EN
  • Anasayfa
  • TAR261 Osmanlı'dan Günümüze Gayrimüslimler (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TAR261 - Osmanlı'dan Günümüze Gayrimüslimler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Osmanlı'dan Günümüze Gayrimüslimler TAR261 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze- Örgün
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Dilara USLU
Ders Veren
Amaç

Osmanlı Devleti içerisinde yaşamış gayrimüslim tebaanın kültürü, yaşayışı ve günümüze kadarki süreçte devlet ile olan ilişkileri hakkında bilgilendirmek

Ders İçeriği

Osmanlı Devleti içerisinde yaşamış gayrimüslim tebaanın tarihi hakkında bilgiler ve Osmanlı Devleti’nde gayrimüslimlerin hukuki statüleri ve yönetimi, devletin gayrimüslimlere yönelik faaliyetleri, bu süreç içindeki değişikliler ve gelişmeler

Ders Kaynakları Yavuz Ercan, Osmanlı Yönetiminde Gayrimüslimler
Baskın Oran, Türkiyeli Gayrimüslimler Üzerine Yazılar,
Gülnihal Bozkurt, Gayrimüslim Osmanlı Vatandaşlarının Hukuki Durumu 1839-1914
Murat Bebiroğlu, Osmanlı Devleti’nde Gayrimüslim Nizamnameleri
Saro Dadyan, Osmanlı’nın gayrimüslim tarihinden Notlar
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 15 3 45
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersle ilgili kavramlar ve kaynakların incelenmesi
2 Osmanlı’da Rumların devletin kuruluşundan çöküşüne kadar yaşayışı, kültürü
3 Milli Mücadele döneminde Rumlar
4 Cumhuriyet döneminde Rumlar
5 Osmanlı’da Ermenilerin devletin kuruluşundan çöküşüne kadar yaşayışı, kültürü
6 Birinci Dünya Savaşı’nda Ermeniler
7 Cumhuriyet döneminde Ermeniler
8 Arasınav
9 Osmanlı’da Yahudilerin yaşayışı, kültürü
10 Milli Mücadele döneminde Yahudiler
11 Cumhuriyet döneminde Yahudiler
12 Osmanlı’da Süryanilerin yaşayışı ve kültürü
13 Cumhuriyet döneminde Süryaniler
14 Osmanlıdan günümüze gayrimüslimler hakkında genel değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Osmanlı Devleti’nin gayrimüslim tebaanın yönetimine yönelik düzenlemeleri ve reform sürecini tahlil eder Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Farklı dönemlerde gerçekleşen gayrimüslimlerin hukuki statülerindeki değişiklikleri birbirinden ayırt eder Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Gayrimüslimlerin hukuki statülerinde meydana gelen değişiklikleri kıyaslar Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Osmanlı Devleti’ndeki gayrimüslim toplulukları ve bu toplulukların hukuki statüsünü kavrar Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Misyonerlerin gayrimüslimlere yönelik faaliyetlerini analiz eder Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Osmanlı Devleti’nin gayrimüslim tebaanın yönetimine yönelik düzenlemeleri ve reform sürecini tahlil eder 5 - - - - - - - - - - - - -
Farklı dönemlerde gerçekleşen gayrimüslimlerin hukuki statülerindeki değişiklikleri birbirinden ayırt eder - - - - - - - - - - - - - -
Gayrimüslimlerin hukuki statülerinde meydana gelen değişiklikleri kıyaslar - - - - - - - - - - - - - -
Osmanlı Devleti’ndeki gayrimüslim toplulukları ve bu toplulukların hukuki statüsünü kavrar - - - - - - - - - - - - - -
Misyonerlerin gayrimüslimlere yönelik faaliyetlerini analiz eder - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer 1 - - - - - - - - - - - - -