Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Farsça II | TAR256 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ahmet ALTUNGÖK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere temel seviyenin üstünde günlük konuşma ve yazılı metinlerde kendilerini daha akıcı ifade etme becerisi kazandırmaktır. Öğrenciler, geçmiş ve gelecek zaman ifadeleri gibi yeni dilbilgisi yapıları ile kelime dağarcıklarını genişleteceklerdir. Ayrıca, çeşitli sosyal ve kültürel konularda basit tartışmalar yapabilecek seviyeye ulaşmaları hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Bu ders, Farsçanın temel seviyesinin üstüne geçmeyi hedefler. Öğrenciler dilbilgisinde geçmiş zaman kalıplarını öğrenecekler. Geçmiş zamanın farklı kullanım biçimleri açıklanacaktır. Ayrıca geniş zaman ve şimdiki zaman arasındaki farklar üzerinde durulacaktır. Fiil çekimleri detaylı şekilde ele alınacaktır. Günlük hayatta sık kullanılan fiiller örneklerle işlenecektir. Duygu ve düşünceleri ifade eden kalıplar öğretilecektir. Bu sayede öğrenciler kendilerini daha iyi anlatabilecektir. Soru cümlelerinde gelişmiş yapılar incelenecektir. Farklı soru türleri ve yapıları üzerinde pratik yapılacaktır. Nesne zamirlerinin kullanımı anlatılacaktır. Cümle içinde nesne zamirlerinin yerleri gösterilecektir. Basit hikaye ve metin okuma çalışmaları yapılacaktır. Okuduğunu anlama becerisi geliştirilecektir. Gelecek zaman kalıpları tanıtılacaktır. Niyet bildiren ifadeler öğrenilecektir. Sıfatlar ve karşılaştırma yapıları detaylandırılacaktır. Bu yapılarla daha zengin cümleler kurulacaktır. Zarfların kullanımı ve cümle içindeki yeri anlatılacaktır. Basit mektuplar ve e-posta yazma teknikleri gösterilecektir. Yazılı iletişim becerileri desteklenecektir. Günlük yaşamda karşılaşılan durumlar için diyaloglar pratik edilecektir. Öğrenciler pratik konuşma becerisi kazanacaktır. Telaffuz ve tonlama geliştirme çalışmaları yapılacaktır. Doğru ve etkili konuşma için ipuçları verilecektir. Dersler uygulamalı ve interaktif olacaktır. Öğrenciler aktif katılım sağlayacaktır. Hata yapmanın öğrenme sürecinin doğal parçası olduğu vurgulanacaktır. Her ders sonunda tekrar ve pekiştirme çalışmaları yapılacaktır. Öğrenme hızına göre ders içeriği esnetilecektir. Ek kaynaklar ve materyaller önerilecektir. Dil bilgisi kuralları anlaşılır ve örnekli şekilde açıklanacaktır. Öğrencilerin kendi cümlelerini kurması teşvik edilecektir. Grup çalışmaları ile iletişim becerileri artırılacaktır. Kültürel bilgilerle dil öğrenimi desteklenecektir. Ders sonunda kısa metinler okuyup anlayabileceksiniz. Basit sohbetlere katılabilecek seviyeye ulaşacaksınız. Duygu ve düşüncelerinizi rahatlıkla ifade edebileceksiniz. Soru sorup cevaplayabileceksiniz. Yazılı metinlerde temel anlam çıkarabileceksiniz. Kısa yazılar yazabileceksiniz. Günlük hayatta ihtiyaç duyduğunuz iletişimi kurabileceksiniz. Bu ders, Farsçanın A2 seviyesine sağlam bir giriş yapmanızı sağlayacaktır. Öğrendiklerinizi günlük hayatta pratik etme fırsatı bulacaksınız. Böylece dil becerileriniz gelişecektir. Ders sonunda kendinize daha çok güveneceksiniz. Farsçayla ilgili temel bilgileri daha derinlemesine öğreneceksiniz. Dilin yapısını anlamada önemli adımlar atacaksınız. Bu süreçte eğlenerek öğrenme deneyimi yaşayacaksınız. Ders, iletişim ve anlayış odaklıdır. Başarıya ulaşmanız için destekleyici olacaktır. |
Ders Kaynakları |
ÇALIŞMA ESERLER
. AZFA Çalışma Seti, Ders Notları Behrengi, S. Farsça Öğretim Seti, Say Yayınları Bolelli, N, Farsça Dilbilgisi, MÜ İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları Celali, B, Farsça Öğretim Seti, Say Yayınları Değirmenci, N, Farsça ve Zazaca Arasındaki Ortak Sözcükler Etimolojisi FÖMER, Farsça Konuşma Dili, Astana Yayınları Ghabool, E, Farsça Modern Öğretim Seti, Demavend Yayınları Hayyam, Ö. Farsça-Türkçe Rubailer Hidayet, S. Farsça Öğretim Seti, Say Yayınları Jabbari, A, Farsça Basın Dili, Astana Yayınları Jabbari, A. Farsça Eğitim Seti, Astana Yayınları Kanar, M, Farsça Dilbilgisi, Say Yayınları Kanar, M. Farsça-Türkçe Sözlük, Say Yayınları Karasu, O, Farsça-Türkçe 100 Kısa Metin, Global Words Yayınları Kollektif, Edebiyat Temalı Farsça-Türkçe 300 Dipnot, Global Words Yayınları Shahed, P. G, Farsça Konuşalım, Altınordu Yayınları Şehriyar, M. H, Farsça Divandan Seçmeler, Bilge Kültür Sanat Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 3 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 12 | 3 | 36 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Farsça dilbilgisinde geçmiş zaman kullanımı | |
2 | Geniş zaman ve şimdiki zaman karşılaştırması | |
3 | Günlük yaşamda sık kullanılan fiil çekimleri | |
4 | Duygu ve düşünceleri ifade etme kalıpları | |
5 | Soru cümlelerinde gelişmiş yapılar | |
6 | Nesne zamirleri ve kullanım alanları | |
7 | Basit hikaye ve metin okuma çalışmaları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gelecek zaman ve niyet bildirme | |
10 | Sıfatlar ve karşılaştırma yapıları | |
11 | Zarf kullanımı ve cümle içindeki yeri | |
12 | Basit mektuplar ve e-postalar yazma pratiği | |
13 | Günlük hayatta karşılaşılan durumlar için diyaloglar | |
14 | Telaffuz ve tonlama geliştirme çalışmaları | |
15 | Genel tekrar ve uygulamalı pratikler | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farsça metinleri okuma ve yazmayı öğrenir. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Farsça Kelime Hazinesini Zenginleştirir. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Orta Düzeyde Farsça Cümleleri Okuyabilir. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Orta düzeydeki Farsça metinleri okur ve anlar. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Orta düzeyde Farsça cümleler kurar ve konuşur. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farsça metinleri okuma ve yazmayı öğrenir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
Farsça Kelime Hazinesini Zenginleştirir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
Orta Düzeyde Farsça Cümleleri Okuyabilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
Orta düzeydeki Farsça metinleri okur ve anlar. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
Orta düzeyde Farsça cümleler kurar ve konuşur. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
Ortalama Değer | 4,6 | 4,6 | 4,4 | 4,4 | 5 | 4 | 4,6 | 4,4 | 5 | 4 | 4,8 | 4,2 | 4,8 | 4,2 |