Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fransızca II | TAR238 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kadriye TOPAL DOĞAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin Fransızca dil becerilerini geliştirerek günlük yaşamda daha karmaşık iletişim durumlarında kendilerini ifade etmelerini sağlamak. |
Ders İçeriği |
Fransızca II dersi, öğrencilerin A1.2 seviyesinde Fransızca becerilerini geliştirmelerini ve daha karmaşık iletişim durumlarında kendilerini ifade edebilmelerini hedefler. Bu ders, temel düzeyde edinilmiş dil bilgisi ve kelime bilgisinin üzerine inşa edilir. Öğrenciler bu aşamada, geçmiş zaman (passé composé) ile basit anlatımlar yapmaya başlar. “Hier, j’ai visité un musée.” veya “Il a mangé une pizza.” gibi cümleler kurarak yakın geçmişteki olayları ifade etmeleri sağlanır. Dersin başında öğrenciler, saat ve tarih ifadelerini kullanarak randevu alma, ulaşım planlama gibi işlevsel diyalogları gerçekleştirmeye başlarlar. “Il est quelle heure ?”, “Nous avons rendez-vous à dix heures.” ve “Le train part à midi.” gibi ifadelerle zaman bilgisini doğru şekilde kullanmaları teşvik edilir. Ayrıca öğrenciler, faire du sport, jouer au foot gibi kalıplarla hobilerini ve günlük aktivitelerini anlatmayı öğrenirler. İlerleyen haftalarda öğrenciler, ihtiyaçlarını ve tercihlerini dile getirme becerisi kazanırlar. “Je voudrais un café.”, “Je préfère le thé au café.” gibi cümleler kurarak restoran, market veya mağaza gibi ortamlarda iletişim kurma yetkinliği geliştirirler. Miktar belirten ifadeler (un peu de, beaucoup de) ile alışveriş sahneleri üzerine diyaloglar gerçekleştirilir. Ders kapsamında öğrenciler, sağlık durumunu ifade etme ve doktora gitme gibi günlük yaşamla ilgili konuları da işler. “J’ai mal à la tête.”, “Je suis malade.” gibi kalıplar, sağlık temalı konuşmalar ve kısa diyaloglarla desteklenir. Ayrıca tatil planları ve ulaşım araçları üzerine yapılan derslerde, öğrenciler “Je vais à la mer.”, “Nous prenons le train pour Nice.” gibi cümlelerle gelecek planlarından söz etmeyi öğrenirler. Yazma becerisi kapsamında öğrencilerden, kısa bir kartpostal, mektup ya da e-posta yazmaları istenir. Bu bağlamda, tarih belirtme, duyguları ifade etme ve basit betimlemeler yapma yetkinlikleri değerlendirilir. Öğrenciler “Cher ami, je suis en vacances à Lyon.” gibi ifadelerle deneyimlerini paylaşmayı öğrenir. Fransızca II dersinin sonunda öğrenciler, temel seviye geçmiş zaman yapılarıyla deneyimlerini aktarabilir, ihtiyaçlarını daha açık şekilde ifade edebilir ve gündelik yaşamın farklı alanlarında işlevsel iletişim kurabilir hale gelirler. Üçer ünite sonunda uygulanan değerlendirmelerle okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerileri ölçülür; ders sonunda canlandırma etkinlikleriyle öğrencilerin edindikleri becerileri pekiştirmeleri sağlanır. |
Ders Kaynakları |
Guy Capelle, Robert Menand, Le nouveau taxi! Méthode de français
Marion Alcarez vd., Édito Méthode de français Adeline Dupuy, Ça s'écrit comment? |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 4 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 2 | 10 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Saat sorma, tarih belirtme | Ders |
2 | Meslek sorma, zamanı belirtme | Ders |
3 | Günlük rutin, spor aktiviteleri | Ders |
4 | Tanınmış biriyle bir gün-günlük yaşam | Ders |
5 | Kısa Sınav İhtiyaç belirtme, miktar ifade etme | |
6 | Geçmişteki olaylardan söz etme | Ders |
7 | Mektup yazma, zaman ve süre sorma | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Bayramlar hakkında konuşma | Ders |
10 | İzin isteme, yasaklama bildirme | Ders |
11 | Yetenek ve zorunluluk ifadeleri | Ders |
12 | Kısa Sınav Öneride bulunma, reddetme | |
13 | Tavsiye anlama, ideal aday tanımı | Ders |
14 | Genel tekrar-geçmiş zaman uygulamaları | Ders |
15 | Pratik e-posta yazımı, kelime dağarcığı çalışması | Ders |
16 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Günlük rutinleri anlatabilir, başkalarının günlük aktivitelerini sorabilir ve cevaplayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Zaman ve tarih ifadelerini daha etkin kullanabilir, geçmişte yaşanmış olayları temel düzeyde anlatabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
İhtiyaçları ve tercihleri ifade edebilir, miktar, sıklık ve yoğunluk belirtebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Alışveriş, tatil, ulaşım gibi konularla ilgili basit diyalogları anlayabilir ve kurabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Basit neden-sonuç ilişkileri kurabilir, bir durumu tarif edebilir veya tavsiyede bulunabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Günlük rutinleri anlatabilir, başkalarının günlük aktivitelerini sorabilir ve cevaplayabilir. | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | ;
Zaman ve tarih ifadelerini daha etkin kullanabilir, geçmişte yaşanmış olayları temel düzeyde anlatabilir. | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | ;
İhtiyaçları ve tercihleri ifade edebilir, miktar, sıklık ve yoğunluk belirtebilir. | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | ;
Alışveriş, tatil, ulaşım gibi konularla ilgili basit diyalogları anlayabilir ve kurabilir. | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | ;
Basit neden-sonuç ilişkileri kurabilir, bir durumu tarif edebilir veya tavsiyede bulunabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | ;
Ortalama Değer | 1,8 | 2 | 2,2 | 1,8 | 2,4 | 3,2 | 4,4 | 3,4 | 3,2 | 3,4 | 3,8 | 4,2 | 1,8 | 2 |