| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Psikolojiye Giriş | ÇMH101 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım ve tartışma |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İnsan davranışını oluşturan bileşenleri tanımak ve bireyin davranış dinamiklerine ilişkin bilgi ve beceriye sahip olmak. |
| Ders İçeriği |
Bu derste, Psikoloji, Psikolojinin ne olduğu, temel konuları, kavramları, ilgi alanları hakkında bir anlayış oluşturabilme; davranışın temelleri, duygular, zihinsel yetenekler, bellek, zekâ, kişilik gibi konular yer almaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Hilgard, E.R.,Atkinson, R.C., (1999). Psikolojiye Giriş. Arkadaş Yayınları.
Hökelekli, H., (2011). ‘‘Psikolojiye Giriş’’, Düşünce Kitabevi Yayınları, 3.Baskı. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 10 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0,39 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Psikoloji Biliminin Tarihi | Ders |
| 2 | Temel Psikoloji Teorileri | Ders |
| 3 | İnsanın Gelişim Süreçleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Sosyal Gelişme | Ders |
| 5 | Duyum ve Algı | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Algı ve Algısal Süreçler | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Bilinç ve İşlevleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Engellenme | Ders |
| 10 | Savunma Mekanizmaları | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Savunma Mekanizmalarının Etkileri | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Bellek | Ders |
| 13 | Bellek Türleri | Ders |
| 14 | Zeka | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Psikoloji alanındaki temel kavramları ve bir disiplin olarak psikoloji bilim dalını anlar, açıklar ve bu kavramları birbiri ile ilişkilendirir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Savunma mekanizmalarının davranış örüntülerini anlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Sorun çözme, akıl yürütme, yargılama gibi bilişsel yetenekleri tanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin bilgilere sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| İnsan davranışını oluşturan bileşenleri anlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |