Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Cumhuriyet Dönemi Türk Dış Politikası | TAR488 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Dilara USLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin, Milli Mücadele dönemi de dâhil, II. Dünya Savaşı öncesine kadar dış politika uygulamaları hakkında bilgi vermektir. |
Ders İçeriği |
Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin, Milli Mücadele dönemi de dâhil, II. Dünya Savaşı öncesine kadar dış politika uygulamaları, Lozan Anlaşması, Hatay Meselesi, Türkiye ile Batılı devletlerarasındaki anlaşmalar ve kurulan ilişkiler vb. konular ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
Atatürk, Mustafa Kemal, Nutuk
Mehmet Gönlübol, Olaylarla Türk Dış Politikası (1919-1995) Kâmuran Gürün, Savaşan Dünya ve Türkiye Salâhi R.Sonyel, Türk Kurtuluş Savaşı ve Dış Politika |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 3 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | I.TBMM ve Mustafa Kemal Paşa tarafından belirlenen dış politika prensiplerini uygulama örnekleriyle tanıma | Tartışmalı Ders |
2 | 1919-1923 döneminde Türk-Sovyet ilişkileri | Ders |
3 | 1919-1923 döneminde Batılı Devletlerle ilişkiler | Ders |
4 | Lozan Barış Antlaşması | Ders Tartışmalı Ders |
5 | 1923-1932 dönemi Türk- Yunan ilişkileri | Ders Tartışmalı Ders |
6 | 1923-1932 dönemi Türk – İngiliz ilişkileri ve Musul Meselesi | Ders Beyin Fırtınası |
7 | 1923-1932 dönemi Türk- Sovyet ve Türk- İtalyan ilişkileri | Ders Beyin Fırtınası |
8 | ara sınav | Sözlü |
9 | 1923-1932 dönemi Türk- Fransız İlişkileri | Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Türk-Doğu Devletleri ilişkileri | Beyin Fırtınası |
11 | Türkiye’nin Milletler Cemiyeti’ne Girmesi ve Balkan Antantı Sadabat Paktı | Beyin Fırtınası |
12 | 1932-1938 dönemi Türk- Sovyet, İtalyan ve Alman ilişkileri | Tartışmalı Ders |
13 | 1932-1938 dönemi Türk- İngiliz ilişkileri ve Montrö Boğazlar Sözleşmesi | Ders |
14 | 1932-1938 dönemi Türk- Fransız ilişkileri ve Hatay Meselesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Osmanlı İmparatorluğunun son dönem dış politikasını anlatır. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Modern Türkiye’nin doğuşunu anlar. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Milli Mücadele döneminde ve sonrasında belirlenen dış politika prensiplerini uygulama örnekleriyle tanır. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
1923'ten günümüze dönemi Türk dış politikasının özelliklerini kavrar. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Soğuk Savaş döneminde iki kutuplu dünyayı analiz eder ve Türkiye'nin durumunu kavrar. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Osmanlı İmparatorluğunun son dönem dış politikasını anlatır. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
Modern Türkiye’nin doğuşunu anlar. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
Milli Mücadele döneminde ve sonrasında belirlenen dış politika prensiplerini uygulama örnekleriyle tanır. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | ;
1923'ten günümüze dönemi Türk dış politikasının özelliklerini kavrar. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
Soğuk Savaş döneminde iki kutuplu dünyayı analiz eder ve Türkiye'nin durumunu kavrar. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
Ortalama Değer | 4,4 | 4,2 | 4,4 | 4,2 | 4,4 | 4,2 | 4,4 | 4,2 | 4,4 | 4,2 | 4,4 | 4,2 | 4,4 | 4,2 |