Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Almanca II | TAR236 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Galip VAROĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Almanca II dersi, öğrencilerin Almanca I’de edindikleri temel bilgileri geliştirerek daha karmaşık yapı ve durumlarla iletişim kurabilmelerini hedefler. Günlük yaşam, seyahat, sağlık ve iş gibi temalar üzerinden öğrencilerin kelime dağarcığı genişletilir. Geçmiş zaman kullanımıyla anlatım gücü artırılır. Öğrenciler yazılı ve sözlü olarak daha uzun ve detaylı ifadeler kullanmaya teşvik edilir. A1 seviyesinin sonuna ulaşmaları ve A2 düzeyine hazırlanmaları amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Almanca II dersi, Almanca I’de kazanılan temel bilgilerin tekrarıyla başlar. Öğrenciler temel fiil çekimlerini ve zamirleri tekrar ederek kendilerini daha doğru ifade etmeye başlarlar. Günlük rutinleri anlatmak için geri dönüşlü fiiller tanıtılır. “Ich stehe um sieben Uhr auf.” gibi cümleler kurulur. Günlük plan yapma ve randevu alma becerileri geliştirilir. Perfekt (geçmiş zaman) yapısı öğretilir. “Ich habe gearbeitet.” ve “Ich bin gegangen.” gibi cümlelerle geçmişte yaşanan olaylar anlatılır. Ayrılabilir ve ayrılmayan fiiller tanıtılır. Seyahat teması işlenerek hava durumu, ulaşım araçları ve seyahat planları öğretilir. Tatil anıları paylaşılır. “Ich war in Berlin.” gibi geçmiş anlatımlarla yazma ve konuşma çalışmaları yapılır. Modal fiiller (dürfen, wollen, können) tanıtılır. Emir kipleri ve izin isteme yapıları öğretilir. Konut, mobilya ve ev ortamı ile ilgili kelimeler öğretilir. Öğrenciler kendi odalarını ya da evlerini tarif ederler. Dativ ve Akkusativ kullanımı üzerinde durulur. Yönelme ve bulunma hâli örneklerle pekiştirilir. “Das Bild hängt an der Wand.” gibi cümleler kurulur. İlan ve afiş okuma becerileri kazandırılır. Davet kabul etme, reddetme ve özür dileme gibi sosyal iletişim kalıpları tanıtılır. Sağlık konularında konuşmalar yapılır. Vücut bölümleri, hastalıklar ve doktor randevusu gibi temalar işlenir. Öğrenciler öneride bulunur: “Du solltest zum Arzt gehen.”. Modal fiillerin Präteritum hâli tanıtılır. Kısa hikâye yazımı ve anlatımı yapılır. Dinleme metinleriyle duyduğunu anlama yetisi artırılır. Öğrenciler günlük yaşamla ilgili kısa sunumlar hazırlar. Diyalog canlandırmalarıyla konuşma becerileri geliştirilir. Ders sonunda öğrenciler A1 seviyesini tamamlamış olur ve A2 düzeyine geçişe hazır hale gelir. |
Ders Kaynakları |
FONO ile Almanca Öğren
studio d A1 Cornelsen Begegnungen A1 Schubert |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Almanca I’e genel tekrar | Ders |
2 | Bölüm 5 – Günlük Hayat | Ders |
3 | Bölüm 5 – İş Hayatı ve Bilgisayar | Ders |
4 | Bölüm 5 – Geçmiş Zaman I | Ders |
5 | Bölüm 6 – Seyahat | Ders |
6 | Bölüm 6 – Ulaşım ve Tatil | Ders |
7 | Bölüm 6 – Dilbilgisi Odaklı | Ders |
8 | VİZE SINAVI | Ders |
9 | Bölüm 7 – Konut | Ders |
10 | Bölüm 7 – Yön Tarifleri ve Kurallar | Ders |
11 | Bölüm 7 – Dilbilgisi Uygulaması | Ders |
12 | Bölüm 8 – Karşılaşmalar ve Olaylar | Ders |
13 | Bölüm 8 – Sağlık ve Randevular | Ders |
14 | Bölüm 8 – Geçmiş Zaman II | Ders |
15 | Genel tekrar ve konuşma | Ders |
16 | FİNAL SINAVI | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, günlük rutinleri ve geçmişte yaşadığı olayları Almanca olarak anlatabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Öğrenci, seyahat, sağlık, konut gibi temalara ilişkin kelimeleri kullanarak yazılı ve sözlü ifadeler oluşturabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Öğrenci, Almanca’da geniş zaman (Präsens) ve geçmiş zaman (Perfekt) yapılarının kullanımını ayırt edip uygulayabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci, sosyal iletişim bağlamlarında (davet, özür, öneri) uygun kalıpları kullanarak iletişim kurabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci, A1 seviyesinde bir Alman dil sınavının (ör. Goethe-Zertifikat A1) gerektirdiği dört temel beceride başarılı olabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, günlük rutinleri ve geçmişte yaşadığı olayları Almanca olarak anlatabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | ;
Öğrenci, seyahat, sağlık, konut gibi temalara ilişkin kelimeleri kullanarak yazılı ve sözlü ifadeler oluşturabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | ;
Öğrenci, Almanca’da geniş zaman (Präsens) ve geçmiş zaman (Perfekt) yapılarının kullanımını ayırt edip uygulayabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | ;
Öğrenci, sosyal iletişim bağlamlarında (davet, özür, öneri) uygun kalıpları kullanarak iletişim kurabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | ;
Öğrenci, A1 seviyesinde bir Alman dil sınavının (ör. Goethe-Zertifikat A1) gerektirdiği dört temel beceride başarılı olabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 |