| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türk Edebiyatı Tarihi II | TAR358 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TARİH |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sabanur YILMAZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Türk edebiyatına Fuzuli, Baki gibi şairlerden örnekler vererek bilgi sunmak. |
| Ders İçeriği |
gazel, şiir, şair, fuzuli, zati, baki. |
| Ders Kaynakları |
A. Atilla ŞENTÜRK, Osmanlı Şiiri Antolojisi, YKY 1999.
Ömer ZÜLFE, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Marmara Üniv. Yay. 2015 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 15 | 30 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Zâti ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
| 2 | Kemal Paşazade ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
| 3 | Hayreti ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
| 4 | Usuli ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
| 5 | Emri ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
| 6 | Baki ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
| 7 | Hayali ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
| 8 | Vize | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Âli ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
| 10 | Fuzûlî ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
| 10 | Fuzûlî ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
| 10 | Fuzûlî ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
| 13 | Lamii'nin Mesnevileri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 14 | Final | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci XVI. Asır Türk Edebiyatının genel özelliklerini kavrar | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| 16. yüzyıl şiirini analiz eder | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
| 16. asır himaye geleneğini öğrenmiş olur | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | |
| 16. yüzyılda etkili olan klasik üslup hakkında değerlendirmelerde bulunur. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Mahallileşme hakkında bilgi sahibi olur | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci XVI. Asır Türk Edebiyatının genel özelliklerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| 16. yüzyıl şiirini analiz eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| 16. asır himaye geleneğini öğrenmiş olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| 16. yüzyılda etkili olan klasik üslup hakkında değerlendirmelerde bulunur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Mahallileşme hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |