| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İnternet Uygulamaları | TTP106 | 2 | 4 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders bilgisayar laboratuvarında hem teorik hem uygulamalı olarak verilmektedir. |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serkan SÖKMEN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bölüm için gerekli hızlı klavye kullanımı eğitimini vermek. |
| Ders İçeriği |
Klavye ile hızlı yazım tekniklerinden F klavye kullanımının uygulamalı olarak anlatımı. |
| Ders Kaynakları |
Hotkey uygulaması
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Final | Final | 25 | 1 | 25 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,41 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Hızlı klavye kullanım anlatımı ve doğru klavye kullanımı | Sözlü |
| 2 | Neden F klavye kullanılması gerekliliği | Sözlü |
| 3 | Hotkey uygulamasının tanıtımı ve 1. ders uygulaması | Laboratuar Sözlü |
| 4 | Hotkey uygulaması 2. ders | Laboratuar Sözlü |
| 5 | Hotkey uygulaması 3. ders | Laboratuar Sözlü |
| 5 | Hotkey uygulaması 4. ders | Laboratuar Sözlü |
| 6 | Hotkey uygulaması 5. ders | Laboratuar Sözlü |
| 7 | Hotkey uygulaması 6. ders | Laboratuar Sözlü |
| 8 | Hotkey uygulaması 7. ders | Laboratuar Sözlü |
| 9 | Hotkey uygulaması 8. ders | Laboratuar Sözlü |
| 10 | Hotkey uygulaması 9. ders | Laboratuar Sözlü |
| 11 | Hotkey uygulaması 10. ders | Laboratuar Sözlü |
| 12 | Hotkey uygulaması 11. ders | Laboratuar Sözlü |
| 13 | Hotkey uygulaması 12. ders | Laboratuar Sözlü |
| 14 | Hotkey uygulaması 13. ders | Laboratuar Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Klavye kullanım teknikleri | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar Sözlü | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Hızlı kullanım teknikleri | Sözlü Sınav Laboratuvar Çalışması | Laboratuar Sözlü | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Klavye kullanım teknikleri | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | ;
| Hızlı kullanım teknikleri | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 |