| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Roma Numismatiği | ARK324 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Haralambos NİKOLAYİDİS |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Arkeolojik kontekstleri tarihleme hususunda önem arz eden sikkelerin mümkün olduğu kadar kapsamlı ve pratik bir şekilde öğretilmesi amaçlanmaktadır. Bu ders kapsamında öğrencilerimize antik Yunan ve Roma sikkelerini tanımlama ve değerlendirme konusunda donanım sağlamak hedeflenmektedir. |
| Ders İçeriği |
Ders akışı sikkenin icat edilmeden önce ticaret ve alım satım araçları ile başlamakta olup sikkenin icadı, tanımı ve numismatik bilimi ve araştırmaları ele alınmaktadır. İleriki derslerde sikke çalışma yöntemleri esas alınarak kronolojik olarak farklı sikke grupları üzerine çalışmalar sunulmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Karwiese, S. (2004). Antik Nümizmatiğe Giriş. İstanbul.
Morrisson, C. (2002). Antik Sikkeler Bilimi. Nümismatik. Gene Bir Bakış. İstanbul. Tekin, O. (2008). Antik Nümismatik ve Anadolu. İstanbul. Carradice, I., Price, M. (2001). Hellen Dünyasında Sikke. İstanbul. Harl, K. W. (2002). Kazılarda Bulunan Sikkelerin Tanımlanması İçin Rehber. Roma (M.S. 238-498). İstanbul. Baydur, N. (1998). Roma Sikkeleri. İstanbul. Howgego, C. (2013). Sikkelerin Işığında Eski Çağ Tarihi. İstanbul. Finley, M. I. (2007). Antik Çağ Ekonomisi. İstanbul. Laiou, A. E., Morrison, C. (2007). Bizans Ekonomisi. İstanbul. Tulay, A. S. (2001). Genel Nümizmatik Sözlüğü. İstanbul. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Antik Numismatik I dersinin önemli kısımlarının tanıtılması | Ders |
| 2 | Roma’nın ilk birimleri (aes rude, aes signatum) ve ilk sikke (aes grave) | Ders |
| 3 | Roma’nın ilk gümüş sikkeleri; Campania serisi, denarius ve sikke birimleri | Ders |
| 4 | Roma darbı ve sorumlu memurlar. Marius ve Sulla sikkeleri | Ders |
| 5 | I. ve II. Triumvir’lik ve bu dönemde basılan sikkeler | Ders |
| 6 | Cistophoros sikkeleri | Ders |
| 7 | Octavianus (Augustus) ve Tiberius sikkeleri | Ders |
| 8 | Caligula, Cladius ve Nero sikkeleri | Ders |
| 9 | Galba, Vittelius ve Otho sikkeleri | Ders |
| 10 | Flaviuslar sikkeleri | Ders |
| 11 | Traianus ve Hadrianus sikkeleri | Ders |
| 12 | Severuslar sikkeleri | Ders |
| 13 | İmparatorluğun sonuna kadar darp edilen sikkeler ve ekonomik durum | Ders |
| 14 | Genel tekrar ve önemli bilgilerin pekiştirilmesi | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerimizin Yunan ve Roma sikkelerini tanımlamaları ve değerlendirmeleri beklenmektedir. Öğrencilikleri süresince veya mezuniyetlerinin ardından katılım sağlayacakları arkeolojik kazı ve yüzey araştırmaları sırasında tespit edecekleri sikkeleri önce tanımlamak, tanımlayamamaları durumunda uygun literatürden bulabilmek ve daha sonra belgeleyerek kataloglamasını yapabilir seviyede olacak şekilde bir ders planı oluşturulmuştur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerimizin Yunan ve Roma sikkelerini tanımlamaları ve değerlendirmeleri beklenmektedir. Öğrencilikleri süresince veya mezuniyetlerinin ardından katılım sağlayacakları arkeolojik kazı ve yüzey araştırmaları sırasında tespit edecekleri sikkeleri önce tanımlamak, tanımlayamamaları durumunda uygun literatürden bulabilmek ve daha sonra belgeleyerek kataloglamasını yapabilir seviyede olacak şekilde bir ders planı oluşturulmuştur. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | 5 | 5 | 5 |