Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Arapça I | TAR245 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TARIG MOHAMED NOUR ALI |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere A1 seviyesinde Arapça öğretmek Bu dersin amacı, Arapça bilmeyen öğrencilerin Arapçayı anlamada ve ifade etmede temel becerileri kazanmalarını sağlamaktır. Ders, dinleme, konuşma, okuma ve yazma olmak üzere dört temel dil becerisinin geliştirilmesine odaklanır ve öğrencilerin akademik bağlamda çalışmalarını sürdürebilmelerine yardımcı olur. |
Ders İçeriği |
Arapça Gramer ve okuma anlamaya yönelik metinler Bu ders, Arapçayı yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin temel dil becerilerini akademik ve sistematik bir çerçevede kazanmalarını amaçlamaktadır. Ders, Arap alfabesi ve doğru telaffuzun öğretimiyle başlamakta, benzer harflerin ayırt edilmesine ve harflerden kelime, kelimelerden basit cümleler kurmaya yönelmektedir. Ayrıca Arap rakamları ve günlük kullanım biçimleri ele alınmakta, öğrencilerin selamlaşma, tanışma ve temel iletişim cümleleriyle pratik yapmaları sağlanmaktadır. Ders kapsamında kısa dinleme çalışmaları ve basitleştirilmiş okuma metinleri aracılığıyla öğrencilerin ana fikri yakalama ve temel kelime hazinesi geliştirilir. Gramer öğretimi aşamalı bir şekilde sunulmakta; zamirler, temel fiillerin geniş zaman kullanımı, sıfatlar ve soru-cevap yapıları öğretilmektedir. Öğrenciler hafta günleri, aylar ve mevsimler gibi temel kavramların yanı sıra akademik yaşam ve üniversite bağlamında gerekli kelimelerle tanıştırılmaktadır. Yazma becerileri ise kısa cümle ve paragraflar oluşturma, kişisel tanıtım metinleri hazırlama yoluyla desteklenmektedir. İkili konuşma pratikleri, görsel-işitsel materyaller ve kültürel içerikli metinlerle öğrencilerin iletişim ve kültürel farkındalık düzeyi artırılır. Ders, dört temel beceriyi (dinleme, konuşma, okuma, yazma) eş zamanlı olarak geliştirmeye odaklanmakta ve öğrenciyi başlangıç düzeyinden daha ileri bir yeterlilik seviyesine taşımaktadır. Düzenli değerlendirme araçlarıyla öğrencinin gelişimi ölçülmekte, ders içi ve ders dışı Arapça kullanımına teşvik edilmektedir. |
Ders Kaynakları |
El Arabiyyetü Lin Naşiin
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,63 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Arap alfabesi | Ders |
2 | fiiller | Ders |
3 | isimler | Ders |
4 | zamirler | Ders |
5 | zarflar | Ders |
6 | edatlar | Ders |
7 | saatler | Ders |
8 | isim tamlaması | Ders |
9 | sıfat tamlaması | Ders |
10 | sayılar | Ders |
11 | cinsiyet | Ders |
12 | cümle bilgisi | Ders |
13 | sorular | Ders |
14 | hikaye okuma | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, Arapça ve Türkçe dil mantıklarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Her iki dilde çeviri tekniklerini kavrar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Arapça kelime dağarcığını artırır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Her iki dilde hangi kelime hangi kelimeyi karşılayacağı yeteneğini kazanır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, Arapça ve Türkçe dil mantıklarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Her iki dilde çeviri tekniklerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Arapça kelime dağarcığını artırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Her iki dilde hangi kelime hangi kelimeyi karşılayacağı yeteneğini kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |