EN
  • Anasayfa
  • ARK437 Hellen ve Roma Heykeltıraşlığı III (2025 - 2026 / 7. Yarıyıl)
  • EN
ARK437 - Hellen ve Roma Heykeltıraşlığı III
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hellen ve Roma Heykeltıraşlığı III ARK437 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ARKEOLOJİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Haralambos NİKOLAYİDİS
Ders Veren
Amaç

Esas olarak Roma Cumhuriyet ve İmparatorluk dönemlerinin heykel sanatının stil ve ikonografisinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Etrüsk plastik sanatıyla başlayan ders Roma portre ve Cumhuriyet Dönemi temel heykelleri ile devam etmektedir. Ardından İmparator Augustus'a ait portre ve heykeller tanıtılmakta, dönem sonuna kadar her derste bir imparator veya hanedanlığa ait eserler incelenmektedir. Son derslerde, zafer anıtı, mezar sanatı gibi tematik eserler ele alınmaktadır.

Ders Kaynakları Koch, G. (2001). Roma İmparatorluk Dönemi Lahitleri, İstanbul.
Zanker, P., Ewald B. C. (2012). Living with myths: the imagery of Roman sarcophagy, Oxford.
İnan, J., Rosenbaum, E. (1966) Roman and Early Byzantine Sculpture in Asia Minor, Oxford.
Wheeler, M. (1997). Roma Sanatı ve Mimarlığı, İstanbul.
Özgan, R. (2013). Roma Portre Sanatı I, İstanbul.
Özgan, R. (2013). Roma Portre Sanatı II, İstanbul.
Özgan, R. (2015). Roma Portre Sanatı III, İstanbul.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 7 1 7
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 7 1 7
Ödev 1 Ödev 1 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 100
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,92
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Etrüsk heykel ve plastiği Ders
2 Roma portre sanatı ve geleneği. Geç Cumhuriyet: Roma komutanları ve Roma vatandaşlarına ait heykeller. Ders
3 Erken İmparatorluk Dönemi: Augustus’un portre ve heykelleri Ders
4 Iulius-Claudius Ailesi: Tiberius, Caligula, Nero Ders
5 Iulius-Claudius Ailesi: Claudius ve ailesi, Aphrodisias Sebasteion Anıtı Ders
6 Flaviuslar Ailesi: Vespasianus-Titus, Domitianus Ders
7 Nerva ve Traianus portre ve heykelleri Ders
8 Hadrianus portre ve heykelleri Ders
9 Antoninler Ailesi: Antoninus Pius, Marcus Aurelius, Commodus Ders
10 Severuslar Ailesi: Septimius Severus, Caracalla, Alexander Severus Ders
11 Roma İmparatorluğu’nun zafer anıtları ve plastiği Ders
12 Roma mezar sanatı ve heykelleri Ders
13 Roma İmparatorluk Dönemi lahitleri Ders
14 Genel tekrar ve önemli bilgilerin pekiştirilmesi Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerimiz Yunan ve Roma heykelleri arasında farkları ayırt edebilecek, ilgili eserlerini tarihi arka planları ve sosyokültürel bağlantılarıyla birlikte bilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerimiz Yunan ve Roma heykelleri arasında farkları ayırt edebilecek, ilgili eserlerini tarihi arka planları ve sosyokültürel bağlantılarıyla birlikte bilecektir. 5 5 5 - - - - 5 5 5
Ortalama Değer 5 5 5 - - - - 5 5 5