Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Arapça II | TAR246 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TARIG MOHAMED NOUR ALI |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin A1 seviyesinde edindikleri temel Arapça bilgilerini geliştirerek günlük yaşamda daha akıcı iletişim kurmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, basit metinleri anlayabilecek, yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade edebilecek ve bu da onların kendi alanlarındaki Arapça kaynakları anlamalarını mümkün kılar. |
Ders İçeriği |
Bu ders, A1 seviyesinde edinilen temel dil becerilerinin üzerine inşa edilir. Öğrenciler günlük yaşamla ilgili yeni kelimeler öğrenir ve konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerileri dengeli şekilde geliştirilir. Aile, arkadaşlık ve boş zaman etkinlikleriyle ilgili ifadeler işlenir; alışveriş, pazar ve restoran konularına ait pratik yapılır. Geçmiş ve şimdiki zaman kipleri öğretilir, basit metinler üzerinden okuma-anlama çalışmaları yapılır, telaffuz ve günlük konuşma kalıpları üzerinde durulur. Yön sorma ve tarif etme pratikleri yapılır, sağlık, seyahat ve ulaşım konuları ele alınır. Kısa diyalog yazma çalışmaları yapılır ve dinleme metinlerinden ana fikir ile detaylar çıkarılır. Rol yapma etkinlikleri uygulanır, öğrenciler kendilerini ayrıntılı tanıtmayı öğrenir ve günlük rutinlerini anlatabilmeyi öğrenirler. Ayrıca kısa e-posta ve mesaj yazma becerisi kazanırlar. Arap dünyasına dair kültürel bilgiler tanıtılır ve gelenekler ile yaşam tarzları hakkında konuşmalar yapılır. Hava durumu üzerine ifadeler öğretilir, sayılar ve miktar ifadeleri öğretilir, kıyaslama ve üstünlük cümleleri işlenir. Basit haber metinleri okunur, kısa videolar üzerinden dinleme yapılır ve grup çalışmalarıyla iletişim becerileri geliştirilir. Hobiler ve ilgi alanları tanımlanır, dil bilgisi iletişim odaklı öğretilir ve hatalar öğretmen geri bildirimiyle düzeltilir. Dönem sonunda basit metinler anlaşılır hale gelir, öğrenciler çevrelerini ve hayatlarını basit cümlelerle anlatabilir ve ders sonunda öğrenciler B1 seviyesine hazırlanır. fiiller konusu daha ayrıntılı şekilde incelenir. |
Ders Kaynakları |
El Arabiyyetü Lin Naşiin
Arapça Dilbilgisi - Sarf Arapça Dilbilgisi - Sarf, Musa Meral Çörtü Al-Kitaab fii Ta‘allum al-‘Arabiyya, Part 1. Georgetown University Press. Wehr, H. (2013). A Dictionary of Modern Written Arabic. Wiesbaden: Harrassowitz Verlag. Mahmoud Ismail Saleh, Mukhtar El-Tahir Hussein. Ta‘allum al-‘Arabiyya. Riyadh, 2006. Abdurrahim, F. Durus al-Lughah al-‘Arabiyya li-Ghayr al-Natiqin biha. Medina, 2003. Ryding, K. (2005). A Reference Grammar of Modern Standard Arabic. Cambridge University Press. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Aile ve arkadaşlık | Ders Grup Çalışması Sözlü |
3 | Alışveriş, fiyatlar | Ders Grup Çalışması Sözlü |
4 | Yön sorma ve tarif | Ders Grup Çalışması Sözlü |
5 | Hobiler ve boş zaman | Ders Grup Çalışması Sözlü |
6 | Sağlık ve doktor | Ders Grup Çalışması Sözlü |
7 | Seyahat ve ulaşım | Ders Grup Çalışması Sözlü |
8 | Ara sınav | Ders Grup Çalışması Sözlü |
9 | Günlük rutinler | Ders Grup Çalışması Sözlü |
10 | Geçmiş zaman | Ders Grup Çalışması Sözlü |
11 | Hava durumu ve mevsimler | Ders Grup Çalışması Sözlü |
12 | Restoran ve yemek kültürü | Ders Grup Çalışması Sözlü |
13 | Yazılı metinlerde okuma | Ders Grup Çalışması Sözlü |
14 | Kıyaslama yapıları | Ders Grup Çalışması Sözlü |
15 | Genel tekrar | Ders Grup Çalışması Sözlü |
16 | Final sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
5. Kendi alanlarındaki Arapça kaynakları anlamalarını mümkün kılar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
4. Günlük konular üzerine konuşma yapabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
3. Basit yazılı metinler üretebilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
2. Kısa metinleri okuyup ana fikri çıkarabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
1. Günlük ifadeleri anlayıp kullanabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5. Kendi alanlarındaki Arapça kaynakları anlamalarını mümkün kılar. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
4. Günlük konular üzerine konuşma yapabilir. | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | ;
3. Basit yazılı metinler üretebilir. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
2. Kısa metinleri okuyup ana fikri çıkarabilir. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | ;
1. Günlük ifadeleri anlayıp kullanabilir. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | ;
Ortalama Değer | 4,2 | 4,8 | 3,8 | 3,2 | 4,2 | 4,8 | 3,8 | 4 | 4,2 | 4,8 |