Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fransızca I | TAR237 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kadriye TOPAL DOĞAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere Fransız Dili ve Fransız Kültürü'nü tanıtmak, başlangıç seviyesinde dil becerisine ulaşmalarını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Fransızca I dersi, öğrencilerin Fransızca diline temel düzeyde giriş yapmalarını ve günlük yaşamda karşılaşabilecekleri temel durumlarla ilgili iletişim kurabilmelerini hedefler. Ders, A1.1 seviyesine karşılık gelmektedir. Öğrenciler ilk olarak Fransızca’da selamlaşma kalıplarını öğrenir. "Bonjour", "Bonsoir" ve "Salut" gibi ifadelerle günlük hayatta nasıl selam verileceği ve karşılık verileceği üzerine pratikler yapılır. Ardından "Je m'appelle" ve "Je suis étudiant(e)" gibi ifadelerle kendini tanıtma becerisi kazanılır. Başkalarının isimlerini sormayı öğrenen öğrenciler, aynı yapılarla başkalarını tanıtmayı da öğrenirler. Dersin ilerleyen haftalarında öğrenciler, yaş, milliyet ve meslek hakkında sorular sorup cevaplayabilir hale gelir. "Tu as quel âge ?", "Tu es de quelle nationalité ?" ve "Quelle est ta profession ?" gibi sorular sınıf içi konuşma alıştırmalarında yoğun olarak kullanılır. Öğrenciler ayrıca telefon numarası, e-posta adresi ve açık adres bilgilerini öğrenir; bu bilgileri hem yazılı hem sözlü şekilde ifade etmeye başlar. Sayılar 1 ile 100 arasında ezberletilir ve bu sayılarla yaş belirtme, telefon numarası söyleme gibi uygulamalar yapılır. Ders kitabındaki görseller eşliğinde öğrenciler, sınıf içinde bulunan nesneleri tanımlamayı öğrenir. "un livre, une chaise, une affiche" gibi sözcüklerle birlikte "sur, sous, à droite de, à gauche de" gibi yer bildiren edatların kullanımı öğretilir. Bu esnada, hem gramer hem kelime bilgisi pekiştirilir. Dönemin sonuna doğru öğrenciler, sahiplik bildiren yapıları ve renkleri tanımaya başlar. Öğrencilerden giydikleri kıyafetleri tarif etmeleri istenir. Bu kapsamda olumlu ve olumsuz cümleler de öğretilir. İlgi alanları ve hobiler konusuna gelindiğinde, öğrenciler "J’aime la lecture.", "Je n’aime pas le sport." gibi ifadeleri kullanarak kişisel zevklerini anlatırlar. Dersin sonunda öğrencilerden kısa tanıtım yazıları ve e-posta örnekleri yazmaları beklenir. Her üç ünitenin ardından, öğrencilerin okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerini ölçmeye yönelik mini değerlendirmeler yapılır. Son olarak, karşılıklı tanışma ve alışverişe yönelik canlandırmalarla öğrencilerin temel Fransızca iletişim becerilerini günlük yaşam bağlamında kullanmaları sağlanır. |
Ders Kaynakları |
Guy Capelle, Robert Menand, Le nouveau taxi! Méthode de français
Marion Alcarez vd., Édito Méthode de français Adeline Dupuy, Ça s'écrit comment? |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 2 | 10 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Alfabe, telaffuz ve sınıf içi ifadeler | Ders |
2 | Selamlaşma, ad-soyad sorma | Ders |
3 | Bir kişiyi tanıma ve tanıtma | Ders |
4 | Yaş, adres, telefon bilgileri alma | Ders |
5 | Kısa Sınav Zevklerden bahsetme, e-posta yazma | |
6 | Nesne isimlendirme, yer belirleme | Ders |
7 | Sahiplik, renkleri belirtme | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Nesne betimleme, fiyat sorma | Ders |
10 | İnsanları konumlandırma, sanatçılar | Ders |
11 | Konut tarif etme, ilan okuma | Ders |
12 | Kısa Sınav Yön sorma, ulaşım tarif etme | |
13 | Yer tanıtma, tavsiye verme | Ders |
14 | Şehir tanıtma | Ders |
15 | Konuşma canlandırmaları, e-posta ve diyalog yazma | Ders |
16 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel iletişim kalıplarını kullanarak kendilerini tanıtabilir, başkalarına isim, yaş, milliyet, meslek gibi kişisel bilgileri sorabilir ve cevaplayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Günlük yaşamda sıkça kullanılan ifadeleri anlayabilir ve kullanabilir (selamlaşma, vedalaşma, nezaket ifadeleri). | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Basit tanımlamalar ve betimlemeler yaparak nesneleri, kişileri ve mekânları (ev, oda, şehir) açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Sayılardan, günlerden, saat ve tarihten bahsedebilir; bir etkinliği zamansal olarak ifade edebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Basit bir metni okuyup anlayabilir ve form, kısa e-posta gibi yazılı iletişim örneklerini oluşturabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel iletişim kalıplarını kullanarak kendilerini tanıtabilir, başkalarına isim, yaş, milliyet, meslek gibi kişisel bilgileri sorabilir ve cevaplayabilir. | 2 | 1 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 5 | 1 | 2 | ;
Günlük yaşamda sıkça kullanılan ifadeleri anlayabilir ve kullanabilir (selamlaşma, vedalaşma, nezaket ifadeleri). | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | ;
Basit tanımlamalar ve betimlemeler yaparak nesneleri, kişileri ve mekânları (ev, oda, şehir) açıklayabilir. | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | ;
Sayılardan, günlerden, saat ve tarihten bahsedebilir; bir etkinliği zamansal olarak ifade edebilir. | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | ;
Basit bir metni okuyup anlayabilir ve form, kısa e-posta gibi yazılı iletişim örneklerini oluşturabilir. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 2 | 2 | 2,6 | 2 | 3,2 | 2,2 | 4,8 | 4,4 | 3 | 2,6 | 2,4 | 4,2 | 1 | 1,4 |