| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Felsefe Tarihi I | TAR351 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TARİH |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Yasin KARAMAN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Arş. Gör. Dr. Yasin KARAMAN |
| Amaç |
Öğrencilerin felsefe tarihi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
| Ders İçeriği |
Antik çağlardan 18. yüzyıla dek öne çıkmış filozofların görüşlerini incelemek. |
| Ders Kaynakları |
Roger Scruton, Modern Felsefenin Kısa Tarihi, çev. Utku Özmakas-Ümit Hüsrev Yolsal, Dipnot Yayınları, Ankara, 2015.
Roger Scruton, Modern Felsefenin Kısa Tarihi, çev. Utku Özmakas-Ümit Hüsrev Yolsal, Dipnot Yayınları, Ankara, 2015. Wilhelm Capelle, Sokrates'ten Önce Felsefe, Pencere Yayınları, İstanbul, 2016 Alfred Weber, Felsefe Tarihi, Sosyal Yayınları, Istanbul, 1998. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
| Final | Final | 12 | 1 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,90 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Genel Giriş | |
| 2 | Sokrates öncesi Düşünürler: Yunan Düşüncesinin Doğuşu | |
| 3 | Sokrates ve Platon | |
| 4 | Aristoteles ve Aristotelesçilik | |
| 5 | Rönesans Felsefesi | |
| 6 | Machiavelli ve Makyavelcilik | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Descartes: Cogito ve Kartezyen Devrim | |
| 9 | Thomas Hobbes: Leviathan ve İnsan insanın kurdudur | |
| 10 | Spinoza | |
| 11 | John Locke ve David Hume: İngiliz Deneycileri | |
| 12 | Leibniz: Polymath kimdir? | |
| 13 | Kant ve Aydınlanma | |
| 14 | Genel Bakış |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Antik çağdan 18. yüzyıla dek felsefe faaliyetlerini betimleyebilecektir. | |||
| Felsefe tarihi hakkında genel bir fikir sahibi olmak. | |||
| Felsefenin temel kavramlarını öğrenmek. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eleştirel olarak felsefe tarihindeki konularla ilişkili olmaları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bazı materyalleri ayrıntılı olarak okuyabilmeleri, gerektiğinde ikincil kaynaklara başvurabilmeleri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Felsefe tarihindeki ana kavramları tartışmaları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Felsefe tarihindeki temel kavramları açıklamaları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Argümanları karşılaştırmaları ve analiz edebilmeleri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |