EN
  • Anasayfa
  • TAR409 XX. Yüzyıl Dünya Tarihi (2025 - 2026 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TAR409 - XX. Yüzyıl Dünya Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
XX. Yüzyıl Dünya Tarihi TAR409 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Dilara USLU
Ders Veren Doç. Dr. Dilara USLU
Amaç

Fransız ihtilali ve sonuçlarının dünya üzerindeki etkileri, I. Dünya Savaşı süreci ve II. Dünya Savaşı’na kadar ki süreç hakkında ayrıntılı bilgi vermek; II. Dünya Savaşı ile 1960 dönemine kadar dünyanın genel durumu hakkında bilgi sahibi olmak.

Ders İçeriği

XX.yy’ın genel özellikleri.I.Dünya Savaşı.Rusya’da Devrim. İki Savaş arası dönem. Barışı kurma ve sürdürme çabaları.Almanya-İtalya-Fransa-İngiltere ve Sovyet Rusya’da iç politik gelişmeler ve bu devletlerin ilişkileri,dış politikaları.İki savaş arası dönemde Ortadoğu’da ,Asya’da,Afrika’da gelişmeler.ABD ve bu devletin I.Dünya savaşında ve savaş sonrasındaki gelişmelerde rolü. Fransız İhtilali'nden 1960'a kadar dünyadaki siyasi gelişmelerin seyri

Ders Kaynakları Oral SANDER, Siyasi Tarih 1918-1994
Fahir ARMAOĞLU, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi
Rifat Uçarol, Siyasi Tarih 1789-2001
Eric HOBSBAWM, Kısa 20. yüzyıl 1914-1991 Aşırılılıklar Çağı
Peter Hopkirk, İstanbul’un Doğusunda Bitmeyen Oyun
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 12 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 20. yüzyılda Tarih Yazımı Ders
2 I. Dünya Savaşı Tartışmalı Ders
3 1917 Rus Devrimi ve SSCB Tartışmalı Ders
4 Birinci Dünya Savaşı'nın sonu ve Paris Barış Konferansı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Genel Hatlarıyla İki Dünya Savaşı Arası Dönem (1919-1939) Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 İtalya’da Faşizm, Almanya'da Nazizm’in İktidara Gelişi Beyin Fırtınası
7 II. Dünya Savaşı Ders
8 ARA SINAV Sözlü
7 II. Dünya Savaşı Ders
10 II. Dünya Savaşı’nın Ardından Avrupa’nın Yeniden İnşası Ders
11 Soğuk Savaş Dönemi: Özellikleri ve Yapısı Tartışmalı Ders
12 Uluslararası Sistemde Yumuşama Dönemi Tartışmalı Ders
13 Soğuk Savaş Dönemindeki Çatışma Alanları Ders Tartışmalı Ders
14 20. Yüzyılda dünyanın geçirdiği süreçlerin kırılma noktalarını değerlendirme ve günümüze etkileri Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci günümüz siyasal sistemlerinin oluşumunu kavrar. Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenci, 20. yüzyıl tarih yazıcılığı hakkında bilgi edinir Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenci, 20. yüzyıldaki olaylar ve sonuçları ile günümüze etkisini karşılaştırır Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenci içinde yaşadığı dünyanın çağdaşlaşma evrelerini anlar. Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenci 20. yüzyılda meydana gelen olayları öğrenir. Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Öğrenci günümüz siyasal sistemlerinin oluşumunu kavrar. 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4
Öğrenci, 20. yüzyıl tarih yazıcılığı hakkında bilgi edinir 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5
Öğrenci, 20. yüzyıldaki olaylar ve sonuçları ile günümüze etkisini karşılaştırır 4 3 4 3 4 3 4 3 4 3 4 3 4 3
Öğrenci içinde yaşadığı dünyanın çağdaşlaşma evrelerini anlar. 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4
Öğrenci 20. yüzyılda meydana gelen olayları öğrenir. 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5
Ortalama Değer 4,4 4,2 4,4 4,2 4,4 4,2 4,4 4,2 4,4 4,2 4,4 4,2 4,4 4,2