EN
  • Anasayfa
  • TAR237 Fransızca I (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TAR237 - Fransızca I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Fransızca I TAR237 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Kadriye TOPAL DOĞAN
Ders Veren
Amaç

Öğrencilere Fransız Dili ve Fransız Kültürü'nü tanıtmak, başlangıç seviyesinde dil becerisine ulaşmalarını sağlamak.

Ders İçeriği

Fransızca I dersi, öğrencilerin Fransızca diline temel düzeyde giriş yapmalarını ve günlük yaşamda karşılaşabilecekleri temel durumlarla ilgili iletişim kurabilmelerini hedefler. Ders, A1.1 seviyesine karşılık gelmektedir. Öğrenciler ilk olarak Fransızca’da selamlaşma kalıplarını öğrenir. "Bonjour", "Bonsoir" ve "Salut" gibi ifadelerle günlük hayatta nasıl selam verileceği ve karşılık verileceği üzerine pratikler yapılır. Ardından "Je m'appelle" ve "Je suis étudiant(e)" gibi ifadelerle kendini tanıtma becerisi kazanılır. Başkalarının isimlerini sormayı öğrenen öğrenciler, aynı yapılarla başkalarını tanıtmayı da öğrenirler. Dersin ilerleyen haftalarında öğrenciler, yaş, milliyet ve meslek hakkında sorular sorup cevaplayabilir hale gelir. "Tu as quel âge ?", "Tu es de quelle nationalité ?" ve "Quelle est ta profession ?" gibi sorular sınıf içi konuşma alıştırmalarında yoğun olarak kullanılır. Öğrenciler ayrıca telefon numarası, e-posta adresi ve açık adres bilgilerini öğrenir; bu bilgileri hem yazılı hem sözlü şekilde ifade etmeye başlar. Sayılar 1 ile 100 arasında ezberletilir ve bu sayılarla yaş belirtme, telefon numarası söyleme gibi uygulamalar yapılır. Ders kitabındaki görseller eşliğinde öğrenciler, sınıf içinde bulunan nesneleri tanımlamayı öğrenir. "un livre, une chaise, une affiche" gibi sözcüklerle birlikte "sur, sous, à droite de, à gauche de" gibi yer bildiren edatların kullanımı öğretilir. Bu esnada, hem gramer hem kelime bilgisi pekiştirilir. Dönemin sonuna doğru öğrenciler, sahiplik bildiren yapıları ve renkleri tanımaya başlar. Öğrencilerden giydikleri kıyafetleri tarif etmeleri istenir. Bu kapsamda olumlu ve olumsuz cümleler de öğretilir. İlgi alanları ve hobiler konusuna gelindiğinde, öğrenciler "J’aime la lecture.", "Je n’aime pas le sport." gibi ifadeleri kullanarak kişisel zevklerini anlatırlar. Dersin sonunda öğrencilerden kısa tanıtım yazıları ve e-posta örnekleri yazmaları beklenir. Her üç ünitenin ardından, öğrencilerin okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerini ölçmeye yönelik mini değerlendirmeler yapılır. Son olarak, karşılıklı tanışma ve alışverişe yönelik canlandırmalarla öğrencilerin temel Fransızca iletişim becerilerini günlük yaşam bağlamında kullanmaları sağlanır.

Ders Kaynakları Guy Capelle, Robert Menand, Le nouveau taxi! Méthode de français
Marion Alcarez vd., Édito Méthode de français
Adeline Dupuy, Ça s'écrit comment?
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 5 2 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 4 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 3 1 3
Kısa Sınav 2 Kısa Sınav 2 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 5 2 10
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Alfabe, telaffuz ve sınıf içi ifadeler Ders
2 Selamlaşma, ad-soyad sorma Ders
3 Bir kişiyi tanıma ve tanıtma Ders
4 Yaş, adres, telefon bilgileri alma Ders
5 Kısa Sınav Zevklerden bahsetme, e-posta yazma
6 Nesne isimlendirme, yer belirleme Ders
7 Sahiplik, renkleri belirtme Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Nesne betimleme, fiyat sorma Ders
10 İnsanları konumlandırma, sanatçılar Ders
11 Konut tarif etme, ilan okuma Ders
12 Kısa Sınav Yön sorma, ulaşım tarif etme
13 Yer tanıtma, tavsiye verme Ders
14 Şehir tanıtma Ders
15 Konuşma canlandırmaları, e-posta ve diyalog yazma Ders
16 Final Sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel iletişim kalıplarını kullanarak kendilerini tanıtabilir, başkalarına isim, yaş, milliyet, meslek gibi kişisel bilgileri sorabilir ve cevaplayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Günlük yaşamda sıkça kullanılan ifadeleri anlayabilir ve kullanabilir (selamlaşma, vedalaşma, nezaket ifadeleri). Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Basit tanımlamalar ve betimlemeler yaparak nesneleri, kişileri ve mekânları (ev, oda, şehir) açıklayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Sayılardan, günlerden, saat ve tarihten bahsedebilir; bir etkinliği zamansal olarak ifade edebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Basit bir metni okuyup anlayabilir ve form, kısa e-posta gibi yazılı iletişim örneklerini oluşturabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Temel iletişim kalıplarını kullanarak kendilerini tanıtabilir, başkalarına isim, yaş, milliyet, meslek gibi kişisel bilgileri sorabilir ve cevaplayabilir. 2 1 3 2 4 2 4 4 2 2 3 5 1 2
Günlük yaşamda sıkça kullanılan ifadeleri anlayabilir ve kullanabilir (selamlaşma, vedalaşma, nezaket ifadeleri). 1 3 2 2 3 3 5 4 4 2 3 4 1 2
Basit tanımlamalar ve betimlemeler yaparak nesneleri, kişileri ve mekânları (ev, oda, şehir) açıklayabilir. 1 1 2 2 3 2 5 5 5 3 2 4 1 1
Sayılardan, günlerden, saat ve tarihten bahsedebilir; bir etkinliği zamansal olarak ifade edebilir. 3 2 3 2 3 2 5 4 2 3 2 4 1 1
Basit bir metni okuyup anlayabilir ve form, kısa e-posta gibi yazılı iletişim örneklerini oluşturabilir. 3 3 3 2 3 2 5 5 2 3 2 4 1 1
Ortalama Değer 2 2 2,6 2 3,2 2,2 4,8 4,4 3 2,6 2,4 4,2 1 1,4