Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Almanca I | TAR235 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Galip VAROĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, öğrencilere Almanca diline giriş sağlayarak temel iletişim becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin kendilerini tanıtmaları, başkalarıyla selamlaşmaları ve kişisel bilgiler hakkında konuşmaları hedeflenir. Basit dilbilgisi yapıları ve temel kelime bilgisi aracılığıyla günlük hayatta karşılaşabilecekleri durumları anlayıp yanıt verebilmeleri sağlanır. Ders, Avrupa Ortak Dil Çerçevesi A1.1 seviyesine uygundur. Dört temel dil becerisinin (okuma, yazma, dinleme, konuşma) dengeli gelişimi esas alınmaktadır. |
Ders İçeriği |
Almanca I dersi, öğrencilerin Almanca ile ilk temasını kurmalarını sağlar. İlk haftalarda Almanca alfabesi ve telaffuz kuralları öğretilir. “Guten Tag”, “Hallo” gibi selamlaşma ifadeleriyle temel diyaloglar yapılır. Öğrenciler kendi adlarını, uyruklarını ve mesleklerini tanıtırlar. “Ich heiße...”, “Ich bin Student(in).” gibi yapılar öğrenilir. Sayılar 1’den 100’e kadar ezberlenir. Yaş ve telefon numarası gibi kişisel bilgiler ifade edilir. Zamirler ve artikeller tanıtılır; belirli ve belirsiz artikeller kullanılarak nesneler tanıtılır. “Das ist ein Buch.” gibi örnek cümlelerle sınıf eşyaları anlatılır. Fiil çekimleri yapılır, özellikle “sein” ve “haben” fiilleri üzerinde durulur. Günlük hayattaki eylemler için temel fiiller tanıtılır. Geniş zaman (Präsens) kullanılarak günlük rutinler anlatılır. Günler, aylar ve mevsimler öğretilir. Öğrenciler haftalık planlarını anlatmayı öğrenirler. İş ve meslekler üzerine konuşmalar yapılır. Ofiste kullanılan nesneler ve fiiller tanıtılır. Boş zaman etkinlikleri anlatılır; öğrenciler hobilerini ifade etmeyi öğrenirler. “Ich spiele Fußball.”, “Ich lese gern.” gibi yapılar pratik edilir. Yer-yön edatları öğretilir. Öğrenciler şehirde yön sormayı ve yol tarif etmeyi öğrenirler. Temel sıfatlar kullanılarak kişiler ve nesneler betimlenir. Olumlu ve olumsuz cümleler kurulur. “nicht” ve “kein” ile yapılan cümleler üzerinde alıştırmalar yapılır. Öğrenciler basit metinleri okur ve anlar. Dinleme parçalarıyla günlük konuşmaları anlama becerisi gelişir. Kısa e-posta ve kartpostal yazımı öğretilir. Ders süresince çeşitli rol oynama ve eşli konuşma etkinlikleriyle iletişim becerileri pekiştirilir. |
Ders Kaynakları |
FONO ile Almanca Öğren
studio d A1 Cornelsen Begegnungen A1 Schubert |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş, alfabe | Ders |
2 | Bölüm 1 – Guten Tag (A Bölümü) | Ders |
3 | Bölüm 1 – Sayılar ve Hobiler | Ders |
4 | Bölüm 1 – Dilbilgisi Odaklı | Ders |
5 | Bölüm 2 – İşyerinde İlk Temaslar | Ders |
6 | Bölüm 2 – Yardımcı Fiiller ve Soru Kalıpları | |
7 | Bölüm 2 – Boş zaman aktiviteleri | Ders |
8 | VİZE SINAVI | Ders |
9 | Bölüm 3 – Münih’te (A Bölümü) | Ders |
10 | Bölüm 3 – Şehirde Yön Bulma | Ders |
11 | Bölüm 3 – Dilbilgisi Uygulaması | Ders |
12 | Bölüm 4 – Yeme-İçme | Ders |
13 | Bölüm 4 – Tarifler ve Yemek Alışkanlıkları | Ders |
14 | Dilbilgisi Uygulaması | Ders |
15 | Genel tekrar ve uygulama | Ders |
16 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, Almanca alfabeyi ve temel telaffuz kurallarını doğru şekilde kullanabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci, kendini tanıtabilir ve kişisel bilgilerini (isim, yaş, uyruk, meslek) ifade edebilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci, günlük yaşamla ilgili temel kelime ve dilbilgisi yapılarıyla basit cümleler kurabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci, yön sorma, yol tarif etme ve alışveriş gibi temel iletişim durumlarında kendini ifade edebilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci, kısa metinleri okuyup anlayabilir, basit e-posta veya kartpostal yazabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, Almanca alfabeyi ve temel telaffuz kurallarını doğru şekilde kullanabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | ;
Öğrenci, kendini tanıtabilir ve kişisel bilgilerini (isim, yaş, uyruk, meslek) ifade edebilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | ;
Öğrenci, günlük yaşamla ilgili temel kelime ve dilbilgisi yapılarıyla basit cümleler kurabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | ;
Öğrenci, yön sorma, yol tarif etme ve alışveriş gibi temel iletişim durumlarında kendini ifade edebilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | ;
Öğrenci, kısa metinleri okuyup anlayabilir, basit e-posta veya kartpostal yazabilir. | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 2 | 2,4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1,8 | 4 | 1 | 1 |