Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Arapça I | TAR245 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TARIG MOHAMED NOUR ALI |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi TARIG MOHAMED NOUR ALI |
Amaç |
Öğrencilere A1 seviyesinde Arapça öğretmek Bu dersin amacı, Arapça bilmeyen öğrencilerin Arapçayı anlamada ve ifade etmede temel becerileri kazanmalarını sağlamaktır. Ders, dinleme, konuşma, okuma ve yazma olmak üzere dört temel dil becerisinin geliştirilmesine odaklanır ve öğrencilerin akademik bağlamda çalışmalarını sürdürebilmelerine yardımcı olur. |
Ders İçeriği |
Arapça Gramer ve okuma anlamaya yönelik metinler Bu ders, Arapçayı yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin temel dil becerilerini akademik ve sistematik bir çerçevede kazanmalarını amaçlamaktadır. Ders, Arap alfabesi ve doğru telaffuzun öğretimiyle başlamakta, benzer harflerin ayırt edilmesine ve harflerden kelime, kelimelerden basit cümleler kurmaya yönelmektedir. Ayrıca Arap rakamları ve günlük kullanım biçimleri ele alınmakta, öğrencilerin selamlaşma, tanışma ve temel iletişim cümleleriyle pratik yapmaları sağlanmaktadır. Ders kapsamında kısa dinleme çalışmaları ve basitleştirilmiş okuma metinleri aracılığıyla öğrencilerin ana fikri yakalama ve temel kelime hazinesi geliştirilir. Gramer öğretimi aşamalı bir şekilde sunulmakta; zamirler, temel fiillerin geniş zaman kullanımı, sıfatlar ve soru-cevap yapıları öğretilmektedir. Öğrenciler hafta günleri, aylar ve mevsimler gibi temel kavramların yanı sıra akademik yaşam ve üniversite bağlamında gerekli kelimelerle tanıştırılmaktadır. Yazma becerileri ise kısa cümle ve paragraflar oluşturma, kişisel tanıtım metinleri hazırlama yoluyla desteklenmektedir. İkili konuşma pratikleri, görsel-işitsel materyaller ve kültürel içerikli metinlerle öğrencilerin iletişim ve kültürel farkındalık düzeyi artırılır. Ders, dört temel beceriyi (dinleme, konuşma, okuma, yazma) eş zamanlı olarak geliştirmeye odaklanmakta ve öğrenciyi başlangıç düzeyinden daha ileri bir yeterlilik seviyesine taşımaktadır. Düzenli değerlendirme araçlarıyla öğrencinin gelişimi ölçülmekte, ders içi ve ders dışı Arapça kullanımına teşvik edilmektedir. |
Ders Kaynakları |
El Arabiyyetü Lin Naşiin
Abdürrahim, F. Dürûsü’l-Luğati’l-‘Arabiyye li-Gayri’n-Nâtıkîn Bi-hâ. Medine, 2003. Maksudoğlu, Mehmet. Arapça Dilbilgisi. İstanbul, 2010 Salih, Mahmud İsmail, Muhtar Tahir Hüseyin ve Tasif Mustafa Abdülaziz. Taallümü’l-‘Arabiyye. Riyad, 1426 Salih, Mahmud İsmail, Muhtar Tahir Hüseyin ve Tasif Mustafa Abdülaziz. Taallümü’l-‘Arabiyye. Riyad, 1426 Sînî, Muhammed İsmail, İbrahim Yusuf es-Seyyid ve Muhammed er-Rifâî eş-Şeyh. el-Kavâidü’l-‘Arabiyye el-Müyessera. Riyad. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,63 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, amaçlar ve Arap alfabesi. | Ders Sözlü |
2 | Benzer harflerin ayırt edilmesi ve hece oluşturma. | Ders |
3 | Basit kelime yapımı, Arapça rakamlar ve kullanımları. | Ders |
4 | Selamlaşma, tanışma ve temel iletişim ifadeleri. | Ders |
5 | Zamirler ve cümlelerde kullanımı. | Ders |
6 | Temel fiiller ve şimdiki zaman kullanımı. | Ders |
7 | Sıfatlar ve kişi/nesne tanımlamaları. | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Soru ve cevap yapıları. | |
10 | Günler, aylar ve mevsimler. | Ders Grup Çalışması Sözlü |
11 | Üniversite ve akademik yaşam ile ilgili kelimeler. | Ders Grup Çalışması Sözlü |
12 | Kısa metinler okuma ve ana fikir çıkarma. | Ders Grup Çalışması |
13 | Kısa cümle ve paragraflar yazma. | Ders |
14 | İkili konuşma pratikleri ve uygulamalar. | Ders Rol Yapma / Drama Grup Çalışması Sözlü |
15 | Genel tekrar. | Ders Rol Yapma / Drama Grup Çalışması Sözlü |
16 | Final sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
5. Basit konuşmaları anlayabilmek ve kendi alanıyla ilgili bazı akademik metinleri takip edebilmek için dinleme becerilerini geliştirebilme. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
4. Kısa cümleler ve paragraflar yazabilme. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
3. Basit metinleri okuyup ana fikri ve temel kelime dağarcığını anlayabilme. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
2. Günlük ve akademik durumlarda yaygın ifadeleri kullanarak iletişim kurabilme. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
1. Temel Arapça cümleleri ve ifadeleri anlayabilme. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5. Basit konuşmaları anlayabilmek ve kendi alanıyla ilgili bazı akademik metinleri takip edebilmek için dinleme becerilerini geliştirebilme. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
4. Kısa cümleler ve paragraflar yazabilme. | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | ;
3. Basit metinleri okuyup ana fikri ve temel kelime dağarcığını anlayabilme. | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
2. Günlük ve akademik durumlarda yaygın ifadeleri kullanarak iletişim kurabilme. | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | ;
1. Temel Arapça cümleleri ve ifadeleri anlayabilme. | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
Ortalama Değer | 4,6 | 4,4 | 3,8 | 3,8 | 4 | 4,2 | 4,4 | 3,8 | 4,4 | 4,6 |