Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yemek Stilistliği ve Fotoğrafçılık | AŞÇ232 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Cevdet SÖKMEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Yemek fotoğrafçılığına giriş olarak planlanan bu dersin içeriğinde görsel, yazılı sanatsal uygulamaların yer alacağı çalışma alanlarında uzmanlık sağlamak üzere, ihtiyaç duyulacak teknik bilgiler ve uygulamada yer alan örnekler hakkında bilgiler aktarılır. Öğrenciler yemek ve gıda endüstrisinde pazarlama ve iletişim alanı başta olmak üzere biçim, doku, denge, renk, hareket ve bütünlük gibi temel tasarım kavramları ve sunum tabağı tasarımı, yazılı bilgi, görsel boyut uygulamaları hakkında eğitilir. |
Ders İçeriği |
Yiyecek-içecek ve görsel estetik, yiyecek-içecek fotoğraflarının kullanım alanları, ürün fotoğrafçılığı ve reklam fotoğrafçılığı, fotoğrafın tanımı, ışık, renk, yemek fotoğrafçılığında kompozisyon, fotoğraf düzenleme. |
Ders Kaynakları |
Ders notları.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yiyecek-içecek ve görsel estetik | Ders |
2 | Yiyecek-içecek fotoğraflarının kullanım alanları, ürün fotoğrafçılığı ve reklam fotoğrafçılığı | Ders |
3 | Fotoğrafın tanımı | Ders |
4 | Işık | Ders |
5 | Renk | Ders |
6 | Kompozisyon, temel oranlar, görsel algılama | Ders |
7 | Fotoğrafçılıkta kullanılan araçlar | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Fotoğrafçılıkta Kullanılan Araçlar: Objektifler | Ders |
10 | Fotoğrafçılıkta Kullanılan Araçlar: Tripodlar ve diğer araçlar | Ders |
11 | Işık kaynakları ve ışığın yönetimi | |
12 | Fotoğraf makinası kullanımı, pozlama, beyaz dengesi | Ders |
13 | Yemek fotoğrafçılığı için özel araçlar ve aksesuarlar | Ders |
14 | Yemek fotoğrafçılığında kompozisyon, fotoğraf düzenleme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fotoğrafçılıkla ilgili temel kavramları açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Görsel estetik ve fotoğraf kompozisyonu hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yiyecek-İçecek fotoğraflarının kullanım amacına göre nasıl çekileceğini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yiyecek büfesi dekorasyonu ve yiyeceklerin görsel sunum tekniklerini bilir ve uygular. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fotoğrafçılıkla ilgili temel kavramları açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Görsel estetik ve fotoğraf kompozisyonu hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yiyecek-İçecek fotoğraflarının kullanım amacına göre nasıl çekileceğini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yiyecek büfesi dekorasyonu ve yiyeceklerin görsel sunum tekniklerini bilir ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |