| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bakım Onarım | MOS221 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | GIDA TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Geleneksel ve güncel bakım yaklaşımları ile ilgili bilgi vermektir. |
| Ders İçeriği |
Bakım, bakım tipleri, yerinde bakım, merkezi bakım, karma bakım. bakım sınıflandırmaları; önleyici bakım; planlı bakım; periyodik, kestirimci bakım, plansız bakım, Onarım; demontaj, montaj, Toplam üretken bakım, kök neden analizi, 5S |
| Ders Kaynakları |
Endüstriyel Bakım Kestirimci ve Önleyici Bakımın Temelleri, Bora Kirazcı, Birsen Yayınları
Ders notları, web.bilecik.edu.tr/bulent-turan |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Bakıma giriş | |
| 2 | Bakımın sınıflandırılması | |
| 3 | Merkezi, yerinde ve hibrit bakım | |
| 4 | Plansız bakım, planlı bakım | |
| 5 | Kestirimci bakım, periyodik bakım | |
| 6 | Önleyici bakım | |
| 7 | Bakım uygulamaları | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Montaj ve Demontaj uygulamaları | |
| 10 | Toplam Üretken Bakım | |
| 11 | Kök Neden Analizi | |
| 12 | 5S | |
| 14 | Bakım-Onarım uygulamaları | |
| 14 | Bakım-Onarım uygulamaları |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bakım hakkındaki yaklaşımlarını sınıflandırır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Bakım onarım ile ilgili terimleri bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bakım hakkındaki yaklaşımlarını sınıflandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bakım onarım ile ilgili terimleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |