EN
  • Anasayfa
  • ARK324 Roma Numismatiği (2025 - 2026 / 6. Yarıyıl)
  • EN
ARK324 - Roma Numismatiği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Roma Numismatiği ARK324 6 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ARKEOLOJİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Haralambos NİKOLAYİDİS
Ders Veren
Amaç

Arkeolojik kontekstleri tarihleme hususunda önem arz eden sikkelerin mümkün olduğu kadar kapsamlı ve pratik bir şekilde öğretilmesi amaçlanmaktadır. Bu ders kapsamında öğrencilerimize antik Yunan ve Roma sikkelerini tanımlama ve değerlendirme konusunda donanım sağlamak hedeflenmektedir.

Ders İçeriği

Ders akışı sikkenin icat edilmeden önce ticaret ve alım satım araçları ile başlamakta olup sikkenin icadı, tanımı ve numismatik bilimi ve araştırmaları ele alınmaktadır. İleriki derslerde sikke çalışma yöntemleri esas alınarak kronolojik olarak farklı sikke grupları üzerine çalışmalar sunulmaktadır.

Ders Kaynakları Karwiese, S. (2004). Antik Nümizmatiğe Giriş. İstanbul.
Morrisson, C. (2002). Antik Sikkeler Bilimi. Nümismatik. Gene Bir Bakış. İstanbul.
Tekin, O. (2008). Antik Nümismatik ve Anadolu. İstanbul.
Carradice, I., Price, M. (2001). Hellen Dünyasında Sikke. İstanbul.
Harl, K. W. (2002). Kazılarda Bulunan Sikkelerin Tanımlanması İçin Rehber. Roma (M.S. 238-498). İstanbul.
Baydur, N. (1998). Roma Sikkeleri. İstanbul.
Howgego, C. (2013). Sikkelerin Işığında Eski Çağ Tarihi. İstanbul.
Finley, M. I. (2007). Antik Çağ Ekonomisi. İstanbul.
Laiou, A. E., Morrison, C. (2007). Bizans Ekonomisi. İstanbul.
Tulay, A. S. (2001). Genel Nümizmatik Sözlüğü. İstanbul.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Antik Numismatik I dersinin önemli kısımlarının tanıtılması Ders
2 Roma’nın ilk birimleri (aes rude, aes signatum) ve ilk sikke (aes grave) Ders
3 Roma’nın ilk gümüş sikkeleri; Campania serisi, denarius ve sikke birimleri Ders
4 Roma darbı ve sorumlu memurlar. Marius ve Sulla sikkeleri Ders
5 I. ve II. Triumvir’lik ve bu dönemde basılan sikkeler Ders
6 Cistophoros sikkeleri Ders
7 Octavianus (Augustus) ve Tiberius sikkeleri Ders
8 Caligula, Cladius ve Nero sikkeleri Ders
9 Galba, Vittelius ve Otho sikkeleri Ders
10 Flaviuslar sikkeleri Ders
11 Traianus ve Hadrianus sikkeleri Ders
12 Severuslar sikkeleri Ders
13 İmparatorluğun sonuna kadar darp edilen sikkeler ve ekonomik durum Ders
14 Genel tekrar ve önemli bilgilerin pekiştirilmesi Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerimizin Yunan ve Roma sikkelerini tanımlamaları ve değerlendirmeleri beklenmektedir. Öğrencilikleri süresince veya mezuniyetlerinin ardından katılım sağlayacakları arkeolojik kazı ve yüzey araştırmaları sırasında tespit edecekleri sikkeleri önce tanımlamak, tanımlayamamaları durumunda uygun literatürden bulabilmek ve daha sonra belgeleyerek kataloglamasını yapabilir seviyede olacak şekilde bir ders planı oluşturulmuştur. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerimizin Yunan ve Roma sikkelerini tanımlamaları ve değerlendirmeleri beklenmektedir. Öğrencilikleri süresince veya mezuniyetlerinin ardından katılım sağlayacakları arkeolojik kazı ve yüzey araştırmaları sırasında tespit edecekleri sikkeleri önce tanımlamak, tanımlayamamaları durumunda uygun literatürden bulabilmek ve daha sonra belgeleyerek kataloglamasını yapabilir seviyede olacak şekilde bir ders planı oluşturulmuştur. 5 5 5 - - - - 5 5 5
Ortalama Değer 5 5 5 - - - - 5 5 5