Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yemek Tarifleri ve Standartlaşma | AŞÇ236 | 4 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Merve BİLİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin ana amacı, toplu beslenme sistemlerinde standart yemek tarifelerinin ve standart tarife geliştirme aşamalarının öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Bu ders; Toplu beslenmenin tanımı ve önemi, standart yemek tarifelerinin tanımı, önemi, yararları, yemeklerin adları ve grupları, standart gramajlar ve standart tarifeler arasındaki farklılıklar, standart tarife oluşturma aşamaları, duyusal değerlendirme, kalite kontrol paneli ve özellikleri, et yemeklerinin standart tarifelerinin oluşturulması, etli sebze ve kurubaklagil yemeklerinin standart tarifelerinin oluşturulması, çorba, pilav, makarna ve böreklerin standart tarifelerinin oluşturulması, zeytinyağlı sebze ve kurubaklagil yemeklerinin standart tarifelerinin oluşturulması, diyet mutfağına yönelik standart tarife geliştirme konularını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Merdol T.K. (2003), Toplu Beslenme Yapılan Kurumlar İçin Standart Yemek Tarifeleri, 3.Baskı, Hatipoğlu Basım ve Yayım San. Tic. Ltd. Şti.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toplu beslenmenin tanımı ve önemi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Standart yemek tarifelerinin tanımı, önemi, yararları | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Yemeklerin adları ve grupları | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Standart gramajlar ve standart tarifeler arasındaki farklılıklar | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Standart tarife oluşturma aşamaları | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Duyusal değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Kalite kontrol paneli ve özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Et yemeklerinin standart tarifelerinin oluşturulması | Ders |
10 | Etli sebze ve kurubaklagil yemeklerinin standart tarifelerinin oluşturulması | Ders |
11 | Çorba, pilav, makarna ve böreklerin standart tarifelerinin oluşturulması | Ders |
12 | Zeytinyağlı sebze ve kurubaklagil yemeklerinin standart tarifelerinin oluşturulması | Ders |
13 | Diyet mutfağına yönelik standart tarife geliştirme | Ders |
13 | Diyet mutfağına yönelik standart tarife geliştirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Standart tarifelerin önemini açıklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Standart tarife geliştirme aşamalarını değerlendirir ve her yemek grubuna göre açıklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Standart tarife formatı oluşturur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Standart tarifeleri geliştirmede duyusal değerlendirme yöntemlerini uygular. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yaşam boyu diyet gerektiren hastalıklarda standart tarifeler geliştirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Standart tarifelerin önemini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Standart tarife geliştirme aşamalarını değerlendirir ve her yemek grubuna göre açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Standart tarife formatı oluşturur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Standart tarifeleri geliştirmede duyusal değerlendirme yöntemlerini uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yaşam boyu diyet gerektiren hastalıklarda standart tarifeler geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |