Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
XX. Yüzyıl Dünya Tarihi | TAR409 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Dilara USLU |
Ders Veren | Doç. Dr. Dilara USLU |
Amaç |
Fransız ihtilali ve sonuçlarının dünya üzerindeki etkileri, I. Dünya Savaşı süreci ve II. Dünya Savaşı’na kadar ki süreç hakkında ayrıntılı bilgi vermek; II. Dünya Savaşı ile 1960 dönemine kadar dünyanın genel durumu hakkında bilgi sahibi olmak. |
Ders İçeriği |
XX.yy’ın genel özellikleri.I.Dünya Savaşı.Rusya’da Devrim. İki Savaş arası dönem. Barışı kurma ve sürdürme çabaları.Almanya-İtalya-Fransa-İngiltere ve Sovyet Rusya’da iç politik gelişmeler ve bu devletlerin ilişkileri,dış politikaları.İki savaş arası dönemde Ortadoğu’da ,Asya’da,Afrika’da gelişmeler.ABD ve bu devletin I.Dünya savaşında ve savaş sonrasındaki gelişmelerde rolü. Fransız İhtilali'nden 1960'a kadar dünyadaki siyasi gelişmelerin seyri |
Ders Kaynakları |
Oral SANDER, Siyasi Tarih 1918-1994
Fahir ARMAOĞLU, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi Rifat Uçarol, Siyasi Tarih 1789-2001 Eric HOBSBAWM, Kısa 20. yüzyıl 1914-1991 Aşırılılıklar Çağı Peter Hopkirk, İstanbul’un Doğusunda Bitmeyen Oyun |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 20. yüzyılda Tarih Yazımı | Ders |
2 | I. Dünya Savaşı | Tartışmalı Ders |
3 | 1917 Rus Devrimi ve SSCB | Tartışmalı Ders |
4 | Birinci Dünya Savaşı'nın sonu ve Paris Barış Konferansı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Genel Hatlarıyla İki Dünya Savaşı Arası Dönem (1919-1939) | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | İtalya’da Faşizm, Almanya'da Nazizm’in İktidara Gelişi | Beyin Fırtınası |
7 | II. Dünya Savaşı | Ders |
8 | ARA SINAV | Sözlü |
7 | II. Dünya Savaşı | Ders |
10 | II. Dünya Savaşı’nın Ardından Avrupa’nın Yeniden İnşası | Ders |
11 | Soğuk Savaş Dönemi: Özellikleri ve Yapısı | Tartışmalı Ders |
12 | Uluslararası Sistemde Yumuşama Dönemi | Tartışmalı Ders |
13 | Soğuk Savaş Dönemindeki Çatışma Alanları | Ders Tartışmalı Ders |
14 | 20. Yüzyılda dünyanın geçirdiği süreçlerin kırılma noktalarını değerlendirme ve günümüze etkileri | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci günümüz siyasal sistemlerinin oluşumunu kavrar. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenci, 20. yüzyıl tarih yazıcılığı hakkında bilgi edinir | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenci, 20. yüzyıldaki olaylar ve sonuçları ile günümüze etkisini karşılaştırır | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenci içinde yaşadığı dünyanın çağdaşlaşma evrelerini anlar. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenci 20. yüzyılda meydana gelen olayları öğrenir. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci günümüz siyasal sistemlerinin oluşumunu kavrar. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
Öğrenci, 20. yüzyıl tarih yazıcılığı hakkında bilgi edinir | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
Öğrenci, 20. yüzyıldaki olaylar ve sonuçları ile günümüze etkisini karşılaştırır | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | ;
Öğrenci içinde yaşadığı dünyanın çağdaşlaşma evrelerini anlar. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
Öğrenci 20. yüzyılda meydana gelen olayları öğrenir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
Ortalama Değer | 4,4 | 4,2 | 4,4 | 4,2 | 4,4 | 4,2 | 4,4 | 4,2 | 4,4 | 4,2 | 4,4 | 4,2 | 4,4 | 4,2 |