralları ve Üstlerle İlişkiler | Ders Rol Yapma / Drama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Telefonda Protokol, Randevu Protokolü ve Yazılı İletişimde Protokol | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
10 | Davet ve Ziyafet Protokolü | Ders Tartışmalı Ders |
11 | İş görüşmeleri, Toplantı Protokolü, Araçlarda Uygulanan Protokol | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Protokol Yazıları ve Yönetici Asistanlığı Protokolü | Ders Tartışmalı Ders |
13 | E-mail Görgü Kuralları ve Protokol İlkeleri | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Masa Düzeninde, Davet ve Ziyafetlerde Protokol Kuralları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Protokol ve sosyal davranış kurallarının önemini anlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Uygun giyinmeyi ve davranmayı bilir ve uygular. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Tanışma ve tanıştırma kurallarını, iş yerinde uygun davranmayı ve telefonda konuşma kurallarının öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Randevu, yazılı iletişim ve toplantı kurallarını öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Sosyal ve resmi yemek davetlerini organize eder. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Protokol ve sosyal davranış kurallarının önemini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uygun giyinmeyi ve davranmayı bilir ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tanışma ve tanıştırma kurallarını, iş yerinde uygun davranmayı ve telefonda konuşma kurallarının öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Randevu, yazılı iletişim ve toplantı kurallarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal ve resmi yemek davetlerini organize eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |