| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hellen ve Roma Heykeltıraşlığı III | ARK437 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Haralambos NİKOLAYİDİS |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Esas olarak Roma Cumhuriyet ve İmparatorluk dönemlerinin heykel sanatının stil ve ikonografisinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Etrüsk plastik sanatıyla başlayan ders Roma portre ve Cumhuriyet Dönemi temel heykelleri ile devam etmektedir. Ardından İmparator Augustus'a ait portre ve heykeller tanıtılmakta, dönem sonuna kadar her derste bir imparator veya hanedanlığa ait eserler incelenmektedir. Son derslerde, zafer anıtı, mezar sanatı gibi tematik eserler ele alınmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Koch, G. (2001). Roma İmparatorluk Dönemi Lahitleri, İstanbul.
Zanker, P., Ewald B. C. (2012). Living with myths: the imagery of Roman sarcophagy, Oxford. İnan, J., Rosenbaum, E. (1966) Roman and Early Byzantine Sculpture in Asia Minor, Oxford. Wheeler, M. (1997). Roma Sanatı ve Mimarlığı, İstanbul. Özgan, R. (2013). Roma Portre Sanatı I, İstanbul. Özgan, R. (2013). Roma Portre Sanatı II, İstanbul. Özgan, R. (2015). Roma Portre Sanatı III, İstanbul. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 7 | 1 | 7 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 7 | 1 | 7 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Etrüsk heykel ve plastiği | Ders |
| 2 | Roma portre sanatı ve geleneği. Geç Cumhuriyet: Roma komutanları ve Roma vatandaşlarına ait heykeller. | Ders |
| 3 | Erken İmparatorluk Dönemi: Augustus’un portre ve heykelleri | Ders |
| 4 | Iulius-Claudius Ailesi: Tiberius, Caligula, Nero | Ders |
| 5 | Iulius-Claudius Ailesi: Claudius ve ailesi, Aphrodisias Sebasteion Anıtı | Ders |
| 6 | Flaviuslar Ailesi: Vespasianus-Titus, Domitianus | Ders |
| 7 | Nerva ve Traianus portre ve heykelleri | Ders |
| 8 | Hadrianus portre ve heykelleri | Ders |
| 9 | Antoninler Ailesi: Antoninus Pius, Marcus Aurelius, Commodus | Ders |
| 10 | Severuslar Ailesi: Septimius Severus, Caracalla, Alexander Severus | Ders |
| 11 | Roma İmparatorluğu’nun zafer anıtları ve plastiği | Ders |
| 12 | Roma mezar sanatı ve heykelleri | Ders |
| 13 | Roma İmparatorluk Dönemi lahitleri | Ders |
| 14 | Genel tekrar ve önemli bilgilerin pekiştirilmesi | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerimiz Yunan ve Roma heykelleri arasında farkları ayırt edebilecek, ilgili eserlerini tarihi arka planları ve sosyokültürel bağlantılarıyla birlikte bilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerimiz Yunan ve Roma heykelleri arasında farkları ayırt edebilecek, ilgili eserlerini tarihi arka planları ve sosyokültürel bağlantılarıyla birlikte bilecektir. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | 5 | 5 | 5 |