EN
  • Anasayfa
  • TAR236 Almanca II (2025 - 2026 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TAR236 - Almanca II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Almanca II TAR236 4 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Galip VAROĞLU
Ders Veren
Amaç

Almanca II dersi, öğrencilerin Almanca I’de edindikleri temel bilgileri geliştirerek daha karmaşık yapı ve durumlarla iletişim kurabilmelerini hedefler. Günlük yaşam, seyahat, sağlık ve iş gibi temalar üzerinden öğrencilerin kelime dağarcığı genişletilir. Geçmiş zaman kullanımıyla anlatım gücü artırılır. Öğrenciler yazılı ve sözlü olarak daha uzun ve detaylı ifadeler kullanmaya teşvik edilir. A1 seviyesinin sonuna ulaşmaları ve A2 düzeyine hazırlanmaları amaçlanır.

Ders İçeriği

Almanca II dersi, Almanca I’de kazanılan temel bilgilerin tekrarıyla başlar. Öğrenciler temel fiil çekimlerini ve zamirleri tekrar ederek kendilerini daha doğru ifade etmeye başlarlar. Günlük rutinleri anlatmak için geri dönüşlü fiiller tanıtılır. “Ich stehe um sieben Uhr auf.” gibi cümleler kurulur. Günlük plan yapma ve randevu alma becerileri geliştirilir. Perfekt (geçmiş zaman) yapısı öğretilir. “Ich habe gearbeitet.” ve “Ich bin gegangen.” gibi cümlelerle geçmişte yaşanan olaylar anlatılır. Ayrılabilir ve ayrılmayan fiiller tanıtılır. Seyahat teması işlenerek hava durumu, ulaşım araçları ve seyahat planları öğretilir. Tatil anıları paylaşılır. “Ich war in Berlin.” gibi geçmiş anlatımlarla yazma ve konuşma çalışmaları yapılır. Modal fiiller (dürfen, wollen, können) tanıtılır. Emir kipleri ve izin isteme yapıları öğretilir. Konut, mobilya ve ev ortamı ile ilgili kelimeler öğretilir. Öğrenciler kendi odalarını ya da evlerini tarif ederler. Dativ ve Akkusativ kullanımı üzerinde durulur. Yönelme ve bulunma hâli örneklerle pekiştirilir. “Das Bild hängt an der Wand.” gibi cümleler kurulur. İlan ve afiş okuma becerileri kazandırılır. Davet kabul etme, reddetme ve özür dileme gibi sosyal iletişim kalıpları tanıtılır. Sağlık konularında konuşmalar yapılır. Vücut bölümleri, hastalıklar ve doktor randevusu gibi temalar işlenir. Öğrenciler öneride bulunur: “Du solltest zum Arzt gehen.”. Modal fiillerin Präteritum hâli tanıtılır. Kısa hikâye yazımı ve anlatımı yapılır. Dinleme metinleriyle duyduğunu anlama yetisi artırılır. Öğrenciler günlük yaşamla ilgili kısa sunumlar hazırlar. Diyalog canlandırmalarıyla konuşma becerileri geliştirilir. Ders sonunda öğrenciler A1 seviyesini tamamlamış olur ve A2 düzeyine geçişe hazır hale gelir.

Ders Kaynakları FONO ile Almanca Öğren
studio d A1 Cornelsen
Begegnungen A1 Schubert
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Almanca I’e genel tekrar Ders
2 Bölüm 5 – Günlük Hayat Ders
3 Bölüm 5 – İş Hayatı ve Bilgisayar Ders
4 Bölüm 5 – Geçmiş Zaman I Ders
5 Bölüm 6 – Seyahat Ders
6 Bölüm 6 – Ulaşım ve Tatil Ders
7 Bölüm 6 – Dilbilgisi Odaklı Ders
8 VİZE SINAVI Ders
9 Bölüm 7 – Konut Ders
10 Bölüm 7 – Yön Tarifleri ve Kurallar Ders
11 Bölüm 7 – Dilbilgisi Uygulaması Ders
12 Bölüm 8 – Karşılaşmalar ve Olaylar Ders
13 Bölüm 8 – Sağlık ve Randevular Ders
14 Bölüm 8 – Geçmiş Zaman II Ders
15 Genel tekrar ve konuşma Ders
16 FİNAL SINAVI Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, günlük rutinleri ve geçmişte yaşadığı olayları Almanca olarak anlatabilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Öğrenci, seyahat, sağlık, konut gibi temalara ilişkin kelimeleri kullanarak yazılı ve sözlü ifadeler oluşturabilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Öğrenci, Almanca’da geniş zaman (Präsens) ve geçmiş zaman (Perfekt) yapılarının kullanımını ayırt edip uygulayabilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci, sosyal iletişim bağlamlarında (davet, özür, öneri) uygun kalıpları kullanarak iletişim kurabilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci, A1 seviyesinde bir Alman dil sınavının (ör. Goethe-Zertifikat A1) gerektirdiği dört temel beceride başarılı olabilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Öğrenci, günlük rutinleri ve geçmişte yaşadığı olayları Almanca olarak anlatabilir. 2 2 2 2 3 2 4 3 3 1 1 4 1 1
Öğrenci, seyahat, sağlık, konut gibi temalara ilişkin kelimeleri kullanarak yazılı ve sözlü ifadeler oluşturabilir. 2 2 2 2 3 2 4 3 3 1 1 4 1 1
Öğrenci, Almanca’da geniş zaman (Präsens) ve geçmiş zaman (Perfekt) yapılarının kullanımını ayırt edip uygulayabilir. 2 2 2 2 3 2 4 3 3 1 1 4 1 1
Öğrenci, sosyal iletişim bağlamlarında (davet, özür, öneri) uygun kalıpları kullanarak iletişim kurabilir. 2 2 2 2 3 2 4 3 3 1 1 4 1 1
Öğrenci, A1 seviyesinde bir Alman dil sınavının (ör. Goethe-Zertifikat A1) gerektirdiği dört temel beceride başarılı olabilir. 2 2 2 2 3 2 4 3 3 1 1 4 1 1
Ortalama Değer 2 2 2 2 3 2 4 3 3 1 1 4 1 1