Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gastronomi Tarihi ve Terminolojisi | AŞÇ231 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Cevdet SÖKMEN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Yakup YILMAZ |
Amaç |
Antik Çağ'dan günümüze beslenme ve yemek kültüründe meydana gelişmeleri, rafine mutfağın doğuşu ve ticarileşme sürecini, tarih içerisinde meydana gelen toplumsal, siyasi ve ekonomik gelişmelerin mutfak üzerinde yarattığı etkileri, Orta Çağ'dan günümüze kadar ortaya çıkmış olan mutfak ve beslenme akımları, dönemsel koşullar çerçevesinde ele alınmaktadır. |
Ders İçeriği |
Gastronomi ve ilişkili kavramlar, gastronominin bilimsel ve sanatsal boyutları, turistik ürün, çekicilik ve ağırlamanın bir unsuru olarak "Gastronomi", gastronomi turizmi ve sürdürülebilir turizm gelişimi, yeme-içme alışkanlıkları ve geleneklerinin gelişimi, din, siyaset, ekonomi, teknoloji ve yeme içme ilişkisi. |
Ders Kaynakları |
Gürsoy, D. (2014). Deniz Gürsoy'un Gastronomi Tarihi. Oğlak Yayınları, İstanbul.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gastronomi ve ilişkili kavramlar | Ders |
2 | Gastronominin bilimsel ve sanatsal boyutları | Ders |
3 | Turistik ürün, çekicilik ve ağırlamanın bir unsuru olarak "Gastronomi" | Ders |
4 | Gastronomi turizmi ve sürdürülebilir turizm gelişimi | Ders |
5 | Yeme-içme alışkanlıkları ve geleneklerinin gelişimi, din, siyaset, ekonomi, teknoloji ve yeme içme ilişkisi. Gastro-coğrafya: İklim, toprak ve mevsimler | Ders |
6 | Çiğden Pişmişe Yeme-İçmenin ve Yiyeceğin Sosyal Tarihi: Avcılık ve toplayıcılık. İlk yerleşimler ve toplumun doğuşu | Ders |
7 | Çiftçilik: Etler, süt ürünleri, tahıllar, sebzeler, meyveler. | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Yiyecek muhafaza tarihi ve toplumsal yaşama etkileri | Ders |
10 | Ekmek tarihi ve sembolik anlamları | Ders |
11 | Ulusal yeme içme kültürlerinin incelenmesi için genel bir çerçeve | Ders |
12 | Ortadoğu mutfak geleneklerinin tarihi | Ders |
13 | Avrupa mutfak geleneklerinin tarihi | Ders |
12 | Ortadoğu mutfak geleneklerinin tarihi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gastronomi ile ilgili kavramları tanımlar ve açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Gastronomi, turizm ve ağırlama endüstrisi arasındaki bağlantıyı kavrar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yiyeceğin ekonomik, sosyal, kültürel, çevresel ve dini önemini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Değişik inanç ve kültürlerde yiyeceğin anlam ve önemini anlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gastronomi ile ilgili kavramları tanımlar ve açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gastronomi, turizm ve ağırlama endüstrisi arasındaki bağlantıyı kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yiyeceğin ekonomik, sosyal, kültürel, çevresel ve dini önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Değişik inanç ve kültürlerde yiyeceğin anlam ve önemini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |